Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

14 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > JÄVLA HUND!, arg matte
          pejori
          Inlägg 19-02-2007, 19:32
          Länk hit: #181

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Ophelia @ 19-02-2007, 18:33)
          Letade rätt på ordet stackel, elhalsband kan jag ju fantisera ganska väl om hur det fungerar. Är det verkligen nödvändigt? sad.gif

Är som sagt ingen hundkännare (men är mycket kär i bullfastiffar wub.gif ). Kan bara tänka mig att det eventuellt är medel som tas till som "absolut sista utväg" och att hundens liv/hälsa kan stå på spel. Hur ser ni hundkännare på detta?

Inom hästeriet har det och förekommer bl a barrering för att få hästarna att vara mer aktsamma om sina ben. Metoderna har varit mer eller mindre rumsrena mad.gif

skulle alldrig använda stackel eller el-halsband på mina hundar mad.gif mad.gif
          då kan mAN LIKA GÄRNA PISKA DOM TILL LYDNAD... mad.gif mad.gif
          dresyr(stryp)halsband använder jag vid behov sleep.gif
          normal uppfostran (konsekvens) och mycket beröm ger glada och lydiga hundar som vill vara tillags wub.gif
          barrering är ett otyg som också går bort här...är emot våld av alla slag inom djurhållningen wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Ophelia
          Inlägg 19-02-2007, 19:44
          Länk hit: #182

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (ingrid fuxwall @ 19-02-2007, 19:11)
          Att Ni orkar!
          Tycker flertalet borde så lite frön och studera hur de frodas istället för detta bråk, eller är det bara jag som missuppfattat saken och fått för mig att odlas egentliga inriktning är växter  :wub:

Men är det inte viktigt att någon som exempelvis jag får en möjlighet att kunna lära mig lite mer om hundar och vad som pågår? Jag tycker varjefall att det är mycket nyttigt. Vi samtalar ju om husdhur och jag är ganska säker på att vi faktiskt för samtalet i "rätt" forum.

Citera
          sudden
          Inlägg 19-02-2007, 19:48
          Länk hit: #183

Medlem
          Antal inlägg: 488
          Medlem nr: 8 535

CITAT (pejori @ 19-02-2007, 18:32)
          CITAT (Ophelia @ 19-02-2007, 18:33)
          Letade rätt på ordet stackel, elhalsband kan jag ju fantisera ganska väl om hur det fungerar. Är det verkligen nödvändigt?  :(

Är som sagt ingen hundkännare (men är mycket kär i bullfastiffar  :wub: ). Kan bara tänka mig att det eventuellt är medel som tas till som "absolut sista utväg" och att hundens liv/hälsa kan stå på spel. Hur ser ni hundkännare på detta?

Inom hästeriet har det och förekommer bl a barrering för att få hästarna att vara mer aktsamma om sina ben. Metoderna har varit mer eller mindre rumsrena  :angry:

skulle alldrig använda stackel eller el-halsband på mina hundar mad.gif mad.gif
          då kan mAN LIKA GÄRNA PISKA DOM TILL LYDNAD... mad.gif mad.gif
          dresyr(stryp)halsband använder jag vid behov sleep.gif
          normal uppfostran (konsekvens) och mycket beröm ger glada och lydiga hundar som vill vara tillags wub.gif
          barrering är ett otyg som också går bort här...är emot våld av alla slag inom djurhållningen wub.gif

jag håller med som sagt angående elhalsband och stackel.
          max är en sån där vovve som alltid ska nosa på allt så fort som möjligt och gärna blockerar sig ute om det finns mkt dofter runtomkring så jag använder stryphalsband till vardags och nosgrimma bland mkt folk. nosgrimma är på intet vis något som gör hunden illa men den har en förmåga att "dämpa" hunden lite granna.

jag skulle aldrig medvetet göra min hund illa för att han ska lyda mig men jag kan använda mig av "hundspråk" om det behövs. kroppsspråk är som sagt det språk som hunden verkligen förstår.

