Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > ang anmälan om vanvård
          malin72
          Inlägg 07-02-2007, 20:08
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

tack för erat svar wub.gif wub.gif wub.gif
          jo då det har varit framme på förslag...men hon hänvisar till att katten minsan är dotterns sad.gif sad.gif

och jag har sagt till sambon att OM hon är ute så låter jag henne sitta tills att jag ska lägga mig och sen kommer hon in så är det bara,han förstår mig smile.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          pejori
          Inlägg 07-02-2007, 20:31
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (malin72 @ 07-02-2007, 20:08)
          ...men hon hänvisar till att katten minsan är dotterns sad.gif sad.gif

var då så fräck att du frågar dottern när mamman hör på, om du får köpa henne smile.gif smile.gif smile.gif
          hade jag varit som du, hade jag struntat högaktningsfullt i grannen och låtit katten komma och gå som hon vill. huh.gif huh.gif
          du har ju bara öppet och vädrar sen att katten går in är inte ditt fel wub.gif wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          malin72
          Inlägg 07-02-2007, 21:06
          Länk hit: #63

Medlem

CITAT (pejori @ 07-02-2007, 20:31)
          CITAT (malin72 @ 07-02-2007, 20:08)
          ...men hon hänvisar till att katten minsan är dotterns sad.gif  :(

var då så fräck att du frågar dottern när mamman hör på, om du får köpa henne smile.gif smile.gif smile.gif
          hade jag varit som du, hade jag struntat högaktningsfullt i grannen och låtit katten komma och gå som hon vill. huh.gif huh.gif
          du har ju bara öppet och vädrar sen att katten går in är inte ditt fel wub.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif jo jag har tänkt så....familjen är så konstig så jag vet inte om hon fattar om jag erbjuder henne 1000 kr ohmy.gif barnet är väldigt obstinat,som mamman säger själv det är dom som bestämmer hemma och över henne unsure.gif

sen tänkte jag att hålla mig på rätta kanten ett tag för att via att jag minsan har gjort rätt ,så hon inte kan komma åt mig om jag går vidare(vilket jag kommer att göra om inget ändras nu)

men självklart så "råkar" hon smita in då och då så jag får pussas lite wub.gif wub.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif den ända fördelen nu med att dom arbetar här hemma för dörren står ju öppen tongue.gif tongue.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

min trädgårdsdröm

Citera
          bejron
          Inlägg 07-02-2007, 21:07
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 155
          Medlem nr: 6 593

Man har inte så mycket val när en katt väljer en som matte. Då bor dom där vare sig dom får eller inte och vare sig man vill eller inte. Den katten har bestämt sig för att du är matte, hon bor hos dig. Hur kul kan det vara att äga en katt som hellre är hos någon annan? Erbjud dottern något istället när mamman hör på. Säger dom nej har du katt ändå wub.gif Hon har ju valt.

Låt henne komma och gå som hon vill, sköt om henne som om hon vore din så har dina grannar snart inget val. Katten kommer aldrig till dom.

Citera
          pejori
          Inlägg 07-02-2007, 21:09
          Länk hit: #65

Medlem

CITAT (bejron @ 07-02-2007, 21:07)
          Man har inte så mycket val när en katt väljer en som matte. Då bor dom där vare sig dom får eller inte och vare sig man vill eller inte. Den katten har bestämt sig för att du är matte, hon bor hos dig. Hur kul kan det vara att äga en katt som hellre är hos någon annan? Erbjud dottern något istället när mamman hör på. Säger dom nej har du katt ändå wub.gif Hon har ju valt.

Låt henne komma och gå som hon vill, sköt om henne som om hon vore din så har dina grannar snart inget val. Katten kommer aldrig till dom.

håller med fullständigt där smile.gif smile.gif
          vill dom ha sin katt, får dom själva komma och hämta den, du behöver inte gå dit med den smile.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          malin72
          Inlägg 07-02-2007, 21:11
          Länk hit: #66

Medlem

nej jag vet det är det som är så sjukt......
          jag ropar in mina katter på kvällen och lägger mig inte förrens dom är inne....dom skulle aldrig vara längre bort än så wub.gif
          och bryr man sig så hämtar man väl sin katt ohmy.gif ohmy.gif blink.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera
          pejori
          Inlägg 07-02-2007, 21:14
          Länk hit: #67

Medlem

CITAT (malin72 @ 07-02-2007, 21:11)
          nej jag vet det är det som är så sjukt......
          jag ropar in mina katter på kvällen och lägger mig inte förrens dom är inne....dom skulle aldrig vara längre bort än så wub.gif
          och bryr man sig så hämtar man väl sin katt ohmy.gif ohmy.gif blink.gif

ja...jag tycker nog det och att man letar efter den när den är borta. sad.gif sad.gif
          du får nog räkna kallt med att den är din och hoppas på att dom accepterar det till slut wub.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Merlin
          Inlägg 07-02-2007, 22:05
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 1 046
          Medlem nr: 6 984

Hoppas det går bra för dig och lilla missen wub.gif Jag har då sällan läst nånting värre, vilka människor det finns mad.gif mad.gif Jag känner som du, man har ett ansvar för sina djur. Min katt är ute på dagarna med grannarnas samtycke och framåt kvällen ropar vi in honom. Då stängs kattluckan och han får inte gå ut mer den kvällen. Han verkar nöjt med arrangemanget och vi vet var han är. Minns när min förra katt inte kom hem en kväll och vi letade på natten, usch så obehagligt det var. Trodde han var påkörd...efter det köpte vi kattlucka och vi ropar in katten framåt kvällen.

--------------------
          Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel.
          Henry Miller (1891-1980)

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 11-02-2007, 12:38
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Hur har det gått Malin? Vi har inte fått läsa nåt om kissen på några dagar nu. Har dom gjort nåt åt hennes päls ännu?

Citera
          malin72
          Inlägg 11-02-2007, 12:43
          Länk hit: #70

Medlem

nej inte en tova är borta...hon försöker vara här men .....igår fick hon vara inne ett tag,men hon får tydligen komma in nattetid sen sambon knatade upp med henne.
          hon har fått flera tovor som är sååå lätta att klippa bort men jag håller mig sad.gif även om det är svårt....
          dom sa ju att jag skulle ringa på mån(imorgon) om hon inte hade tagit hand om hennes päls så....
          jag ringer direkt imorgonbitti sad.gif så får vi se vad som görs då

det är därför jag itne skrivit något för jag skulle ju vänta tills mån..
          men visst har hon fått komma in lite då och då så jag har pussat på henne wub.gif wub.gif

barnen råkade liksom låta dörren vara öppen,,ooooops tongue.gif rolleyes.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera
          Alba
          Inlägg 11-02-2007, 13:02
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Ja tänk så lätt det är att glömma dörren på glänt tongue.gif

Stå på dig Malin.

Citera
          AnitaO
          Inlägg 11-02-2007, 13:07
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Låt henne komma in i natt så du har henne hos dig när du ringer kommunen i morgon .... tycker jag rolleyes.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          malin72
          Inlägg 11-02-2007, 13:50
          Länk hit: #73

Medlem

stackarn nu sprang hon in hon försöker frenetiskt att tvätta bort tovorna på bakbenen...det gör nog ont nu sad.gif sad.gif sad.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera
          yenny
          Inlägg 11-02-2007, 14:33
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

Ja det börjar göra ont så småningom ju, tovorna nyper i skinnet.

Jag hjälpte en granne för något år sedan med hennes arga katt. Hon fattade inte varför katten var så kinkig. Jag hittade en jättestor hård tova på henne som säkert varit där länge. Jag klippte bort den och sedan var katten riktigt trevlig igen.

Kan du inte be de där som var och kollade på katten komma och "titta på" när du klipper bort tovorna så de får se hur det ser ut.

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          pejori
          Inlägg 11-02-2007, 16:07
          Länk hit: #75

Medlem

CITAT (yenny @ 11-02-2007, 14:33)
          Kan du inte be de där som var och kollade på katten komma och "titta på" när du klipper bort tovorna så de får se hur det ser ut.

kan vara lurigt att bara sätta igång och klippa tovor på någon annans katt utan vidare ....men visst ska dom bort sad.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          yenny
          Inlägg 11-02-2007, 16:08
          Länk hit: #76

Medlem

CITAT (pejori @ 11-02-2007, 16:07)
          CITAT (yenny @ 11-02-2007, 14:33)

kan vara lurigt att bara sätta igång och klippa tovor på någon annans katt utan vidare ....men visst ska dom bort sad.gif

Jag menade inte nu på studs...men om inte grannen gör något så måste ju någon annan hjälpa katten.

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          malin72
          Inlägg 11-02-2007, 16:22
          Länk hit: #77

Medlem

jo men det är ju därför anmälan är gjord hon hade ju tom imorgon att visa att tovorna är borta eller iallafall visa en tid till en vet ang ev rakning....
          så beslutet ska ju tas från dom som har varit här...jag fick ju inte för dom klippa henne utan att det är ägarens ansvar sad.gif sen skulle vi gå vidare ang hennes plats och vem som ska ta hand om katten där hon kan få det bra...

men hade det varit en trevlig person så hade jag ju självklart sagt till henne att jag kan hjälpa till med pälsen...men hon är ju inte min och jag får ju inte röra henne sad.gif unsure.gif unsure.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera
          pejori
          Inlägg 11-02-2007, 16:24
          Länk hit: #78

Medlem

CITAT (malin72 @ 11-02-2007, 16:22)
          jo men det är ju därför anmälan är gjord hon hade ju tom imorgon att visa att tovorna är borta eller iallafall visa en tid till en vet ang ev rakning....
          så beslutet ska ju tas från dom som har varit här...jag fick ju inte för dom klippa henne utan att det är ägarens ansvar sad.gif sen skulle vi gå vidare ang hennes plats och vem som ska ta hand om katten där hon kan få det bra...

men hade det varit en trevlig person så hade jag ju självklart sagt till henne att jag kan hjälpa till med pälsen...men hon är ju inte min och jag får ju inte röra henne sad.gif unsure.gif unsure.gif

precis...antingen med ägarens ansvar...eller med myndigheternas goda minne....
          stå på dej malin smile.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          yenny
          Inlägg 11-02-2007, 17:13
          Länk hit: #79

Medlem

CITAT (malin72 @ 11-02-2007, 16:22)

Va skönt att det bara är tills i morgon kvar så du inte behöver vänta så länge till innan det kan börja hända något.
          SJälvklart menade jag inte att du skulle klippa utan att myndigheten i så fall var med och såg på det. Du kan ju inte klippa bort tovorna utan deras vetskap, då finns ju inte de "bevisen" kvar.

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          malin72
          Inlägg 11-02-2007, 17:52
          Länk hit: #80

Medlem

laugh.gif laugh.gif laugh.gif bevisen finns sen innan jag bestämde mig att inte klippa henne mera...hon brukade ligga så fint och låta mig klippa och dra i henne sad.gif
          det finns i en påse som jag har här utifall att grannen skulle komma någon dag mad.gif bara för att visa henne.....

men nu så får jag se vad steget blir imorgon annars kliver jag stegre högre,om nu inte dom som varait här visar att dom går hårt ut unsure.gif unsure.gif

fortsättinig följer sad.gif smile.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera

8 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-01-2026, 02:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon