Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Att använda citat
          Gossen Ruda
          Inlägg 02-02-2007, 10:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det tycks vara lite problem att hantera citatfunktionen hos en del här så jag skapar en ny tråd om detta. Detta är min uppfattning och sen får vi se hur den står sig. Hoppas vi kan komma överens här och slipper blanda in admin, och att det går att föra en lugn diskussion utan pajkastning.

Att skapa ett citat är enkelt, det är bara att trycka på citat-knappen i det inlägg man vill ha med. Sen kan även citatet redigeras men där gäller vissa regler. Man kan plocka bort delar som man inte vill ha med, men givetvis får man inte radera delvis så att innehållet i citatet förvanskas. Sen får man absolut inte ändra eller lägga till någonting, då är det ju inget citat längre.

Vad som däremot är totalt förkastligt är att ta citat från en tråd och flytta till en annan vilket är tekniskt möjligt. Vill man gå tillbaka och se hur ursprungsinlägget såg ut hittar man ju inte det eftersom man inte vet varifrån det kommer. Dessutom kan citatet bli missvisande eftersom det har flyttats från sin ursprungliga plats.

Sen får man givetvis hänvisa till uppgifter i andra trådar och då gärna tala om i vilken tråd det förekommer, det går ju även bra att länka dit. Detta är som sagts ovan min uppfattning, plats för kommentarer.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 16:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon