Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Att vakna mitt i, en ångestattack
          Ophelia
          Inlägg 14-02-2007, 14:39
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (Reserv @ 14-02-2007, 13:47)
          CITAT (Maria_z5 @ 14-02-2007, 13:33)
          Fy fabian!!

Vill bara skicka lite tröst till dig, det är aldrig roligt att må så där!

*tröstkramar*

Kan du inte få komma tillbaka och jobba lite?
          Och göra något som du verkligen trivs med?

/Maria

Anledningen att jag inte är tillbaks nu är hjärtinfarkten jag åkte på för ett tag sen...men jag ska försöka få förkortat sjukskrivningen, längtar tillbaks wub.gif

Ta ett snack med arbetsgivaren och hör med doktorn om det föreligger hinder till att påbörja återgång partiellt. Arbetsgivaren har ju rehabiliteringsskyldighet och kan kanske kan jobba, tillsammans med dig, fram en bra planering där du kan påbörja arbete som anpassas utifrån dina förutsättningar i hälsotillståndet. Finns det inga medicinska hinder kvittar det om det i ditt medicinska underlag står att du är helt sjukskriven, du kan börja arbeta ändå, det är ju ditt val. Ingen hjärtpatient är den andra lik.

Citera
          netaave
          Inlägg 14-02-2007, 15:01
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Börja med att åka och hälsa på på jobbet några timmar då och då i samband med lunch eller fika där du kan umgås med kompisar utan krav på jobb.
          Utöka sen succesivt med lättare sysslor. Kanske finns annat än ditt ordinarie du kan göra ett tag.

--------------------

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 14-02-2007, 17:40
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Vaknat med panikångest har min äldste son gjort och det räcker så väl att uppleva det sidan om sad.gif .
          Jag förstår att det måste känts förfärligt, speciellt som du inte har en vuxen människa bredvid dig som kan försöka prata och lugna.
          Jag hoppas din dag varit lugnare än natten.

En styrkekram på alla hjärtans dag till dig Reserv wub.gif

Citera
          Pirum
          Inlägg 14-02-2007, 18:07
          Länk hit: #44

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (faith @ 14-02-2007, 08:11)
          Vad gäller nätkontakter så anser jag att man ska vårda de kontakter man har i riktiga livet först och främst. wub.gif

Måste bara infoga att jag håller med om att man ska vårda sina kontakter i "riktiga livet", men en nätkontakt kan mycket väl vara i "riktiga livet".
          Min bästa vän träffade jag på nätet, och sen har jag träffat henne "öga mot öga" flera gånger. Det går att bygga riktigt starka relationer via nätet, lika väl som det går via telefon, brev, de är alla former av mänsklig kommunikation.

Ett tips till alla som har "nätkompisar" är att vara ärliga och raka, på bästa sätt. Det är dessutom mycket möjligt att den som man själv "bara" klassar som "kompis" själv kan anse att du är en "nära vän". Det är lite svårare att bedöma sånt om man inte träffas ansikte mot ansikte.

Panikångest har jag inga erfarenheter av, men sänder min sympati till Reserv, som efter vad jag förstått fått sin beskärda del av otur så det räcker och blir över.

--------------------
          zon2.5

Citera
          malin72
          Inlägg 14-02-2007, 18:18
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

jo du usch det är inte kul sad.gif år 2001 fick jag diagnosen panikångest.
          så jag vet vad det innebär,det tog nästan 2 år innan jag satte ihop det som hände natte tid med ångest,
          ibland vaknade jag och fick springa på toan och spy,svag yrsel och darrig för att inte tala om hyperandningen sad.gif sad.gif

som jag fått det förklart för mig var att jag natte tid började att "fejsa" sånt som jag inte orkade dagtid sad.gif sad.gif

det är inte roligt alls tänker på dig wub.gif wub.gif ta hand om dig nu...

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          Merlin
          Inlägg 14-02-2007, 18:37
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 1 046
          Medlem nr: 6 984

Tusen styrkekramar till dig Reserv, det måste kännas tungt just nu men efter regn kommer ju solsken (vet att det låter som en klyscha men det är ärligt menad). Ta hand om din hälsa i första hand nu, du ska ju inte behöva må som du gör nu. Härligt att du har en arbetsplats som du längtar tillbaka till - det är kanske bra för dig att komma igång med jobbet igen, i din egen takt naturligtvis. Du kommer att märka när det är dags att jobba fullt ut igen. Min far fick hjärtinfarkt i ganska unga år och längtade också tillbaka till sitt jobb så jag tror att jag förstår hur du känner just nu. En hjärtinfarkt är ju inte heller någon dom för livet utan en varningsklocka att du kanske behöver sakta ner och omvärdera en del av ditt liv.

Malin72, hur kom du ur din situation?

--------------------
          Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel.
          Henry Miller (1891-1980)

Citera
          malin72
          Inlägg 14-02-2007, 18:45
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

CITAT (Merlin @ 14-02-2007, 18:37)

hamnade på sös på smärtenheten...där det blev utrett sen till det lokala stället för hjälp

tyvärr är jag inte ur min situation ännu ,är sjuk igen pga att det händer saker med ca 1 år mellanrum så jag hinner upp för att sen ramla ner igen....

men men samtal, inte hålla igen och mediciner samt stort stöd av nära och kära hjälper mig sakta men säkert wub.gif wub.gif wub.gif

som nu tex när jag fick reda på sambons svar i må då föll jag ner lite igen och det är kämpigt men man måste hitta sitt sätt sad.gif

men en sak är jag säker på att lägga saker och känslor på hyllan i flera år speciellt sorg är bland det dummaste man kan göra för tillslut kommer det ikapp en sad.gif sad.gif sad.gif då oftast med dubbel smäll

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          Merlin
          Inlägg 14-02-2007, 19:30
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 1 046
          Medlem nr: 6 984

CITAT (malin72 @ 14-02-2007, 18:45)
          CITAT (Merlin @ 14-02-2007, 18:37)

hamnade på sös på smärtenheten...där det blev utrett sen till det lokala stället för hjälp

tyvärr är jag inte ur min situation ännu ,är sjuk igen pga att det händer saker med ca 1 år mellanrum så jag hinner upp för att sen ramla ner igen....

men men samtal, inte hålla igen och mediciner samt stort stöd av nära och kära hjälper mig sakta men säkert wub.gif wub.gif wub.gif

som nu tex när jag fick reda på sambons svar i må då föll jag ner lite igen och det är kämpigt men man måste hitta sitt sätt sad.gif

men en sak är jag säker på att lägga saker och känslor på hyllan i flera år speciellt sorg är bland det dummaste man kan göra för tillslut kommer det ikapp en sad.gif sad.gif sad.gif då oftast med dubbel smäll

Stackars dig Malin72! Det du berättar låter allvarligt, tur att du fick hjälp iaf och kan du verkar ju ha "satt fingret på" vad det är du mår så dåligt av.
          Skickar styrkekramar till dig wub.gif hopps att situationen löser sig även den här gången - du har så rätt i det här med sorg, det är katastrofalt för kroppen att skjuta upp sorgen den kommer ju alltid ifatt en på olika sätt. Oftast säger kroppen ifrån totalt till slut.

--------------------
          Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel.
          Henry Miller (1891-1980)

Citera
          evelina
          Inlägg 15-02-2007, 07:37
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 2 991

Hoppas du haft en bättre natt inatt Reserv.

Skickar lite tröste kramar till dig.

--------------------

Mvh Evelina
          Odlar numera i zon 4
          Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Citera
          Reserv
          Inlägg 15-02-2007, 07:55
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (evelina @ 15-02-2007, 07:37)
          Hoppas du haft en bättre natt inatt Reserv.

Skickar lite tröste kramar till dig.

Tack alla för ett otroligt varmt stöd när man gått i botten wub.gif Tack för alla kramar, dom har värmt och jag har sovit som en klubbad oxe inat.....ni är bara helt underbara allihop wub.gif Tack!

Citera
          zaaritha
          Inlägg 16-02-2007, 22:28
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Har upplevt detta o det är hemskt!
          Tog ett bra tag innan den hjälp jag fick av läkare--hjälpte!
          Får attacker än--ibland; det är så otäckt!

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 13:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon