| |
|
  |
ang anmälan om vanvård |
|
|
|
|
07-02-2007, 20:31
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
07-02-2007, 21:07
|
Medlem
Antal inlägg: 155
Medlem nr: 6 593

|
Man har inte så mycket val när en katt väljer en som matte. Då bor dom där vare sig dom får eller inte och vare sig man vill eller inte. Den katten har bestämt sig för att du är matte, hon bor hos dig. Hur kul kan det vara att äga en katt som hellre är hos någon annan? Erbjud dottern något istället när mamman hör på. Säger dom nej har du katt ändå  Hon har ju valt. Låt henne komma och gå som hon vill, sköt om henne som om hon vore din så har dina grannar snart inget val. Katten kommer aldrig till dom.
|
|
|
|
|
|
|
|
07-02-2007, 21:09
|
Medlem

|
CITAT (bejron @ 07-02-2007, 21:07) Man har inte så mycket val när en katt väljer en som matte. Då bor dom där vare sig dom får eller inte och vare sig man vill eller inte. Den katten har bestämt sig för att du är matte, hon bor hos dig. Hur kul kan det vara att äga en katt som hellre är hos någon annan? Erbjud dottern något istället när mamman hör på. Säger dom nej har du katt ändå  Hon har ju valt. Låt henne komma och gå som hon vill, sköt om henne som om hon vore din så har dina grannar snart inget val. Katten kommer aldrig till dom. håller med fullständigt där vill dom ha sin katt, får dom själva komma och hämta den, du behöver inte gå dit med den
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
07-02-2007, 21:14
|
Medlem

|
CITAT (malin72 @ 07-02-2007, 21:11) nej jag vet det är det som är så sjukt...... jag ropar in mina katter på kvällen och lägger mig inte förrens dom är inne....dom skulle aldrig vara längre bort än så och bryr man sig så hämtar man väl sin katt  ja...jag tycker nog det och att man letar efter den när den är borta. du får nog räkna kallt med att den är din och hoppas på att dom accepterar det till slut
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
07-02-2007, 22:05
|
Medlem
Antal inlägg: 1 046
Medlem nr: 6 984

|
Hoppas det går bra för dig och lilla missen  Jag har då sällan läst nånting värre, vilka människor det finns  Jag känner som du, man har ett ansvar för sina djur. Min katt är ute på dagarna med grannarnas samtycke och framåt kvällen ropar vi in honom. Då stängs kattluckan och han får inte gå ut mer den kvällen. Han verkar nöjt med arrangemanget och vi vet var han är. Minns när min förra katt inte kom hem en kväll och vi letade på natten, usch så obehagligt det var. Trodde han var påkörd...efter det köpte vi kattlucka och vi ropar in katten framåt kvällen.
--------------------
Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel. Henry Miller (1891-1980)
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2007, 12:38
|

Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110

|
Hur har det gått Malin? Vi har inte fått läsa nåt om kissen på några dagar nu. Har dom gjort nåt åt hennes päls ännu?
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2007, 12:43
|

Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440

|
nej inte en tova är borta...hon försöker vara här men .....igår fick hon vara inne ett tag,men hon får tydligen komma in nattetid sen sambon knatade upp med henne. hon har fått flera tovor som är sååå lätta att klippa bort men jag håller mig  även om det är svårt.... dom sa ju att jag skulle ringa på mån(imorgon) om hon inte hade tagit hand om hennes päls så.... jag ringer direkt imorgonbitti  så får vi se vad som görs då det är därför jag itne skrivit något för jag skulle ju vänta tills mån.. men visst har hon fått komma in lite då och då så jag har pussat på henne barnen råkade liksom låta dörren vara öppen,,ooooops
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
 yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
välkommen till min nya blogg!!!!!: min trädgårdsdröm
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2007, 13:02
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
Ja tänk så lätt det är att glömma dörren på glänt Stå på dig Malin.
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2007, 14:33
|

Medlem
Antal inlägg: 5 336
Medlem nr: 5 411

|
Ja det börjar göra ont så småningom ju, tovorna nyper i skinnet.
Jag hjälpte en granne för något år sedan med hennes arga katt. Hon fattade inte varför katten var så kinkig. Jag hittade en jättestor hård tova på henne som säkert varit där länge. Jag klippte bort den och sedan var katten riktigt trevlig igen.
Kan du inte be de där som var och kollade på katten komma och "titta på" när du klipper bort tovorna så de får se hur det ser ut.
--------------------
Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm 
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2007, 16:07
|
Medlem

|
CITAT (yenny @ 11-02-2007, 14:33) Kan du inte be de där som var och kollade på katten komma och "titta på" när du klipper bort tovorna så de får se hur det ser ut. kan vara lurigt att bara sätta igång och klippa tovor på någon annans katt utan vidare ....men visst ska dom bort
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2007, 16:08
|

Medlem

|
CITAT (pejori @ 11-02-2007, 16:07) CITAT (yenny @ 11-02-2007, 14:33)
Kan du inte be de där som var och kollade på katten komma och "titta på" när du klipper bort tovorna så de får se hur det ser ut.
kan vara lurigt att bara sätta igång och klippa tovor på någon annans katt utan vidare ....men visst ska dom bort  Jag menade inte nu på studs...men om inte grannen gör något så måste ju någon annan hjälpa katten.
--------------------
Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm 
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2007, 16:24
|
Medlem

|
CITAT (malin72 @ 11-02-2007, 16:22) jo men det är ju därför anmälan är gjord hon hade ju tom imorgon att visa att tovorna är borta eller iallafall visa en tid till en vet ang ev rakning.... så beslutet ska ju tas från dom som har varit här...jag fick ju inte för dom klippa henne utan att det är ägarens ansvar  sen skulle vi gå vidare ang hennes plats och vem som ska ta hand om katten där hon kan få det bra... men hade det varit en trevlig person så hade jag ju självklart sagt till henne att jag kan hjälpa till med pälsen...men hon är ju inte min och jag får ju inte röra henne  precis...antingen med ägarens ansvar...eller med myndigheternas goda minne.... stå på dej malin
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2007, 17:13
|

Medlem

|
CITAT (malin72 @ 11-02-2007, 16:22) jo men det är ju därför anmälan är gjord hon hade ju tom imorgon att visa att tovorna är borta eller iallafall visa en tid till en vet ang ev rakning.... så beslutet ska ju tas från dom som har varit här...jag fick ju inte för dom klippa henne utan att det är ägarens ansvar  sen skulle vi gå vidare ang hennes plats och vem som ska ta hand om katten där hon kan få det bra... men hade det varit en trevlig person så hade jag ju självklart sagt till henne att jag kan hjälpa till med pälsen...men hon är ju inte min och jag får ju inte röra henne  Va skönt att det bara är tills i morgon kvar så du inte behöver vänta så länge till innan det kan börja hända något. SJälvklart menade jag inte att du skulle klippa utan att myndigheten i så fall var med och såg på det. Du kan ju inte klippa bort tovorna utan deras vetskap, då finns ju inte de "bevisen" kvar.
--------------------
Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm 
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|