Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

14 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > JÄVLA HUND!, arg matte
          AnitaO
          Inlägg 16-02-2007, 14:29
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Stefan_S @ 16-02-2007, 14:15)
          Vad är man för hundägare om man signalerar "jävla hund" till sin älskade livskamrat? Tro mig, Sudden, din vovve känner av ditt förakt gentemot honom.

Nu blir jag nog tvungen att skriva ett sånt där hålla-med-om-inlägg huh.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Anma
          Inlägg 16-02-2007, 15:34
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (AnitaGg @ 16-02-2007, 14:29)
          Vad är man för hundägare om man signalerar "jävla hund" till sin älskade livskamrat? Tro mig, Sudden, din vovve känner av ditt förakt gentemot honom.

Ibland när hunden beter sig illa kan man tänka jävla hund och mer där till, säga det högt också. Mina älsklingar är intelligenta nog att förstå även när mattes sinnestämning gentemot dem ändrats och matte inte är arg längre.
          För min del har tanken "jävla hund" inte något med förakt att göra. Snarare ren ilska och det går fort över.

Citera
          pejori
          Inlägg 16-02-2007, 16:26
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Anne R @ 16-02-2007, 15:34)
          CITAT (AnitaGg @ 16-02-2007, 14:29)

Ibland när hunden beter sig illa kan man tänka jävla hund och mer där till, säga det högt också. Mina älsklingar är intelligenta nog att förstå även när mattes sinnestämning gentemot dem ändrats och matte inte är arg längre.
          För min del har tanken "jävla hund" inte något med förakt att göra. Snarare ren ilska och det går fort över.

kallar nog mina för en hel del jag med när dom hittar på ofog, men försöker undvika att höja rösten om jag inte tar dom på bar gärning...med nosen i kattlådan typ wink.gif wink.gif
          funderar på att rea ut dom mellan varven också...men det går snabbt över wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          sudden
          Inlägg 16-02-2007, 17:16
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 488
          Medlem nr: 8 535

jag kan börja med att tala om att jag har livslång erfarenhet av hundar och vet att de "lever i nuet" och allt sådant men jag kan tala om att hundar är smartare än somliga tror.

Jag tittade ner på röran på golvet och trodde att allt var borta och sa bara "men vad i......." jag avslutade aldrig meningen och jag lät inte arg utan då bara chockad. och vad gör max? jo han tittar ner på röran och inser vad det handlar om och visar det tydligt genom att sjunka ihop och försöka smyga därifrån. han vet precis vad han har gjort och att han inte får det.

Jag får vara glad att han inte åt upp alla sladdar till allting tongue.gif

Min hund är inte rädd av sig som många nu förmodligen tänkte. han beter sig bara så när han gjort något som han vet att han inte får. det är inte mkt jag blir arg på honom för men när det gäller saker som kan riskera hans hälsa då är jag benhård på en del punkter. t.ex. att man inte ska äta på allt som går att äta bara för att det luktar om det. det KAN vara farligt att äta!!

och i den situationen blir man arg säger vad man tycker om det och sen går det över. Ingen kan påstå att jag hyser förakt mot min hund! och tro mig det tror inte han heller. idag när jag kom hem var han lika glad som vanligt. inga livsmen på min stackars lilla bräckliga hund för att jag blev lite arg på honom igår.

Jag skällde ju inte ut honom i timmar heller utan det var en snabb förklaring om att jag tyckte att han gjort fel och därefter började jag städa röran. Jag upptäckte att det som sagt bara var 3 påsar som gått åt helvete och inte alla. när jag städat klart röran så hade max och jag en liten stund då vi blev "sams" och gosade och därefter dagens promenad.

och som sagt ekonomin förändras just nu och bara för att jag inte hade pengar före jul betyder det att jag inte har det nu heller??
          Jag har börjat på ett till jobb som jag varvar med mitt jobb på s-blommor och arbetar vissa dagar på blommorna och vissa dagar på det nya jobbet. därav blev plötsligt ekonomin lite bättre och jag har nu både råd att köpa frön för 250 kr OCH hör och häpna - ta min hund till vet om han nu skulle behöva det igen!

Men SÅ mkt mer pengar har jag inte att jag har lust att lägga 250 spänn på något jag inte kan använda.

Nu kan ni skrika på mig precis hur mkt ni vill! jag anser inte att hunden är gjord av glas och har IQ noll.

och nu ska jag ut och promenera med max i skogen. wub.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 16-02-2007, 17:24
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (sudden @ 16-02-2007, 17:16)
          Nu kan ni skrika på mig precis hur mkt ni vill! jag anser inte att hunden är gjord av glas och har IQ noll.

Äsch...tappa humöret gör vi alla på våra älsklingar wub.gif wub.gif
          ingen djurägare är ofelbar... smile.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Anma
          Inlägg 16-02-2007, 18:11
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

jag kan börja med att tala om att jag har livslång erfarenhet av hundar och vet att de "lever i nuet" och allt sådant men jag kan tala om att hundar är smartare än somliga tror.

Jag tittade ner på röran på golvet och trodde att allt var borta och sa bara "men vad i......." jag avslutade aldrig meningen och jag lät inte arg utan då bara chockad. och vad gör max? jo han tittar ner på röran och inser vad det handlar om och visar det tydligt genom att sjunka ihop och försöka smyga därifrån. han vet precis vad han har gjort och att han inte får det.

Jag har också funderat på hur det kommer sig att en hund som inte vet att han gjort fel ändå visar tecken på att den visst vet att den gjort fel innan man själv sett röran.
          I somras hade min lilla älskling tuggat på en kudde när han var ensam. Han brukar alltid möta oss med glädje i dörren, denna gången visade han huvudet från sovrumsdörren och tittade under lugg. Då hade jag inte sett den trasiga kudden i soffan ännu, så han kan ju inte ha läst in någon ilska i mitt beteende. Jag kallade på honom och han kröp fram till mig, då förstog jag att nåt var galet och såg mig omkring. Tog två steg mot soffan medan hunden sprang och la sig på sin plats... såg kudden och sa fyyyy vad är detta?? Han småviftade på svansen och sa med blicken: förlåt matte, men den såg ju såååå god ut!
          Det blev inte mer skäll än så den gången, han har heller inte bitit sönder något sedan dess.

Citera
          Stefan_S
          Inlägg 16-02-2007, 18:13
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 116
          Medlem nr: 9 012

Jag får vara glad att han inte åt upp alla sladdar till allting tongue.gif

Min hund är inte rädd av sig som många nu förmodligen tänkte. han beter sig bara så när han gjort något som han vet att han inte får. det är inte mkt jag blir arg på honom för men när det gäller saker som kan riskera hans hälsa då är jag benhård på en del punkter. t.ex. att man inte ska äta på allt som går att äta bara för att det luktar om det. det KAN vara farligt att äta!!

och i den situationen blir man arg säger vad man tycker om det och sen går det över. Ingen kan påstå att jag hyser förakt mot min hund! och tro mig det tror inte han heller. idag när jag kom hem var han lika glad som vanligt. inga livsmen på min stackars lilla bräckliga hund för att jag blev lite arg på honom igår.

Jag skällde ju inte ut honom i timmar heller utan det var en snabb förklaring om att jag tyckte att han gjort fel och därefter började jag städa röran. Jag upptäckte att det som sagt bara var 3 påsar som gått åt helvete och inte alla. när jag städat klart röran så hade max och jag en liten stund då vi blev "sams" och gosade och därefter dagens promenad.

och som sagt ekonomin förändras just nu och bara för att jag inte hade pengar före jul betyder det att jag inte har det nu heller??
          Jag har börjat på ett till jobb som jag varvar med mitt jobb på s-blommor och arbetar vissa dagar på blommorna och vissa dagar på det nya jobbet. därav blev plötsligt ekonomin lite bättre och jag har nu både råd att köpa frön för 250 kr OCH hör och häpna - ta min hund till vet om han nu skulle behöva det igen!

Men SÅ mkt mer pengar har jag inte att jag har lust att lägga 250 spänn på något jag inte kan använda.

och nu ska jag ut och promenera med max i skogen. wub.gif

Ingen av oss har varit där då det hände utan vi gör våra tolkningar utifrån det du beskriver.
          Jag gissar att om du hade skrivit såhär på en gång, så hade du förmodligen fått andra svar än de du nu fick. wink.gif

--------------------
          "Carpe diem quam minimum credula postero"

Citera
          AnitaO
          Inlägg 16-02-2007, 18:26
          Länk hit: #28

Medlem

Om du tittar på golvet och samtidigt skäller på hunden, så är det ganska naturligt att hunden också tittar på golvet.
          Att du är arg är det ju ingen tvekan om för hans del.
          Att han då sjunker ihop och vill gå därifrån är helt naturligt.
          Vem skulle inte vilja göra det?
          Men det du skriver att han "inser vad det handlar om" .... nej, det gör han inte.

Och eftersom du har livslång erfarenhet av hundar, så tror jag att du vet det innerst inne också.

--------------------
          user posted image

Citera
          sudden
          Inlägg 16-02-2007, 18:30
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (AnitaGg @ 16-02-2007, 17:26)

Om du tittar på golvet och samtidigt skäller på hunden, så är det ganska naturligt att hunden också tittar på golvet.
          Att du är arg är det ju ingen tvekan om för hans del.
          Att han då sjunker ihop och vill gå därifrån är helt naturligt.
          Vem skulle inte vilja göra det?
          Men det du skriver att han "inser vad det handlar om" .... nej, det gör han inte.

Och eftersom du har livslång erfarenhet av hundar, så tror jag att du vet det innerst inne också.

som sagt tittar han ner på röran och visar skämsbeteende INNAN jag skäller ens det minsta lilla. jag stog som sagt bara småchockad och försökte få ihop situationen och det var när det gick upp för mig att det var mina fröer han varit på DÅ blev jag arg och då hade han redan visat att han visste att jag skulle bli det.

Citera
          AnitaO
          Inlägg 16-02-2007, 18:45
          Länk hit: #30

Medlem

Jag är ledsen, men jag får inte ihop ditt resonemang. unsure.gif
          I ena stunden skriver du att du vet att hundar lever i nuet.
          I nästa stund skriver du att han vet flera timmar senare varför du är arg.
          Sen skriver du att du har livslång erfarenhet av hundar (vilken typ av erfarenhet?), men då borde du ju veta att hundar i huvudsak inte använder ord att kommunicera med. Dom läser situationer utifrån den energi du sänder ut och det kroppsspråk du har.

--------------------
          user posted image

Citera
          Alba
          Inlägg 16-02-2007, 18:49
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Nämen damer och herrar - nu är det helg och vi ska vara glada. tongue.gif

Citera
          herkules
          Inlägg 16-02-2007, 19:02
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (AnitaGg @ 16-02-2007, 18:45)
          Dom läser situationer utifrån den energi du sänder ut och det kroppsspråk du har.

amen!

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Fenja
          Inlägg 16-02-2007, 19:46
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

CITAT (askar @ 15-02-2007, 23:18)
          Så klart den inte gör.... var ju bara ett till försök att provocera
          och få till bråk..sad.gif

Nej, det är INTE ett försök att få till bråk, jag säger vad jag tycker om det Sudden berättat för oss här och det står jag för.
          Om du inte har något vettigare att tillföra, än att hacka på det jag skriver. tycker jag att du kan bespara dig bokstäverna.
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 16-02-2007, 19:48
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

CITAT (Fenja @ 16-02-2007, 19:46)
          ......... tycker jag att du kan bespara dig bokstäverna.........

sad.gif Det kunde även du gjort...............

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          sudden
          Inlägg 16-02-2007, 19:50
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (herkules @ 16-02-2007, 18:02)
          CITAT (AnitaGg @ 16-02-2007, 18:45)
          Dom läser situationer utifrån den energi du sänder ut och det kroppsspråk du har.

amen!

jag hade inte ens hunnit bli arg när han började visa skämsbeteende! då kan jag ju inte sprida negativa energier!?

jo jag vet att hundar så att säga lever i nuet men jag har flera gånger sett ett beteende hos hundar som påvisar att de flera timmar senare visst vet att de gjort fel - innan man ens hunnit bli arg och säga nånting, flera gånger innan man ens sett vad de gjort...

alla hundar är olika - vissa lever mer i nuet än andra. och den saken kan diskuteras till leda.

Citera
          Fenja
          Inlägg 16-02-2007, 20:08
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

CITAT (Hamilton @ 16-02-2007, 19:48)
          CITAT (Fenja @ 16-02-2007, 19:46)
          ......... tycker jag att du kan bespara dig bokstäverna.........

sad.gif Det kunde även du gjort...............

Jag diskuterar det tråden handlar om, även om jag inte tycker som de flesta övriga, så torde jag ha rätt att säga vad jag tycker jag med. Jag har inte gett mig in i trådem enbart efter en enskild medlem och anklagat den för att provosera som Askar gör.

Vet man lite om hundar så kan man i stort sett få vilken hund som helst att krypa i hop och skämmas genom mimik och hårda ord och det har INGENTING med att hunden förstår vad man håller på med. Den förstår bara de signaler man sänder ut JUST DÅ.

Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          askar
          Inlägg 16-02-2007, 20:12
          Länk hit: #37

Gäster

CITAT (sudden @ 16-02-2007, 19:50)
          jag hade inte ens hunnit bli arg när han började visa skämsbeteende! då kan jag ju inte sprida negativa energier!?

jo jag vet att hundar så att säga lever i nuet men jag har flera gånger sett ett beteende hos hundar som påvisar att de flera timmar senare visst vet att de gjort fel - innan man ens hunnit bli arg och säga nånting, flera gånger innan man ens sett vad de gjort...

alla hundar är olika - vissa lever mer i nuet än andra. och den saken kan diskuteras till leda.

Inte behöver du ha dåligt samvete för att du blev arg på hunden. wub.gif

Hur många ggr blir man inte arg på barnen och ryter till.
          Iaf så har jag gjort det, men inte har de blivit störda på nåt vis. smile.gif
          Man kan ryta till antingen de gjort något olovligt eller något som var farligt.
          Faktiskt så tror jag inte att någon enda förälder hundraprocent ärligt kan säga att de aldrig brusat upp gentemot barnen.
          Lika lite tror jag att någon enda hundägare aldrig någonsin rytit till.

Citera
          pejori
          Inlägg 16-02-2007, 20:33
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (askar @ 16-02-2007, 20:12)
          Hur många ggr blir man inte arg på barnen och ryter till.
          Iaf så har jag gjort det, men inte har de blivit störda på nåt vis. smile.gif
          Man kan ryta till antingen de gjort något olovligt eller något som var farligt.
          Faktiskt så tror jag inte att någon enda förälder hundraprocent ärligt kan säga att de aldrig brusat upp gentemot barnen.
          Lika lite tror jag att någon enda hundägare aldrig någonsin rytit till.

precis
          sen får vi sitta där med våra misstag.... wub.gif wub.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Alba
          Inlägg 16-02-2007, 20:34
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Snälla ni - sluta upp med att anklaga Sudden. Vad än hon skriver är ju fel.
          Askar du kom med ett klokt inlägg och låt det bli sista ordet.

Diskussionen kommer inte att leda till något.
          Avsluta här och nu.

Citera
          askar
          Inlägg 16-02-2007, 20:35
          Länk hit: #40

Gäster

edit

Citera

14 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-06-2026, 20:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon