| |
|
  |
Ni som har barn |
|
|
|
|
21-01-2007, 14:57
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-01-2007, 14:53) CITAT (pejori @ 21-01-2007, 14:47) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-01-2007, 14:33) Vi har klarat oss på en lön i flera år.  Beror ju mycket på hur mycket skulder man skaffat sig såklart. Vi hade inga lån innan, men vi köpte huset medan vi levde på en lön. Vi valde att bara betala på räntan den första tiden. det har ju iofs. betydelse vad man har för lön om det ska fungera med tio tusen ut, och en hyra på det, så blir det inte många kronor att leva på med ett par ungar om benen är det däremot en riksdagslön vi pratar om, går det utmärkt att klara sig på en lön när ungarna var små, klarade vi oss på hans lön, men då hade han ett välbetalt yrke också..  Min man har ju ingen riksdagslön precis, men den är säkert högre än många andras. Men jag känner även familjer som har två stora inkomster och ändå upplever att de inte har råd med nånting, och det måste ju bero på hur de lever.  oja...det har det... kan man inte avstå från något så blir det svårt oavsett hur hög lönen är...men ytterligheterna har aldrig varit min grej...lagom är bäst...både när det gäller gnetandet och slösandet... livet består av mera än tak över huvudet, ialla fall för mej
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2007, 14:58
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
CITAT (pejori @ 21-01-2007, 14:51) CITAT (Stussi @ 21-01-2007, 14:50) CITAT (pejori @ 21-01-2007, 14:47) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-01-2007, 14:33) Vi har klarat oss på en lön i flera år.  Beror ju mycket på hur mycket skulder man skaffat sig såklart. Vi hade inga lån innan, men vi köpte huset medan vi levde på en lön. Vi valde att bara betala på räntan den första tiden. det har ju iofs. betydelse vad man har för lön om det ska fungera med tio tusen ut, och en hyra på det, så blir det inte många kronor att leva på med ett par ungar om benen är det däremot en riksdagslön vi pratar om, går det utmärkt att klara sig på en lön när ungarna var små, klarade vi oss på hans lön, men då hade han ett välbetalt yrke också..  Man väljer vart man vill bo och vilken hyreskostnad man vill ha. Har man för dyrt boende så finns det gott om lediga bostäder bara man är villig röra lite på sig. Då kanske man t.o.m. kan unna sig två glas vin.  // Stussis man finns det jobb också menar du?  Självklart!!!....man väljer väl vilka jobb man vill ha också  Alla har faktiskt inte en sån situation att dom kan ta lån för att köpa lägenheter eller hus för att få ner hyreskostnaden. Dom har banne mig inte nåt val, för dom återstår faktiskt bara dom dyrare bostäderna i förorterna som dom inte med all vilja i världen kan klara på en lön utan några bidrag....hela diskussionen börjar bli rent patetiskt löjlig  När jag förlorade sambon hade jag inte råd att bo kvar i det stora huset när dom större barnen flyttade, så jag har sökt mig till ännu värre glesbygd för att kunna komma undan med en billig hyra för att överleva med lillan. Men när jag ska börja arbeta igen så har jag en resa t/r till arbetet på nära 11 mil. Där går allt plus minus noll i det jag lägger på bränsle och det jag vinner på billigt boende, semester är inget att tänka på, inga resturangbesök eller bio heller.
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2007, 15:07
|

