Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Varför?
          Gillan
          Inlägg 27-01-2007, 23:50
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2007, 17:58)
          Varför sitter en medlem och rotar i arkivet för att hitta gamla trådar och lyfter upp dom, trots att många skrivit att det bara trasslar till forumet? Är för att retas eller för att hävda sin rätt att göra så?

Varför blir en del så förargade på andra att dom hotar att lämna forumet eller verkligen lämnar det? Ofta kan dom ändå inte hålla sig borta utan dyker upp igen för att sprida lite missämja.

unsure.gif  :(  :angry:

Tycker nog att dina frågor kan vara berättigade Ruda, men du glömde en eller ett par.................

Varför blir man ansedd som bråkmakare när man försvarar en annan människa? Får man inte göra det på ett forum?

Det blev visst bara en rolleyes.gif

Och varför folk inte säger vad de verkligen tycker ( eller om det är det du tror dom gör) får ju vara deras egen sorgliga historia rolleyes.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 28-01-2007, 07:45
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Evgeni @ 27-01-2007, 23:50)
          Tycker nog att dina frågor kan vara berättigade Ruda, men du glömde en eller ett par.................

Varför blir man ansedd som bråkmakare när man försvarar en annan människa? Får man inte göra det på ett forum?

Det blev visst bara en rolleyes.gif

Det finns många frågor, världen är full av dom. Jag tog bara ett par exempel.

Jag vet inte vad du menar om att du anses som bråkmakare men det kanske beror på vem du försvarar. rolleyes.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Berith
          Inlägg 28-01-2007, 11:06
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2007, 17:58)
          Varför sitter en medlem och rotar i arkivet för att hitta gamla trådar och lyfter upp dom, trots att många skrivit att det bara trasslar till forumet? Är för att retas eller för att hävda sin rätt att göra så?

CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2007, 07:45)
          Det finns många frågor, världen är full av dom. Jag tog bara ett par exempel.

Tja vem vet, kanske för att hon tyckte att hon inte ville starta upp en ny tråd när hon kom ihåg att den här redan fanns.

För det var väl så här du menade?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Margaretha
          Inlägg 28-01-2007, 14:38
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 057
          Medlem nr: 1 309

Blev riktigt förskräckt häromdagen då jag råkade svara i en gammal tråd - utan att ha upptäckt det eftersom den passade extremt bra in i det rådande väderläget - och där dök upp ett par skribenter och skällde som bandhundar.
          Visste inte om det var på mig! unsure.gif

Lite försiktig bör man nog vara med vad man skriver om andra människor - tycker jag!

Citera
          AnitaO
          Inlägg 28-01-2007, 14:47
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Margaretha @ 28-01-2007, 14:38)
          Blev riktigt förskräckt häromdagen då jag råkade svara i en gammal tråd - utan att ha upptäckt det eftersom den passade extremt bra in i det rådande väderläget - och där dök upp ett par skribenter och skällde som bandhundar.
          Visste inte om det var på mig! unsure.gif

Lite försiktig bör man nog vara med vad man skriver om andra människor - tycker jag!

Det är väl kanske därför många tycker är onödigt.
          För man ser ju inte direkt att det är en gammal tråd, och svarar som vanligt.
          En tråd om att det var 18 grader kallt för 3 år sen tycker nog dom flesta har spelat ut sin roll.

Tror inte att det var nån som riktade sin irritation mot dig som inte såg att det var en gammal tråd. Det var nog riktat mot den som rotat upp den långt bak i forumet.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Alba
          Inlägg 28-01-2007, 14:47
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Jag har också skrivit i gamla trådar. Upptäckte det till sist då det var en del okända namn.

Jag tycker att det verkar som om majoriteten inte vill ha möjligheten att skriva i gamla trådar utan bara kunna läsa. Jag hör till dem.

Går det att låsa trådar - varför görs då inte det ?

Citera
          Betty
          Inlägg 28-01-2007, 16:50
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Alba @ 28-01-2007, 14:47)
          Jag har också skrivit i gamla trådar. Upptäckte det till sist då det var en del okända namn.

Jag tycker att det verkar som om majoriteten inte vill ha möjligheten att skriva i gamla trådar utan bara kunna läsa. Jag hör till dem.

Bara webbmastern kan låsa trådar. Jag tycker att han ska låsa alla trådar som har ett år på nacken eller mer. smile.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Alba
          Inlägg 28-01-2007, 16:55
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (Betty @ 28-01-2007, 16:50)
          CITAT (Alba @ 28-01-2007, 14:47)
          Jag har också skrivit  i gamla trådar. Upptäckte det till sist då det var en del okända namn.

Jag tycker att det verkar som om majoriteten inte vill ha  möjligheten att skriva i gamla trådar utan bara kunna läsa. Jag hör till dem.

Bara webbmastern kan låsa trådar. Jag tycker att han ska låsa alla trådar som har ett år på nacken eller mer. smile.gif

1 år är en bra gräns.
          Vad ska till för att gamla trådar blir låsta ?

Har det göra med yttrandefrihet - men det kan det väl inte.

Citera
          Berith
          Inlägg 28-01-2007, 17:03
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Och då blir jag jättenyfiken - varför vill ni att 1 år gamla trådar ska låsas?

Jag hänvisade ju till dikttråden ovan, ser att det fortsätts skriva i den. Vad är det för skillnad på att skriva i den tråden och andra som plockas upp efter en tystnad på några/flera månader? Innehållet i tråden? Rubriken? Trådskaparen? Vem det är som plockar upp tråden igen? Den som fortsätter skriva i en sån tråd?

Jag vill väldigt gärna veta.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Alba
          Inlägg 28-01-2007, 17:23
          Länk hit: #30

Medlem

När gamla trådar plockas upp som vid ett tillfälle där tråden var 3 år, då är inläggen inte aktuella längre.

När jag läser i en tråd som är gammal/låst kan jag ju i stället starta en ny i samma ämne och får då aktuella inlägg.
          En tråd som är några månader gammal anser inte jag som gammal.
          En gräns på 1 år tyckte jag var ett bra förslag.

Vem som skrivit i eller startat tråden spelar ingen roll. Det är ju inte det som avgör om jag tycker att den ska låsas.

Denna fråga har ju diskuterats och irriterat många så jag hoppas nu att du får många svar.

Citera
          Reserv
          Inlägg 28-01-2007, 17:28
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Berith @ 28-01-2007, 17:03)
          Och då blir jag jättenyfiken - varför vill ni att 1 år gamla trådar ska låsas?

Jag hänvisade ju till dikttråden ovan, ser att det fortsätts skriva i den. Vad är det för skillnad på att skriva i den tråden och andra som plockas upp efter en tystnad på några/flera månader? Innehållet i tråden? Rubriken? Trådskaparen? Vem det är som plockar upp tråden igen? Den som fortsätter skriva i en sån tråd?

Jag vill väldigt gärna veta.

Kan nog faktiskt ha med innehållet att göra, varje dikt är juh en separat del som inte kopplas till ett annat inlägg, inga frågor eller diskussioner. Visst, tråden skapades för längesen, men den har hållits aktiv relativt rekelbundet. Samma sak är det juh med citatstråden, ena inlägget är oberoende av det andra, såna trådar kan då få va´hur gamla som helst i startdatum för dom är ändå dagsaktuella. Men en ett år gammal tråd om vädret som va´förra året......eller ännu värre förrförra eller förr förr förra blink.gif Kallt är det väl varje vinter? I vart fall här uppe unsure.gif Att man sen kan reagera på att nån plockar en tråd från gömmorna och ser att personen ifråga svarar på en mer än ett år gammal fråga eller komenterar ett inlägg skrivet av en medlem som ingen ens hört talas om av oss som inte fanns här då......då tycker jag inte det är kontigt att frågan dyker upp om låsning av gamla trådar som inte vart aktuella på nåt år. unsure.gif
          Det här är mina tankar kring det, andra har säkerligen helt annan uppfattning. smile.gif

Citera
          Alba
          Inlägg 28-01-2007, 17:33
          Länk hit: #32

Medlem

Det här blir svårt.
          Jag håller med dig Reserv att vissa trådar har en poäng i att få vara hela.
          Tråden med dikter och citat förlorar inte i intresse även om de är gamla.

Var drar man då gränsen ?

Citera
          Reserv
          Inlägg 28-01-2007, 17:34
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (Alba @ 28-01-2007, 17:33)
          Det här blir svårt.
          Jag håller med dig Reserv att vissa trådar har en poäng i att få vara hela.
          Tråden med dikter och citat förlorar inte i intresse även om de är gamla.

På aktivitet såklart rolleyes.gif wub.gif

Citera
          Alba
          Inlägg 28-01-2007, 17:35
          Länk hit: #34

Medlem

Om en tråd tex legat still i 1 år kan man ju då låsa den.
          Det borde ju gå bra.

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 28-01-2007, 17:36
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Men om det nu ska vara tidsgräns tycker jag det verkar klokt att man låser trådar som det INTE SKRIVITS I under senaste året.
          Då har man ju löst frågan om t ex citattråden som sällan glöms bort mer än några dagar.

Citera
          faith
          Inlägg 28-01-2007, 17:36
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 1 040
          Medlem nr: 8 745

CITAT (Reserv @ 28-01-2007, 17:34)
          Det här blir svårt.
          Jag  håller med dig Reserv att vissa trådar har en poäng i att få vara hela.
          Tråden med dikter och  citat  förlorar inte i intresse även om de är gamla.

Är det möjligt då att låsa trådar i s a s klump eller måste admin låsa en tråd i taget? Är det någon som diskuterat med admin?

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 28-01-2007, 17:38
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Eller så får man skaffa sig lite mera tid och läsa innan man skriver. Så att man kan välja bort trådar som man tycker är helt oaktuella.

Men det tråkigaste är att skriva elaka saker bara för att en "gammal" tråd dyker upp. Det gör ont i magen o hjärtat på mig. sad.gif

Citera
          faith
          Inlägg 28-01-2007, 17:40
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 17:38)
          Eller så får man skaffa sig lite mera tid och läsa innan man skriver. Så att man kan välja bort trådar som man tycker är helt oaktuella.

Men det tråkigaste är att skriva elaka saker bara för att en "gammal" tråd dyker upp. Det gör ont i magen o hjärtat på mig. sad.gif

Det gör det nog hos många, men de flesta är nog rädda för att säga det. sad.gif

--------------------

Citera
          Reserv
          Inlägg 28-01-2007, 17:41
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (faith @ 28-01-2007, 17:36)
          Det här blir svårt.

Är det möjligt då att låsa trådar i s a s klump eller måste admin låsa en tråd i taget? Är det någon som diskuterat med admin?

Det finns andra forum säger mina barn som har låsning av äldre trådar, hur det går till vet jag inte, men det ska nog kunna gå per automatik när det passerat årsdagen (som exempel nu bara) Men helt klart tycker jag det är hög tid för administratörerna att ta itu med det. Odla är ett såpass utvecklat forum så jag tror inte att det skulle va´nå konstigheter att få ihop det så. wub.gif

Citera
          faith
          Inlägg 28-01-2007, 17:45
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (Reserv @ 28-01-2007, 17:41)
          CITAT (faith @ 28-01-2007, 17:36)
          Det här blir svårt.

Det finns andra forum säger mina barn som har låsning av äldre trådar, hur det går till vet jag inte, men det ska nog kunna gå per automatik när det passerat årsdagen (som exempel nu bara) Men helt klart tycker jag det är hög tid för administratörerna att ta itu med det. Odla är ett såpass utvecklat forum så jag tror inte att det skulle va´nå konstigheter att få ihop det så. wub.gif

Fast det verkar som det här forumet har en ganska så gammal version av php så det är inte alls säkert att det är så enkelt. Det kan nog kräva både uppdatering av forumet och en del annat. Frågan är nog om det är något admin vill lägga tid och energi på bara för att en del har så svårt att ignorera saker som stör. Varför har ingen stämt av med admin om detta är genomförbart? Vore det inte bättre att diskutera med admin direkt?

--------------------

Citera

10 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-10-2025, 14:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon