| |
|
  |
Marsvin, Dessa underbara varelser. |
|
|
|
|
22-03-2009, 22:45
|

Medlem
Antal inlägg: 10 733
Medlem nr: 2 529

|
Darkmoon; Då förstår jag att du har uppehåll. Har aldrig hört talas om den australiska rasen! Har fullt sjå att hänga med på de som dyker upp i Sverige. Du får gärna visa bilder Lissa; Visst är det härligt när de har spring i benen! Men med åldern och lugnet får de en annan charm, så är det med hundar också kan jag tänka? Så är det med hästarna också tycker jag. Meriona; Isa tappade bara fotfästet lite, de har en förmåga att spreta med benen de där små korvarna
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
|
23-03-2009, 08:29
|

Medlem
Antal inlägg: 111
Medlem nr: 19 071

|
CITAT (Wilmer @ 20-03-2009, 21:50)  998 lurve maggen.jpgKikar igenom lite gamla bilder på Antonpojken och kommer då fram till följande: Anton var så söt så jag kunde tappat andan när jag såg honom första gången då han var precis nyfödd. Vecka ett så hade han på något vis lyckats bli ännu sötare. Vecka två fortsatte på samma vis.. Och de efterföljande veckorna fram till nu - bild 998 (magen) fortsätter på samma sätt. Slutsatsen blir: Han blir bara sötare och sötare för varje dag som går. Hur det är möjligt vet jag inte, men bilderna talar ju uppenbarligen för sig själva! Frågan jag nu ställer mig är - hur sanslöst oemotståndlig kommer han bli när han är vuxen?! Han är ju redan totalt oemotståndlig som det är nu!   Bäst du gömmer honom någonstans där ingen kan tjuva honom från dig!! Alla i den här tråden är nog lika troliga förövare..! Lita inte på någon! Kolla igenom alla väskor och muddra alltid folk innan de får lämna ditt hus om du haft besök! ;D;D
--------------------
Hoyor, Uteväxter, Norsk skogkatt, Marsvin (Lunkarya), Grön Påfågel, Blå Påfågel (natur, vit, svartvingad och brokig), Temmincks Tragopan, Kungsfasan, Diamantfasan, Guldfasan (natur och gul), Tofsduva, Skrattduva, Diamantduva, Påfågelduva, Dvärgsilkeshöns, Dvärgfönix, Dvärgmes.
|
|
|
|
|
|
|
|
23-03-2009, 09:42
|

Medlem

|
Värre säkerhetskoll än på flygplatsen  . Finns det inga charmklasser på utställningarna  . Terese, jag är så glad att jag fick köpa detta lilla charmtroll av dig  . Det ska bli så spännande att se hur han utvecklas med all päls  .
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
|
23-03-2009, 09:57
|

Medlem

|
CITAT (Wilmer @ 23-03-2009, 09:42)  Värre säkerhetskoll än på flygplatsen  . Finns det inga charmklasser på utställningarna  . Terese, jag är så glad att jag fick köpa detta lilla charmtroll av dig  . Det ska bli så spännande att se hur han utvecklas med all päls  . jag har aldrig ställt ut något marsvin, men en snabb sökning på internet bekräftade mina misstankar: Klart du kan ställa ut i charmklass! (Fast de har döpt det fel, de kallar det tydligen för "Pet Class") ;D Står lite om sånt här: http://marsvin.ifokus.se/Articles/Read.asp...ab-0e46cba6e4abLitet utdrag: "Utmärkelser som kan delas ut i Pet Class är Silverkort och Hederspris. Silverkort delas ut av domaren till de marsvin som hon/han tycker är de allra finaste. Efter tre silverkort får marsvinet titeln GuldPet. Hederspris, förkortat HP, är en utmärkelse marsvinet få av domaren om denne hittar något extra eller speciellt för just det marsvinet. Det kan vara finaste ögonen, renaste marsvinet, busigaste blicken eller roligaste frisyren - det är upp till domaren." Anton skulle säkerligen sopa mattan och vinna allt!! 
Redigerat av Therese3z: 23-03-2009, 09:58
--------------------
Hoyor, Uteväxter, Norsk skogkatt, Marsvin (Lunkarya), Grön Påfågel, Blå Påfågel (natur, vit, svartvingad och brokig), Temmincks Tragopan, Kungsfasan, Diamantfasan, Guldfasan (natur och gul), Tofsduva, Skrattduva, Diamantduva, Påfågelduva, Dvärgsilkeshöns, Dvärgfönix, Dvärgmes.
|
|
|
|
|
|
|
|
23-03-2009, 13:00
|

Medlem
Antal inlägg: 33
Medlem nr: 16 076

|
CITAT (Wilmer @ 22-03-2009, 22:45)  Darkmoon; Då förstår jag att du har uppehåll. Har aldrig hört talas om den australiska rasen! Har fullt sjå att hänga med på de som dyker upp i Sverige. Du får gärna visa bilder  Har inga egna bilder tvärr, men jag kan ju länka till några sidor med bilder på dessa underbara lurvbollar http://www.geocities.com/gwennypig1994/shebas.htmlhttp://www.geocities.com/malibu_aus2004/sheba.htmlannars går det ju alltid att googla bilder på sheba mini yak
|
|
|
|
|
|
|
|
23-03-2009, 13:12
|

Medlem

|
CITAT (Therese3z @ 23-03-2009, 09:57)  jag har aldrig ställt ut något marsvin, men en snabb sökning på internet bekräftade mina misstankar: Klart du kan ställa ut i charmklass! (Fast de har döpt det fel, de kallar det tydligen för "Pet Class") ;D Står lite om sånt här: http://marsvin.ifokus.se/Articles/Read.asp...ab-0e46cba6e4abLitet utdrag: "Utmärkelser som kan delas ut i Pet Class är Silverkort och Hederspris. Silverkort delas ut av domaren till de marsvin som hon/han tycker är de allra finaste. Efter tre silverkort får marsvinet titeln GuldPet. Hederspris, förkortat HP, är en utmärkelse marsvinet få av domaren om denne hittar något extra eller speciellt för just det marsvinet. Det kan vara finaste ögonen, renaste marsvinet, busigaste blicken eller roligaste frisyren - det är upp till domaren." Anton skulle säkerligen sopa mattan och vinna allt!!   Hihi, jag ska GENAST gå med i SMF!!! Darkmoon, jag kollar länkarna..
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
|
23-03-2009, 13:25
|

Medlem

|
CITAT (Darkmoon @ 23-03-2009, 13:00)  Har inga egna bilder tvärr, men jag kan ju länka till några sidor med bilder på dessa underbara lurvbollar http://www.geocities.com/gwennypig1994/shebas.htmlhttp://www.geocities.com/malibu_aus2004/sheba.htmlannars går det ju alltid att googla bilder på sheba mini yak  Fantastiskt söta!!! Ser precis ut Som mina små älsklingar jag hade när jag växte upp ju! (De var en hejvild blandning mellan virvel- och långhårsmarsvin! (Jag vet, det heter abessinier och peruan (de jag hade iaf) om jag ska vara korrekt).  De var allt annat än standardiserade eller rasmässiga, men helt underbara och jag älskade dem!) 
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-03-2009, 05:47
|

Medlem

|
Ja!! Fler bilder! *håller med Meriona!*
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
31-03-2009, 00:56
|

Medlem
Antal inlägg: 1 680
Medlem nr: 6 830

|
Äntligen, det tar lång tid mellan bilderna, vi vill se mer !!!!! Jättesött kort, det ser ut som om han är ute i ett riktigt stormväder, men ser man ju en bit av husse, och där är det kav lungt, men han kanske trampar på axeln eller smeker kinden ?? Ursöt är han, tack för 997, vi väntar ivrigt på 996-990 hihih
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
31-03-2009, 08:02
|
Gäster

|
Blundar han den lille?  Han njuter nog där på husses axel...
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
31-03-2009, 19:14
|
Gäster

|
CITAT (Wilmer @ 31-03-2009, 11:43)  Han ser verkligen fångad ut av en stormvind! Han sitter och spanar efter brudarna  . Han älskar att sitta på axeln och spana, helst med lite ansiktsgos emellanåt. Han blundar inte just där, det är lurvet som är i vägen (muschen). På mig gillar han att somna i nacken under håret. Lite oroligt ifall han inte lärt sig att vara rumsren än, men han brukar få sova där ett tag  Men håret suger väl upp bra?
|
|
|
|
|
|
|
|
01-04-2009, 00:20
|

Medlem
Antal inlägg: 1 680
Medlem nr: 6 830

|
Är dt inte lite konstigt eller ovanligt att han så fort blev så präglad på er att han trivs bäst med er och att gosa på det viset..?? Men visst ser man ögat på honom,,,,,Det där med "ifall han inte har lärt sig att vara rumsren" Vet du inte , eller litar du inte på honom ?? Och hur pottränar man ett marsvin ???
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
02-04-2009, 23:17
|

Medlem

|
 Nej, de är små faschinerande djur. I bland fuskar de och hoppar ner i soffan för en snabbkiss och hoppar sedan upp i knäet igen  om man inte är uppmärksam. Molly gnagde på mig tills jag insåg att det var riktigt riktigt allvar (ibland var det spännande på TV eller så, så att jag försökte ignorera henne), hon var verkligen en bestämd dam. Oftast blir de bara lite oroliga och trampar runt och försöker kliva ner från knäet. Jag håller just nu på och läser i fyra engelska marsvinsböcker jag beställt, rena julafton!! Härliga bilder också.
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|