Medlem
Antal inlägg: 3 807
Medlem nr: 29

|
CITAT (pejori @ 21-01-2007, 14:49) CITAT (Inga från Närke @ 21-01-2007, 14:30) Så var mina föräldrar. Sparade och gnetade trots att mamma var hemma alla år och 2 barn. Nu när pappa är borta så har mamma ett stort bankkonto men vad har hon för nytta av alla dessa pengarna när man är i 80-årsåldern. Det som kommer i form av pension m.m. räcker, varför kunde de inte unna sig att leva när de var yngre.....
man undrar ibland vad dom sparar till dom kan ju inte ta med sig det när dom går bort  Min pappa sa alltid att det skulle vara min mors trygghet när han inte fanns mera. Sedan ville han inte leva på bidrag utan klara sig själv. Det enda bidrag de fått var just barnbidrag, aldrig bostadsbidrag trots att de kanske har varit berättigad till detta under vissa tider, men som sagt något bidrag skulle inte min far leva på utan man ska klara sig själv. De hade heller ingen bil, rökte inte, drack inte och köpte väldigt lite prylar och kläder, men vi barn led inte speciellt av detta bara ibland. Sa ofta till pappa att den dagen han inte fanns så var det inte hans problem utan vi barns problem om inte mamma klarade sig med den inkomst hon skulle få då, men det fick jag aldrig något riktigt svar på.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2007, 15:20
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
CITAT (Reserv @ 21-01-2007, 14:58) Alla har faktiskt inte en sån situation att dom kan ta lån för att köpa lägenheter eller hus för att få ner hyreskostnaden. Dom har banne mig inte nåt val, för dom återstår faktiskt bara dom dyrare bostäderna i förorterna som dom inte med all vilja i världen kan klara på en lön utan några bidrag....hela diskussionen börjar bli rent patetiskt löjlig  När jag förlorade sambon hade jag inte råd att bo kvar i det stora huset när dom större barnen flyttade, så jag har sökt mig till ännu värre glesbygd för att kunna komma undan med en billig hyra för att överleva med lillan. Men när jag ska börja arbeta igen så har jag en resa t/r till arbetet på nära 11 mil. Där går allt plus minus noll i det jag lägger på bränsle och det jag vinner på billigt boende, semester är inget att tänka på, inga resturangbesök eller bio heller. Visst är det så! För de flesta tror jag. Jag o min man träffades o bildade familj ganska sent i livet, vi hade hunnit betala tillbaka våra studielån o vi hade båda yrkesutbildning och arbetat ihop ett sparkapital. Så ser ju inte situationen ut för alla. Att ta bort föräldrapenning och barnbidrag skulle ju bli en katastrof.
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2007, 15:49
|
Medlem

|
CITAT (Reserv @ 21-01-2007, 14:58) CITAT (pejori @ 21-01-2007, 14:51) CITAT (Stussi @ 21-01-2007, 14:50) CITAT (pejori @ 21-01-2007, 14:47) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-01-2007, 14:33) Vi har klarat oss på en lön i flera år.  Beror ju mycket på hur mycket skulder man skaffat sig såklart. Vi hade inga lån innan, men vi köpte huset medan vi levde på en lön. Vi valde att bara betala på räntan den första tiden. det har ju iofs. betydelse vad man har för lön om det ska fungera med tio tusen ut, och en hyra på det, så blir det inte många kronor att leva på med ett par ungar om benen är det däremot en riksdagslön vi pratar om, går det utmärkt att klara sig på en lön när ungarna var små, klarade vi oss på hans lön, men då hade han ett välbetalt yrke också..  Man väljer vart man vill bo och vilken hyreskostnad man vill ha. Har man för dyrt boende så finns det gott om lediga bostäder bara man är villig röra lite på sig. Då kanske man t.o.m. kan unna sig två glas vin.  // Stussis man finns det jobb också menar du?  Självklart!!!....man väljer väl vilka jobb man vill ha också  Alla har faktiskt inte en sån situation att dom kan ta lån för att köpa lägenheter eller hus för att få ner hyreskostnaden. Dom har banne mig inte nåt val, för dom återstår faktiskt bara dom dyrare bostäderna i förorterna som dom inte med all vilja i världen kan klara på en lön utan några bidrag....hela diskussionen börjar bli rent patetiskt löjlig  När jag förlorade sambon hade jag inte råd att bo kvar i det stora huset när dom större barnen flyttade, så jag har sökt mig till ännu värre glesbygd för att kunna komma undan med en billig hyra för att överleva med lillan. Men när jag ska börja arbeta igen så har jag en resa t/r till arbetet på nära 11 mil. Där går allt plus minus noll i det jag lägger på bränsle och det jag vinner på billigt boende, semester är inget att tänka på, inga resturangbesök eller bio heller. visst är det så har du ett yrke där du kan vraka och välja...samt att kunna pressa din boendekostnad...ja då kanske man inte ska ha bidrag alls nä... men för flertalet är det inte fullt så enkelt, att man är två med en ghygglig lön och hyfsad hyra min är nästan två tredjedelar av min inkomst, och jag kan inter få ner den heller att flytta till en billig glesbygd, kanske fungerar med små barn, men med större ungar där man får ta hänsyn till skolgång och annat är det inte så lätt nä... ett som sagt enkelspårigt och i många fall också syniskt synsätt, att det är så lätt... varför har vi både bostadsbrist och arbetslösa alls?
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2007, 15:51
|
Medlem

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-01-2007, 15:20) Visst är det så! För de flesta tror jag. Jag o min man träffades o bildade familj ganska sent i livet, vi hade hunnit betala tillbaka våra studielån o vi hade båda yrkesutbildning och arbetat ihop ett sparkapital. då är det som sagt inga som helst problem att klara sig på en lön
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2007, 15:57
|

Medlem
Antal inlägg: 626
Medlem nr: 8 383

|
CITAT (pejori @ 21-01-2007, 15:49) har du ett yrke där du kan vraka och välja...samt att kunna pressa din boendekostnad...ja då kanske man inte ska ha bidrag alls nä... men för flertalet är det inte fullt så enkelt, att man är två med en ghygglig lön och hyfsad hyra min är nästan två tredjedelar av min inkomst, och jag kan inter få ner den heller att flytta till en billig glesbygd, kanske fungerar med små barn, men med större ungar där man får ta hänsyn till skolgång och annat är det inte så lätt nä... ett som sagt enkelspårigt och i många fall också syniskt synsätt, att det är så lätt... varför har vi både bostadsbrist och arbetslösa alls?  Jag har inte ett yrke där jag kan vraka och välja men jag är öppen för att byta yrke, skulle aldrig kunna tänka mig att stanna inom samma yrkeskategori hela livet. Det känns som att man stannar upp i utvecklingen då. Jag undrar också varför det finns arbetslösa själv har jag bytt yrke fem gånger på sju år. // Stussis man
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2007, 16:38
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
CITAT (Stussi @ 21-01-2007, 15:57) CITAT (pejori @ 21-01-2007, 15:49) har du ett yrke där du kan vraka och välja...samt att kunna pressa din boendekostnad...ja då kanske man inte ska ha bidrag alls nä... men för flertalet är det inte fullt så enkelt, att man är två med en ghygglig lön och hyfsad hyra  :wub: min är nästan två tredjedelar av min inkomst, och jag kan inter få ner den heller  :wub: att flytta till en billig glesbygd, kanske fungerar med små barn, men med större ungar där man får ta hänsyn till skolgång och annat är det inte så lätt nä... ett som sagt enkelspårigt och i många fall också syniskt synsätt, att det är så lätt... varför har vi både bostadsbrist och arbetslösa alls?  :( Jag har inte ett yrke där jag kan vraka och välja men jag är öppen för att byta yrke, skulle aldrig kunna tänka mig att stanna inom samma yrkeskategori hela livet. Det känns som att man stannar upp i utvecklingen då. Jag undrar också varför det finns arbetslösa själv har jag bytt yrke fem gånger på sju år. // Stussis man Lite svårt att fixa sig en ny utbildning om man är 50+ bara....man får inga som helst vare sig bidrag eller studielån då
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2007, 16:49
|

Medlem

|
CITAT (Reserv @ 21-01-2007, 16:38) CITAT (Stussi @ 21-01-2007, 15:57) CITAT (pejori @ 21-01-2007, 15:49) har du ett yrke där du kan vraka och välja...samt att kunna pressa din boendekostnad...ja då kanske man inte ska ha bidrag alls nä... men för flertalet är det inte fullt så enkelt, att man är två med en ghygglig lön och hyfsad hyra min är nästan två tredjedelar av min inkomst, och jag kan inter få ner den heller att flytta till en billig glesbygd, kanske fungerar med små barn, men med större ungar där man får ta hänsyn till skolgång och annat är det inte så lätt nä... ett som sagt enkelspårigt och i många fall också syniskt synsätt, att det är så lätt... varför har vi både bostadsbrist och arbetslösa alls?  Jag har inte ett yrke där jag kan vraka och välja men jag är öppen för att byta yrke, skulle aldrig kunna tänka mig att stanna inom samma yrkeskategori hela livet. Det känns som att man stannar upp i utvecklingen då. Jag undrar också varför det finns arbetslösa själv har jag bytt yrke fem gånger på sju år. // Stussis man Lite svårt att fixa sig en ny utbildning om man är 50+ bara....man får inga som helst vare sig bidrag eller studielån då  Är man 50+ så borde man ha något som kalas livserfarenhet. Jag har inte en massa utbildningar och har därmed heller inga studielån. Det mesta man behöver veta när man börjar med ett nytt yrke lär man sig på arbetsplatsen. Det handlar mest om att tro på sig själv. // Stussis man
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2007, 17:08
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
CITAT (Stussi @ 21-01-2007, 15:57) Jag undrar också varför det finns arbetslösa själv har jag bytt yrke fem gånger på sju år.
// Stussis man Nu vet jag inte om jag missuppfattar dig, men menar du på allvar att du undrar varför det finns arbetslösa? Det beror i alla fall på att det inte finns tillräckligt många jobb så dom räcker till alla som behöver ett.
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2007, 17:10
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Stussi @ 21-01-2007, 15:57) Jag har inte ett yrke där jag kan vraka och välja men jag är öppen för att byta yrke, skulle aldrig kunna tänka mig att stanna inom samma yrkeskategori hela livet. Det känns som att man stannar upp i utvecklingen då. Jag undrar också varför det finns arbetslösa själv har jag bytt yrke fem gånger på sju år.
// Stussis man Kan du förklara arbetslösheten i sverige för mig? För om det är som du säger så finns det ingen arbetslöshet över huvudtaget. Den är inbillad och beror på att folk inte söker alla jobben som finns, eller? Flytta. Ja, men om den ena i familjen har ett bra jobb och den andre är arbetslös , ska då den andre säga upp sig för att flytta med? Ellr ska dom skiljas eller bli särbos med 40 mil emellan sig? Hur löser man det då med barnen som behöver båda sina föräldrar? Om då alla som inte har råd att skaffa barn i en barnbidragslöst samhälle och då låter bli. Vem ska då befolka sverige? Födseltalen skulle minska markant och som det redan är idag föds det för få barn i sverige. Långsiktigt kommer du och jag inte ha någon som tar hand om oss när vi blir gamla och skulle behöva hjälp då. Ska vi ställas på rad och skjutas då?
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2007, 17:17
|
Medlem
Antal inlägg: 1 040
Medlem nr: 8 745

|
CITAT (Anne R @ 21-01-2007, 17:10) CITAT (Stussi @ 21-01-2007, 15:57) Jag har inte ett yrke där jag kan vraka och välja men jag är öppen för att byta yrke, skulle aldrig kunna tänka mig att stanna inom samma yrkeskategori hela livet. Det känns som att man stannar upp i utvecklingen då. Jag undrar också varför det finns arbetslösa själv har jag bytt yrke fem gånger på sju år.
// Stussis man
Kan du förklara arbetslösheten i sverige för mig? För om det är som du säger så finns det ingen arbetslöshet över huvudtaget. Den är inbillad och beror på att folk inte söker alla jobben som finns, eller? Flytta. Ja, men om den ena i familjen har ett bra jobb och den andre är arbetslös , ska då den andre säga upp sig för att flytta med? Ellr ska dom skiljas eller bli särbos med 40 mil emellan sig? Hur löser man det då med barnen som behöver båda sina föräldrar? Om då alla som inte har råd att skaffa barn i en barnbidragslöst samhälle och då låter bli. Vem ska då befolka sverige? Födseltalen skulle minska markant och som det redan är idag föds det för få barn i sverige. Långsiktigt kommer du och jag inte ha någon som tar hand om oss när vi blir gamla och skulle behöva hjälp då. Ska vi ställas på rad och skjutas då? Jag undrar detsamma, jag också.  Hjälp, så den här diskussionen har spårat ur..
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2007, 17:20
|

Medlem

|
CITAT (AnitaGg @ 21-01-2007, 17:08) CITAT (Stussi @ 21-01-2007, 15:57) Jag undrar också varför det finns arbetslösa själv har jag bytt yrke fem gånger på sju år.
// Stussis man Nu vet jag inte om jag missuppfattar dig, men menar du på allvar att du undrar varför det finns arbetslösa? Det beror i alla fall på att det inte finns tillräckligt många jobb så dom räcker till alla som behöver ett. Jag tycker att det finns många lediga jobb bara man ser till att åka runt bland företag och söka. Alla lediga jobb dyker inte upp hos ams. Vissa arbetsgivare har inte ens tänkt tanken på att anställa men genom att visa upp sig och göra ett bra intryck så kan man få ett jobb. Tro mig det har hänt mig. // Stussis man
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2007, 17:24
|

Medlem

|
CITAT (Stussi @ 21-01-2007, 17:20) CITAT (AnitaGg @ 21-01-2007, 17:08) CITAT (Stussi @ 21-01-2007, 15:57) Jag undrar också varför det finns arbetslösa själv har jag bytt yrke fem gånger på sju år.
// Stussis man Nu vet jag inte om jag missuppfattar dig, men menar du på allvar att du undrar varför det finns arbetslösa? Det beror i alla fall på att det inte finns tillräckligt många jobb så dom räcker till alla som behöver ett. Jag tycker att det finns många lediga jobb bara man ser till att åka runt bland företag och söka. Alla lediga jobb dyker inte upp hos ams. Vissa arbetsgivare har inte ens tänkt tanken på att anställa men genom att visa upp sig och göra ett bra intryck så kan man få ett jobb. Tro mig det har hänt mig. // Stussis man Fast det var ju inte svar på frågan. Måste nog erkänna att jag tycker du är mer än lovligt naiv Det är nog den där livserfarenheten du skrev om tidigare som saknas.
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2007, 17:26
|

Medlem

|
CITAT (AnitaGg @ 21-01-2007, 17:24) CITAT (Stussi @ 21-01-2007, 17:20) CITAT (AnitaGg @ 21-01-2007, 17:08) CITAT (Stussi @ 21-01-2007, 15:57) Jag undrar också varför det finns arbetslösa själv har jag bytt yrke fem gånger på sju år.
// Stussis man Nu vet jag inte om jag missuppfattar dig, men menar du på allvar att du undrar varför det finns arbetslösa? Det beror i alla fall på att det inte finns tillräckligt många jobb så dom räcker till alla som behöver ett. Jag tycker att det finns många lediga jobb bara man ser till att åka runt bland företag och söka. Alla lediga jobb dyker inte upp hos ams. Vissa arbetsgivare har inte ens tänkt tanken på att anställa men genom att visa upp sig och göra ett bra intryck så kan man få ett jobb. Tro mig det har hänt mig. // Stussis man Fast det var ju inte svar på frågan. Måste nog erkänna att jag tycker du är mer än lovligt naiv Det är nog den där livserfarenheten du skrev om tidigare som saknas. Man kan väl säga som så att det finns jobb åt alla som vill men inte åt alla som behöver.
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2007, 17:32
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Stussi @ 21-01-2007, 17:26) Man kan väl säga som så att det finns jobb åt alla som vill men inte åt alla som behöver. Så alla som är arbetslösa är det frivilligt?
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2007, 17:37
|
Medlem

|
CITAT (Reserv @ 21-01-2007, 16:38) CITAT (Stussi @ 21-01-2007, 15:57) CITAT (pejori @ 21-01-2007, 15:49) har du ett yrke där du kan vraka och välja...samt att kunna pressa din boendekostnad...ja då kanske man inte ska ha bidrag alls nä... men för flertalet är det inte fullt så enkelt, att man är två med en ghygglig lön och hyfsad hyra min är nästan två tredjedelar av min inkomst, och jag kan inter få ner den heller att flytta till en billig glesbygd, kanske fungerar med små barn, men med större ungar där man får ta hänsyn till skolgång och annat är det inte så lätt nä... ett som sagt enkelspårigt och i många fall också syniskt synsätt, att det är så lätt... varför har vi både bostadsbrist och arbetslösa alls?  Jag har inte ett yrke där jag kan vraka och välja men jag är öppen för att byta yrke, skulle aldrig kunna tänka mig att stanna inom samma yrkeskategori hela livet. Det känns som att man stannar upp i utvecklingen då. Jag undrar också varför det finns arbetslösa själv har jag bytt yrke fem gånger på sju år. // Stussis man Lite svårt att fixa sig en ny utbildning om man är 50+ bara....man får inga som helst vare sig bidrag eller studielån då  som sagt...et oerhört snävt och syniskt tänkande där svårt med en seriös diskusion, när det saknas både empati och förståelse
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2007, 17:37
|

Medlem

|
CITAT (Anne R @ 21-01-2007, 17:10) Flytta. Ja, men om den ena i familjen har ett bra jobb och den andre är arbetslös , ska då den andre säga upp sig för att flytta med? Ellr ska dom skiljas eller bli särbos med 40 mil emellan sig? Hur löser man det då med barnen som behöver båda sina föräldrar? Denna fråga är jag också intresserad av svaret på.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2007, 17:39
|
Medlem

|
CITAT (Anne R @ 21-01-2007, 17:10) CITAT (Stussi @ 21-01-2007, 15:57) Jag har inte ett yrke där jag kan vraka och välja men jag är öppen för att byta yrke, skulle aldrig kunna tänka mig att stanna inom samma yrkeskategori hela livet. Det känns som att man stannar upp i utvecklingen då. Jag undrar också varför det finns arbetslösa själv har jag bytt yrke fem gånger på sju år.
// Stussis man
Kan du förklara arbetslösheten i sverige för mig? För om det är som du säger så finns det ingen arbetslöshet över huvudtaget. Den är inbillad och beror på att folk inte söker alla jobben som finns, eller? Flytta. Ja, men om den ena i familjen har ett bra jobb och den andre är arbetslös , ska då den andre säga upp sig för att flytta med? Ellr ska dom skiljas eller bli särbos med 40 mil emellan sig? Hur löser man det då med barnen som behöver båda sina föräldrar? Om då alla som inte har råd att skaffa barn i en barnbidragslöst samhälle och då låter bli. Vem ska då befolka sverige? Födseltalen skulle minska markant och som det redan är idag föds det för få barn i sverige. Långsiktigt kommer du och jag inte ha någon som tar hand om oss när vi blir gamla och skulle behöva hjälp då. Ska vi ställas på rad och skjutas då? helt rätt...det går att flytta, så länge man har små barn och båda kan få jobb, men ser man bara till sig själv och sina behov, oavsett om ens partner tycker det är ok, är man snart en ensam person med underhåll att betala istället
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2007, 17:40
|

Medlem

|
CITAT (Anne R @ 21-01-2007, 17:32) CITAT (Stussi @ 21-01-2007, 17:26) Man kan väl säga som så att det finns jobb åt alla som vill men inte åt alla som behöver.
Så alla som är arbetslösa är det frivilligt? En bättre fråga är varför dom är arbetslösa. Just nu så behövs invandringen i Sverige för att täcka uppp alla jobb. Då tycker jag att det är konstigt att det kan finnas arbetslöshet. Om jag bara kollar runt i min bekantskapskrets så hittar jag flera som inte söker vissa jobb för att dom tycker att det är för dåligt betalt eller att dom saknar utbildning. Med sådant resonemang så blir man lätt arbetslös en längre tid. // Stussis man
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|