Citera
          pejori
          Inlägg 19-02-2007, 19:55
          Länk hit: #184

Medlem

CITAT (Ophelia @ 19-02-2007, 19:44)
          Att Ni orkar!
          Tycker flertalet borde så lite frön och studera hur de frodas istället för detta bråk, eller är det bara jag som missuppfattat saken och fått för mig att odlas egentliga inriktning är växter  wub.gif

Men är det inte viktigt att någon som exempelvis jag får en möjlighet att kunna lära mig lite mer om hundar och vad som pågår? Jag tycker varjefall att det är mycket nyttigt. Vi samtalar ju om husdhur och jag är ganska säker på att vi faktiskt för samtalet i "rätt" forum.

tror jag med...det är inte jobbigare med tolv sidor hund än med tolv sidor frön smile.gif smile.gif
          alltid lär man sig nått wub.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Fenja
          Inlägg 19-02-2007, 20:02
          Länk hit: #185

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

CITAT (pejori @ 19-02-2007, 19:55)
          Att Ni orkar!
          Tycker flertalet borde så lite frön och studera hur de frodas istället för detta bråk, eller är det bara jag som missuppfattat saken och fått för mig att odlas egentliga inriktning är växter  wub.gif

tror jag med...det är inte jobbigare med tolv sidor hund än med tolv sidor frön smile.gif smile.gif
          alltid lär man sig nått wub.gif

Om ni som inte orkar bara låter bli att skriva och läsa så kan väl vi som får ut något av den få fortsätta?
          Är barrering tillåtet? För många år sedan när jag höll på med hästar så var det förbjudet tror jag, eller ansågs i alla fall inte rumsrent nog för att talas om högt och dagsljus.
          Det här med elkoppel och stackel är hemskt. Synd att förbudet är svårt att verkställa med alla inköpsmöjligheter på nätet och så. Kan man inte hålla ordning på sin hund i ett ordinärt stypkoppel så tycker jag att man ska söka hjälp på brukshundklubben eller annan hundkunnig.
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          pejori
          Inlägg 19-02-2007, 20:16
          Länk hit: #186

Medlem

tror barrering är förbjudet ja, men det används ändå fortfarande av mer ljusskygga tränare tyvärr sad.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Ophelia
          Inlägg 19-02-2007, 20:23
          Länk hit: #187

Medlem

CITAT (Fenja @ 19-02-2007, 20:02)
          Om ni som inte orkar bara låter bli att skriva och läsa så kan väl vi som får ut något av den få fortsätta?
          Är barrering tillåtet? För många år sedan när jag höll på med hästar så var det förbjudet tror jag, eller ansågs i alla fall inte rumsrent nog för att talas om högt och dagsljus.
          Det här med elkoppel och stackel är hemskt. Synd att förbudet är svårt att verkställa med alla inköpsmöjligheter på nätet och så. Kan man inte hålla ordning på sin hund i ett ordinärt stypkoppel så tycker jag att man ska söka hjälp på brukshundklubben eller annan hundkunnig.
          Mvh
          Fenja

Nej barrering är inte tillåtet. Jag befann mig i Tyskland när Paul Schockermöhle åkte dit för barrering, det var mycket diskussioner då minns jag (var där strax innan OS i Barcelona i ett stall ganska nära Schockemöhle).

Barrering kan ske på olika sätt. Ett sätt är att man ställer samman hinderstöden ordentligt och har tyngre bommar. En känslig häst märker tydligt av islagen. Sedan finns det barrering som blir tuffare och tuffare (typ damasker med allehanda vassa ting i eller tidigare blistring av ben som gjorde benen mycket känsliga).

