Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

83 sidor V  « < 26 27 28 29 30 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Marsvin, Dessa underbara varelser.
          Wilmer
          Inlägg 22-03-2009, 22:45
          Länk hit: #541

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Darkmoon; Då förstår jag att du har uppehåll. Har aldrig hört talas om den australiska rasen! Har fullt sjå att hänga med på de som dyker upp i Sverige. Du får gärna visa bilder tummenupp.gif

Lissa; Visst är det härligt när de har spring i benen! Men med åldern och lugnet får de en annan charm, så är det med hundar också kan jag tänka? Så är det med hästarna också tycker jag.

Meriona; Isa tappade bara fotfästet lite, de har en förmåga att spreta med benen de där små korvarna giggle.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Therese3z
          Inlägg 23-03-2009, 08:29
          Länk hit: #542

Medlem
          Antal inlägg: 111
          Medlem nr: 19 071

CITAT (Wilmer @ 20-03-2009, 21:50) *
          998 coolgleam.gif
          lurve maggen.jpg

Kikar igenom lite gamla bilder på Antonpojken och kommer då fram till följande:
          Anton var så söt så jag kunde tappat andan när jag såg honom första gången då han var precis nyfödd.
          Vecka ett så hade han på något vis lyckats bli ännu sötare.
          Vecka två fortsatte på samma vis..
          Och de efterföljande veckorna fram till nu - bild 998 (magen) fortsätter på samma sätt.
          Slutsatsen blir: Han blir bara sötare och sötare för varje dag som går. Hur det är möjligt vet jag inte, men bilderna talar ju uppenbarligen för sig själva!
          Frågan jag nu ställer mig är - hur sanslöst oemotståndlig kommer han bli när han är vuxen?! Han är ju redan totalt oemotståndlig som det är nu! biggrin.gifbiggrin.gif
          Bäst du gömmer honom någonstans där ingen kan tjuva honom från dig!! Alla i den här tråden är nog lika troliga förövare..! Lita inte på någon! Kolla igenom alla väskor och muddra alltid folk innan de får lämna ditt hus om du haft besök! ;D;D

--------------------
          Hoyor, Uteväxter, Norsk skogkatt, Marsvin (Lunkarya), Grön Påfågel, Blå Påfågel (natur, vit, svartvingad och brokig), Temmincks Tragopan, Kungsfasan, Diamantfasan, Guldfasan (natur och gul), Tofsduva, Skrattduva, Diamantduva, Påfågelduva, Dvärgsilkeshöns, Dvärgfönix, Dvärgmes.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 23-03-2009, 09:42
          Länk hit: #543

Medlem

Värre säkerhetskoll än på flygplatsen laugh.gif . Finns det inga charmklasser på utställningarna happy.gif . Terese, jag är så glad att jag fick köpa detta lilla charmtroll av dig wub.gif . Det ska bli så spännande att se hur han utvecklas med all päls yes.gif .

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Therese3z
          Inlägg 23-03-2009, 09:57
          Länk hit: #544

Medlem

CITAT (Wilmer @ 23-03-2009, 09:42) *
          Värre säkerhetskoll än på flygplatsen laugh.gif . Finns det inga charmklasser på utställningarna happy.gif . Terese, jag är så glad att jag fick köpa detta lilla charmtroll av dig wub.gif . Det ska bli så spännande att se hur han utvecklas med all päls yes.gif .

jag har aldrig ställt ut något marsvin, men en snabb sökning på internet bekräftade mina misstankar: Klart du kan ställa ut i charmklass! (Fast de har döpt det fel, de kallar det tydligen för "Pet Class") ;D
          Står lite om sånt här:
          http://marsvin.ifokus.se/Articles/Read.asp...ab-0e46cba6e4ab

Litet utdrag:
          "Utmärkelser som kan delas ut i Pet Class är Silverkort och Hederspris. Silverkort delas ut av domaren till de marsvin som hon/han tycker är de allra finaste. Efter tre silverkort får marsvinet titeln GuldPet. Hederspris, förkortat HP, är en utmärkelse marsvinet få av domaren om denne hittar något extra eller speciellt för just det marsvinet. Det kan vara finaste ögonen, renaste marsvinet, busigaste blicken eller roligaste frisyren - det är upp till domaren."
          Anton skulle säkerligen sopa mattan och vinna allt!! biggrin.gifbiggrin.gif

Redigerat av Therese3z: 23-03-2009, 09:58

--------------------
          Hoyor, Uteväxter, Norsk skogkatt, Marsvin (Lunkarya), Grön Påfågel, Blå Påfågel (natur, vit, svartvingad och brokig), Temmincks Tragopan, Kungsfasan, Diamantfasan, Guldfasan (natur och gul), Tofsduva, Skrattduva, Diamantduva, Påfågelduva, Dvärgsilkeshöns, Dvärgfönix, Dvärgmes.

Citera
          Darkmoon
          Inlägg 23-03-2009, 13:00
          Länk hit: #545

Medlem
          Antal inlägg: 33
          Medlem nr: 16 076

CITAT (Wilmer @ 22-03-2009, 22:45) *
          Darkmoon; Då förstår jag att du har uppehåll. Har aldrig hört talas om den australiska rasen! Har fullt sjå att hänga med på de som dyker upp i Sverige. Du får gärna visa bilder tummenupp.gif

Har inga egna bilder tvärr, men jag kan ju länka till några sidor med bilder på dessa underbara lurvbollar wub.gif

http://www.geocities.com/gwennypig1994/shebas.html

http://www.geocities.com/malibu_aus2004/sheba.html

annars går det ju alltid att googla bilder på sheba mini yak smile.gif

Citera
          Wilmer
          Inlägg 23-03-2009, 13:12
          Länk hit: #546

Medlem

CITAT (Therese3z @ 23-03-2009, 09:57) *
          jag har aldrig ställt ut något marsvin, men en snabb sökning på internet bekräftade mina misstankar: Klart du kan ställa ut i charmklass! (Fast de har döpt det fel, de kallar det tydligen för "Pet Class") ;D
          Står lite om sånt här:
          http://marsvin.ifokus.se/Articles/Read.asp...ab-0e46cba6e4ab

Litet utdrag:
          "Utmärkelser som kan delas ut i Pet Class är Silverkort och Hederspris. Silverkort delas ut av domaren till de marsvin som hon/han tycker är de allra finaste. Efter tre silverkort får marsvinet titeln GuldPet. Hederspris, förkortat HP, är en utmärkelse marsvinet få av domaren om denne hittar något extra eller speciellt för just det marsvinet. Det kan vara finaste ögonen, renaste marsvinet, busigaste blicken eller roligaste frisyren - det är upp till domaren."
          Anton skulle säkerligen sopa mattan och vinna allt!! biggrin.gifbiggrin.gif

Hihi, jag ska GENAST gå med i SMF!!!

Darkmoon, jag kollar länkarna..

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Therese3z
          Inlägg 23-03-2009, 13:25
          Länk hit: #547

Medlem

CITAT (Darkmoon @ 23-03-2009, 13:00) *
          Har inga egna bilder tvärr, men jag kan ju länka till några sidor med bilder på dessa underbara lurvbollar wub.gif

http://www.geocities.com/gwennypig1994/shebas.html

http://www.geocities.com/malibu_aus2004/sheba.html

annars går det ju alltid att googla bilder på sheba mini yak smile.gif

Fantastiskt söta!!!
          Ser precis ut Som mina små älsklingar jag hade när jag växte upp ju!
          (De var en hejvild blandning mellan virvel- och långhårsmarsvin! (Jag vet, det heter abessinier och peruan (de jag hade iaf) om jag ska vara korrekt). wink.gif
          De var allt annat än standardiserade eller rasmässiga, men helt underbara och jag älskade dem!) biggrin.gifbiggrin.gif

--------------------

Citera
          Wilmer
          Inlägg 23-03-2009, 14:51
          Länk hit: #548

Medlem

Visst ser de charmiga ut! Jag har aldrig varit någon långhårsfantast, men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig whist.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 27-03-2009, 21:11
          Länk hit: #549

Gäster

Bildbrist????? wink.gif biggrin.gif

Citera
          Therese3z
          Inlägg 30-03-2009, 05:47
          Länk hit: #550

Medlem

Ja!! Fler bilder! *håller med Meriona!* biggrin.gif

--------------------

Citera
          Wilmer
          Inlägg 30-03-2009, 10:02
          Länk hit: #551

Medlem

CITAT (Meriona @ 27-03-2009, 22:11) *
          Bildbrist????? wink.gif biggrin.gif

rotfl.gif Knappast hos mig i allafall!! Men jag hoppas på att få se andra marsvin emellanåt, hallå, var är ni andra stolta pälsbollsägare confused.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Wilmer
          Inlägg 30-03-2009, 21:42
          Länk hit: #552

Medlem

Nu har jag väntat flera timmar, inga flera bilder inlagda så här kommer no. 997 (nedräkning till noll) på Anton giggle.gif .

nöffe o husse.jpg

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          lissa
          Inlägg 31-03-2009, 00:56
          Länk hit: #553

Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem nr: 6 830

Äntligen, det tar lång tid mellan bilderna, vi vill se mer !!!!!
          Jättesött kort, det ser ut som om han är ute i ett riktigt stormväder, men ser man ju en bit av husse, och där är det kav lungt, men han kanske trampar på axeln eller smeker kinden ??
          Ursöt är han, tack för 997, vi väntar ivrigt på 996-990 hihih

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 31-03-2009, 08:02
          Länk hit: #554

Gäster

Blundar han den lille? wub.gif Han njuter nog där på husses axel...

Citera
          Wilmer
          Inlägg 31-03-2009, 10:43
          Länk hit: #555

Medlem

Han ser verkligen fångad ut av en stormvind! Han sitter och spanar efter brudarna naughty.gif . Han älskar att sitta på axeln och spana, helst med lite ansiktsgos emellanåt. Han blundar inte just där, det är lurvet som är i vägen (muschen). På mig gillar han att somna i nacken under håret. Lite oroligt ifall han inte lärt sig att vara rumsren än, men han brukar få sova där ett tag wub.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 31-03-2009, 19:14
          Länk hit: #556

Gäster

CITAT (Wilmer @ 31-03-2009, 11:43) *
          Han ser verkligen fångad ut av en stormvind! Han sitter och spanar efter brudarna naughty.gif . Han älskar att sitta på axeln och spana, helst med lite ansiktsgos emellanåt. Han blundar inte just där, det är lurvet som är i vägen (muschen). På mig gillar han att somna i nacken under håret. Lite oroligt ifall han inte lärt sig att vara rumsren än, men han brukar få sova där ett tag wub.gif

Men håret suger väl upp bra? giggle.gif

Citera
          lissa
          Inlägg 01-04-2009, 00:20
          Länk hit: #557

Medlem

Är dt inte lite konstigt eller ovanligt att han så fort blev så präglad på er att han trivs bäst med er och att gosa på det viset..??
          Men visst ser man ögat på honom,,,,,Det där med "ifall han inte har lärt sig att vara rumsren" Vet du inte , eller litar du inte på honom ?? Och hur pottränar man ett marsvin ???

--------------------

Citera
          Wilmer
          Inlägg 01-04-2009, 06:42
          Länk hit: #558

Medlem

Jag vet inte om det är ovanligt, men har bara uppfödaren gullat med dem så de är vana så brukar det gå fort. De är sociala djur normalt, flockdjur, så det faller sig nog naturligt för dem. Och, jo, man ser liite öga tummenupp.gif . Min erfarenhet är att de när de är riktigt små kissar lite utan förvarning. Ganska fort säger de ifrån innan, jag vet inte varför, men det blir så naturligt. De vill inte gärna kissa på dig, lär man sig tecknen kan man lyfta in dem i buren i tid!

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          lissa
          Inlägg 02-04-2009, 01:04
          Länk hit: #559

Medlem

Ja egentligen kan man tyda mycket om djur öht och vad dom vill och inte vill om man observerar dom och lär sig att tyda deras tecken... men vet inte varför jag trodde att det skulle vara svårt att tyda sån typ av "nödighet" och funderade på hur 17 man ska kunna träna upp dom till att bli rumsrena..och nu får jag alltså till svar att dom är det instintivt..Jag upphör inte att förundras bravo.gif

--------------------

Citera
          Wilmer
          Inlägg 02-04-2009, 23:17
          Länk hit: #560

Medlem

giggle.gif Nej, de är små faschinerande djur. I bland fuskar de och hoppar ner i soffan för en snabbkiss och hoppar sedan upp i knäet igen rolleyes.gif om man inte är uppmärksam. Molly gnagde på mig tills jag insåg att det var riktigt riktigt allvar (ibland var det spännande på TV eller så, så att jag försökte ignorera henne), hon var verkligen en bestämd dam. Oftast blir de bara lite oroliga och trampar runt och försöker kliva ner från knäet.

Jag håller just nu på och läser i fyra engelska marsvinsböcker jag beställt, rena julafton!! Härliga bilder också.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera

83 sidor V  « < 26 27 28 29 30 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 23:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon