CITAT (Maria_z5 @ 20-01-2007, 10:25)
Är nybliven mamma och egentligen diskvalificerad från den här tråden.
Jag provade "skrikmetoden" en gång i 30 minuter *skäms* och det gör jag aldrig igen... Han blev helt hysterisk och det tog tid att göra sängen mysig igen.
Min mamma säger att de försökte lura oss att somna genom att rita med fingrarna i ansiktet, sjunga, läsa sagor eller vad som nu behövdes och ingen av oss 4 hade svårt att somna och/eller att sova i egen säng.
Som bebisar lät hon oss bestämma tiderna och när vi blev störrefick vi fasta tider
Jag har kastat Anna Wahlgrens bok (sorry Anna) och kommer göra som min mamma!
/Maria
Neejdå, du är så välkommen du också!
Intressant att höra olika erfarenheter, det var precis det jag ville.

Och som sagt, eftersom alla barn är olika vore det konstigt om alla erfarenheterna såg likadana ut.
Med Caroline gick jag på instinkt, hon verkade få väldig ångest av att skiljas från mig så jag sov med henne i sängen, bar i bärsele, ammade till sömns m.m. (det var enda sättet att få henne att sova på, gick inte i vagnen ens. Hon var helt enkelt vaken hur länge som helst om hon inte fick snutta)
Det blev ju dessvärre så att jag fick hålla på med det tills hon var 3 år..ganska jobbigt.
Elias verkar vara liiite annorlunda, det går att lägga honom i vaggan och få honom att somna där.
Jag antar att jag kommer att gå på min instinkt den här gången också men ändå ha erfarenheten i bakhuvudet av att det är den metoden jag lär honom att somna med som kommer att råda under en lååång tid.