Jag kan inget annat än hålla med dig. Klarar man inte själv av uppfostran av en hund, bör man ta hjälp av experter. Det finns ju brukshundsklubbar och välutbildat folk överallt som man borde kunna prata med om man är ett problem (som jag antar att man i de allra flesta fall är gentemot hunden). Jag skulle tycka att den kunskapen vore guld värd att få om jag hade hund. Om/när jag skaffar hund ska jag se till att ha etablerat bra kontakt med min klubb och be om råd.

Citera
          rabalder
          Inlägg 19-02-2007, 20:28
          Länk hit: #188

Medlem
          Antal inlägg: 145
          Medlem nr: 5 717

Skaffa en dagmatte åt din jävla hund..
          Hundar som folk tror sover hela dagarna gör inte det. Var glad att han inte åt upp dina stolar tex. Långpromenader på kvällarna räcker inte åt en hund. Den behöver ha sällskap och bli aktiverad. Kan du inte ställa upp med det så tycker jag att du ska ägna dig åt fröer istället för en levande hund! mad.gif

--------------------
          Livet är för kort, för att inte njuta varje dag!
          ( går kanske inte alltid...)

Citera
          sudden
          Inlägg 19-02-2007, 20:37
          Länk hit: #189

Medlem
          Antal inlägg: 488
          Medlem nr: 8 535

CITAT (rabalder @ 19-02-2007, 19:28)
          Hundar som folk tror sover hela dagarna gör inte det. Var glad att han inte åt upp dina stolar tex. Långpromenader på kvällarna räcker inte åt en hund. Den behöver ha sällskap och bli aktiverad. Kan du inte ställa upp med det så tycker jag att du ska ägna dig åt fröer istället för en levande hund! mad.gif

då kan jag tala om för dig att mina arbetstider ligger på ca 4-5 timmar om dagen 3 dagar i veckan så det där med dagmatte åt min jävla hund är inte aktuellt. dessutom är det inte bara en promenad på kvällen utan träning efter jobbet och därefter kvällspromenad ett par timmar senare.

knip om saker du inte vet något om som sagt.

Citera
          rabalder
          Inlägg 19-02-2007, 20:41
          Länk hit: #190

Medlem
          Antal inlägg: 145
          Medlem nr: 5 717

CITAT (sudden @ 19-02-2007, 20:37)
          CITAT (rabalder @ 19-02-2007, 19:28)

då kan jag tala om för dig att mina arbetstider ligger på ca 4-5 timmar om dagen 3 dagar i veckan så det där med dagmatte åt min jävla hund är inte aktuellt. dessutom är det inte bara en promenad på kvällen utan träning efter jobbet och därefter kvällspromenad ett par timmar senare.

knip om saker du inte vet något om som sagt.

Oj då! tur att man inte är hund.. jobbar du som du säger så är det ingen fara

--------------------
          Livet är för kort, för att inte njuta varje dag!
          ( går kanske inte alltid...)

Citera
          AnitaO
          Inlägg 19-02-2007, 21:03
          Länk hit: #191

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Det vore roligt att prata vidare lite om olika fostringsmetoder oavsett om det gäller hundar eller hästar.
          Är det OK med övriga om vi startar en ny tråd för det så kan dom som eventuellt vill prata vidare om Max göra det i denna tråd smile.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Ophelia
          Inlägg 19-02-2007, 21:08
          Länk hit: #192

Medlem

CITAT (AnitaGg @ 19-02-2007, 21:03)
          Det vore roligt att prata vidare lite om olika fostringsmetoder oavsett om det gäller hundar eller hästar.
          Är det OK med övriga om vi startar en ny tråd för det så kan dom som eventuellt vill prata vidare om Max göra det i denna tråd smile.gif

Jag tycker det låter bra. Är mycket intresserad av att lära mig om hundar, bra och dåliga metoder.

Citera
          Bodenblomman
          Inlägg 19-02-2007, 21:08
          Länk hit: #193

Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem nr: 5 864

Japp då har man kikat på den "omtalade" cesar millan. Såg trevlig ut och hade en underbar syn på hunduppfostran tycker jag efter att ha sett detta program i alla fall. Kul var han också det faller jag för. HIHI Jag och min sambo skrattade gott åt hans små jokes.

/ Susanne

--------------------
          Susanne

Citera
          pejori
          Inlägg 19-02-2007, 21:11
          Länk hit: #194

Medlem

helt okay tycker jag med

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Ophelia
          Inlägg 19-02-2007, 21:12
          Länk hit: #195

Medlem

CITAT (Bodenblomman @ 19-02-2007, 21:08)
          Japp då har man kikat på den "omtalade" cesar millan. Såg trevlig ut och hade en underbar syn på hunduppfostran tycker jag efter att ha sett detta program i alla fall. Kul var han också det faller jag för. HIHI Jag och min sambo skrattade gott åt hans små jokes.

/ Susanne

Jag hoppas verkligen att ni hundkunniga tycker han är bra och har vettiga åsikter. Det är lätt att förledas och tro att allt som sägs är det rätta.

Att han sedan har en charmant framtoning gör ju det hela roligare biggrin.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 19-02-2007, 21:12
          Länk hit: #196

Medlem

/ Susanne

är väl lite skeptisk till "släpphalsbanden" han använder wink.gif wink.gif
          dom bör användas sparsamt och bara i speciella fall tycker jag smile.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Bodenblomman
          Inlägg 19-02-2007, 21:21
          Länk hit: #197

Medlem

CITAT (Ophelia @ 19-02-2007, 21:12)

/ Susanne

Jag hoppas verkligen att ni hundkunniga tycker han är bra och har vettiga åsikter. Det är lätt att förledas och tro att allt som sägs är det rätta.

Jag tycker absolut av det jag sett att han är duktig. Han utgår från varje individ och dess matte/husses behov och skapar bra situationer därefter. Varje "ekipage" är olika och kräver också en anpassad träning därefter.

Vad var det som skrevs angående halsbanden? Var det cesar millan det handlade om?

/ Susanne

--------------------
          Susanne

Citera
          AnitaO
          Inlägg 19-02-2007, 21:23
          Länk hit: #198

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Bodenblomman @ 19-02-2007, 21:21)
          CITAT (Ophelia @ 19-02-2007, 21:12)

/ Susanne

Jag tycker absolut av det jag sett att han är duktig. Han utgår från varje individ och dess matte/husses behov och skapar bra situationer därefter. Varje "ekipage" är olika och kräver också en anpassad träning därefter.

Vad var det som skrevs angående halsbanden? Var det cesar millan det handlade om?

/ Susanne

Det var nog Herkules.
          Jag startade en ny tråd eftersom det blev väldigt mycket OT i denna tråd.
          Vore kul om vi kunde fortsätta i den.
          Det finns mycket intressant att prata om när det gäller Cecar Milan tycker jag smile.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Bodenblomman
          Inlägg 19-02-2007, 21:36
          Länk hit: #199

Medlem

Ses där!

/ Susanne

--------------------
          Susanne

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 19-02-2007, 22:25
          Länk hit: #200

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (Fenja @ 19-02-2007, 21:02)
          CITAT (pejori @ 19-02-2007, 19:55)
          Att Ni orkar!
          äxter  wub.gif

Fenja

Så Fenja är av åsikten att man inte får ha åsikt på att saker spårar ur, vilket jag anser denna tråd gjorde för bra länge sedan.

Undrar vad Fenja får för utbyte av att man jagar en person, som i och för sig bjuder in till det.

Som sagt själv har jag haft hund fler år än vad de flesta här inne är gamla och titt som tätt tittar jag de nuvarande stint i ögonen och säger "Jävla hund"
          Enda skillnaden är att jag inte erkänner det inför Er som vet och kan allt om allt.

ingrid som vet att det är dumt att säga så - till hunden, och säger jag det till en mänsklig varelse ... sleep.gif

Citera

14 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 05:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon