Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vågar ni köpa krukväxter?, med frösådder på gång
          ewa zon 3
          Inlägg 21-01-2007, 20:14
          Länk hit: #1

Gäster

Nu efter "Julgruppshögtiden" och alla andra fådda julblommor har sorgmyggseländet varit värre än någonsin.
          Upptäckte också spinn på en vackert blommande orkidé som jag fått sad.gif
          Fick behandla allt med nematoder och spraya något mot spinn efter jul och nyår.
          Att köpa nya krukväxter nu med alla frösådder som är på gång verkar inte vara någon bra ide eftersom nästan alla verkar ha någon smitta med sig.
          Är det fler än jag som tycket att problemet med tex sorgmygg har blivit värre med åren?
          Eller är det jag som tänker extra på det nu sedan jag börjat med massor av frösådder? Och jag kan lova er de, älskar mina varma fuktiga frösåddsbyttor. Mina söner tyckte länge att jag var jättekonstig som stod alldeles ensam i uterummet och klappade i händerna wacko.gif
          Och ja, jag vet att det är larverna som gör skadan på frösådderna men kan inte låta bli att ta kål på de rackarns myggen.

Stod och tittade på några fina sticklingar i helgen men när jag bestämt mig fick jag ju se de där eländesmyggen fladdra runt bland sticklingarna.
          Så de fick åka tillbaka på hylllan och jag köpte tulpaner istället smile.gif

Hur gör ni som har frösådder på gång?
          Vågar ni ta hem krukväxter eller är det snittblommor som gäller nu till i vår? rolleyes.gif

/Ewa

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 12:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon