CITAT (Wilmer @ 20-03-2009, 20:52)

Så fina! Härliga färger på virvelkorsningarna. Men.. Varför har du inte marsvin nu? Hur har du kunnat slita dig? Hur kom det sig att peruanerna kom från Tyskland? Hur hittade du dem där

. Mycket söta med luggen på svaj.
Är flera anledningar till att jag inte har några marsvin nu, dels hände en hel del tråkigheter, förlorade flera djur vid förlossning, i sjukdom och ålder, så det blev inte roligt längre . sen flyttade jag till ett boende där jag inte kunde ha marsvin. Idag saknar jag dessa underbara korvar men känner att jag måste sörja klart de djur jag förlorade samt få ett bättre boende först.
Det var svenska uppfödare av peruaner som hade tagit hit flera tyska peruaner för att få nytt blod att avla vidare med. 3 av dessa (majsan, ina och baloo) hamnade slutligen hos mig, helt underbara små korvar
Hade en tanke på att försöka få fram en liknande ras som Sheba Mini Yak (en ras i Australien).
CITAT (lissa @ 20-03-2009, 19:59)

Verkligen jättesöta och vilka härliga frisyrer..cool Har alla i den rasen samma päls??
Peruaner har 2 virvlar på bakdelen som gör att pälsen växer framåt och över ansiktet, deras (och andra långhårsrasers) päls fortsätter att växa livet ut, uppifrån blir det som en rund cirkel med massor av hår

mina två på bilden är dock klippta.
CITAT (Wilmer @ 20-03-2009, 21:50)

998
lurve maggen.jpg Så sött