Jo, det var så här att Antefjante fick 86/100 poäng med en domare, Isa o Indra fick 93/100 med en annan domare. Han kom 6/6 i sin klass(junior hanar). Isa och Indra var i samma grupp de kom 1/7 resp. 4/7, men med samma poäng (stackars dommare, med alla supersöta urscharmiga välskötta marsvin avundas jag dem inte)!! Sedan vann Isa BIS vilket måste ha varit bäst av alla grupper, jag är inte så haj på PET utställningar, men MariaS håller med om att det var så. (Fick telkontakt

) Det var ju bara 6 priser och hon fick BIS 1, så hon var läckrast
Alltså, i dag har jag nog fått överdos av söta marsvin, from. i dag blir det utställningar för mig, om inte annat för att få träffa alla andra trevliga ägare och charmiga Petisar

Jag har också fått fina tips om omvårdnad. Stort tack till Meriona som hjälpte till att visa marsvin och vara gott sällskap

Det Anton fick avdrag på var sin kropp och smutsiga öron (jag ser ingen smuts). Han växer ju, så det kan ändra sig, han är tydligen lite "lång", ska var mer kompakt. Indra fick i en bedömning "fluffmage"

Jag tror jag dör. Båda vuxna honorna har för övrigt lagt på sig 200 gram sedan grässäsongen börjat, de äter sig inte feta på torrfoder.
Nu har jag helt glömnt Kivi, han fick samma poäng som Anton. Kivi är fem år och fick avdrag på kroppen, men bra för sin ålder. Smutsiga öron, mkt troligt, jag ville inte gräva för mkt, han är inte van kraken så jag körde örontvätt light.... Jag tycker han skötte sig utmärkt, lillhusse o matte kommer vara stolta när de kommer hem från semestern. (de är fyra och sex år).
Just nu rastar Kivi och Anton sig på golvet medans flickorna STENSOVER i buren

. Anton har fått rumpen klippt, uppenbarligen tillhörde den inte charmfaktorn. Fler bilder från utställningen kommer.
HUMLA, vi håller liv i tråden!! Dina urcharmiga limpor är sååå

välkomna med inhopp. Det fanns flera marsvin från Eragorn i dag, kul att se hur bra de fått det. Mina limpor o jag firade nationaldagen med SPA, tassikyr, bad och allmänt pyssel inför utställningen.