Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

46 sidor V  « < 31 32 33 34 35 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Singeltråden, -En tråd som sammanför?
          Eva-Helene
          Inlägg 11-07-2008, 21:17
          Länk hit: #641

Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem nr: 11 365

En av mina farbröder och en av hans söner körde långtradare. Båda var/är trogna sina fruar, så man ska inte dra alla över en kam....

--------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)

cancer.gif

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 11-07-2008, 21:34
          Länk hit: #642

Medlem
          Antal inlägg: 4 878
          Medlem nr: 9 054

Naturligtvis finns det undantag! Men hur kan du vara alldeles säker på de du nämner, allt kommer ju inte fram? Och jag sa inte "alla", jag sa att det är vanligt. Snälla du, jag vill bara inte att du ska bli bränd en gång till! trostar.gif

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 11-07-2008, 21:43
          Länk hit: #643

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

CITAT (Eva-Helene @ 11-07-2008, 22:17) *
          En av mina farbröder och en av hans söner körde långtradare. Båda var/är trogna sina fruar, så man ska inte dra alla över en kam....

Hej!

Har för första gången "halkat" in i denna tråd. Har inte sett den tidigare och har bara läst de två sista sidorna nu. (-Ja, jag ska väl läsa resten oxå...)

Läste att det var dags för sep för dig, Eva-Helene. -Jobbigt! Även om man har "kommit på saker" som du skriver, och om man tycker att personen man ska separera ifrån, är en skitstövel så sviiider det i en själv, trots allt.
          Kan det bero på att man känner att det är jobbigt att hitta någon annan...? Man vill ju gärna vara två... Att man måste börja om från början...? (Det tror jag... i alla fall i många fall)

Blev dock lite full i skratt ang "alla" chaufförer... laugh.gif
          Dras du till dom, eller...?

Tips! Hitta en "skördar-chaufför" eller en "skotar-chaufför" vettja... En "riktig skogskarl"...
          Inbillar mig att dom är "rekordelig" och kunnig i det mesta. (samt naturmänniskor...) Snäll och omtänksam är dom också, iallafall dom jag känner..... Finns naturligtvis undantag även där...

Ja, "bua" mig, om ni känner för det, det kan jag ta....
          Det var bara en spontan tanke...
          Sussie.

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 11-07-2008, 22:42
          Länk hit: #644

Medlem

giggle.gif Lilla Birka, jag blev inte stött eller nåt sånt, det var litegrann med glimten i ögat som jag skrev sådär. Hittade bara inte nån lämplig smiley....åsså ringde en trevlig herre just som jag hade skrivit klart tongue.gif blev väl lite distraherad! Och tack! för omtanken kram1.gif
          Sussie, jo visst kändes det bittert! Hade iof haft mina misstankar i flera månader - när jag såg sanningen "svart på vitt" blev jag både f******ad och sårad! Men var missnöjd - minst sagt - med hur han behandlade mig rent allmänt den sista tiden och det har gjort att jag har kunnat lämna det bakom mig. "Skräp kastar man bort" som en gammal dam sa till mig en gång!
          Och, jo det verkar som att chaffisar dras till mig giggle.gif

--------------------

cancer.gif

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 11-07-2008, 22:51
          Länk hit: #645

Medlem

tummenupp.gif Rätta tag, Eva-Helene! Skräp kastar man bort! Lycka till med ev. ny riddare!

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 11-07-2008, 23:05
          Länk hit: #646

Medlem

CITAT (Lilla Birka @ 11-07-2008, 23:51) *
          tummenupp.gif Rätta tag, Eva-Helene! Skräp kastar man bort! Lycka till med ev. ny riddare!

-Jaaa! -Det var bra! -Det ska jag lägga på minnet!!!
          Typiskt gamla tanter/damer att komma med så underfundiga uttryck!!! Dom är bäst!!! tummenupp.gif

Citera
          Violmormor
          Inlägg 11-07-2008, 23:09
          Länk hit: #647

Medlem
          Antal inlägg: 18
          Medlem nr: 13 175

Singel och singel!?

Singel kan man vara på olika sätt!

Man kan vara singel för att man inte är gift/sambo/särbo eller fästfolk, eller man kan vara singel för den man bor ihop med är ute och roar sig och och tycker att parten stör.

Har inte något imot att han är ute och rorar sig ensam , MEN just det att jag STÖR om jag skulle följa med.
          Och rent konkret säjer att han inte vill ha med mig, gör mig ledsen. Jag får roa mig också, men inte på samma ställe! Får inte ens åka med i bilen.

Tyvärr kommer tårarna, och det gör inte saken bättre.

Det jag nu brottas med är: Hur skall jag låta bli att gråta, när jag blir ledsen? "Gråtmild" eller vad det heter har jag blivit på senare år.

Hur skall jag tänka, hjärnan har ju sina tankebanor., för att reagera mer positivt?

Detta är min hemlighet! och nu skall jag ta mig en promenad.

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 11-07-2008, 23:11
          Länk hit: #648

Medlem

Men snälla nå´n! Varför fortsätter du med honom? trostar.gif

--------------------

Citera
          Violmormor
          Inlägg 11-07-2008, 23:25
          Länk hit: #649

Medlem
          Antal inlägg: 18
          Medlem nr: 13 175

Varför?

Ja, det är frågan.

Det där är den ena sidan, men det finns en annan sida också.

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 11-07-2008, 23:53
          Länk hit: #650

Medlem

[quote name='Violmormor' date='12-07-2008, 00:25' post='868087']
          Varför?

Ja, det är frågan.

Ja, Violmormor, det finns alltid en "annan" sida.... ...och den bestämmer man själv...

Innan jag gjorde slag i saken och bestämde mig för min första separation 1991, så sa min mamma:
          -Du ska veta det, Susanne, att även solen har sina mörka fläckar och "vi bestämmer själva vad vi vill bli utsatta för.... -ingen annan gör det åt oss..."

Jag förstod nog inte exakt just då, vad hon menade.... men det gör jag nu...

Frågan är om det positiva "övervinner" det negativa i ditt fall?
          I ett förhålland borde 90% vara positivt. 10% kan få vara negativt och där sätter vi själva våra gränser för vad vi accepterar...

-Men, -man ska ALDRIG behöva känna sig ledsen/sårad/illa behandlad/utlämnad för vad den andra gör/inte gör.
          Att man däremot känner en "viss irritation" är en annan sak...

Jag tror att om jag skulle befinna mig i din situation så skulle jag känna mig sååå ledsen och sååå ensam, att en ensam ensamhet skulle vara betydligt enklare att leva i....
          (tror jag i alla fall...)

Önskar Dig all Lycka, kära Violmormor!

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 12-07-2008, 08:57
          Länk hit: #651

Medlem

CITAT (Violmormor @ 12-07-2008, 00:25) *
          Varför?

Ja, det är frågan.

trostar.gif smiley_small_hug.gif Jag vet hur det där är. För min del fick jag så småningom nog och tog ut skilsmässa. Finns nog inget som kan förstöra ens självförtroende så mycket! Det är bara du som kan avgöra om du klarar av att stanna i det förhållandet. Jag anser att man inte ska vara ensam i en tvåsamhet!!! Om den andra sidan innebär barn, så ska du veta att mina barn mådde mycket bättre av att mamma och pappa bodde på skilda håll!
          Och du - det finns många fiskar i havet (har jag märkt) flirting.gif

--------------------

cancer.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-07-2008, 09:19
          Länk hit: #652

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Eva-Helene @ 12-07-2008, 09:57) *
          Om den andra sidan innebär barn, så ska du veta att mina barn mådde mycket bättre av att mamma och pappa bodde på skilda håll!

Under större delen av min uppväxt bråkade föräldrarna. Dålig, frostig stämning var mycket vanligt, och särskillt på högtider och andra speciella tillfällen. För mig var en lättnad när de slutligen separerade, även om jag hunnit flytta hemifrån redan då

Citera
          Grå
          Inlägg 12-07-2008, 09:27
          Länk hit: #653

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Karlar som inte håller sig i skinnet ska ha ett fett fotavtryck i arslet ut genom dörren, oavsett hur "goa" de kan vara när andan faller på.

Visst sjutton är det jobbigt med alla dessa nystarter och omstarter, man kommer liksom aldrig till ro, men hellre leva som en kyrkråtta än som piga.

Citera
          HelenJ
          Inlägg 12-07-2008, 19:11
          Länk hit: #654

Medlem
          Antal inlägg: 1 683
          Medlem nr: 11 521

Var det inte Susanne Alfvengren som sjöng "bättre med ensam ensamhet än ensamhet när man är två"? Jag håller med till 100%!

--------------------
          Trädgårdsmästare med bloggen Gröna funderingar

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 12-07-2008, 19:14
          Länk hit: #655

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

CITAT (HelenJ @ 12-07-2008, 20:11) *
          Var det inte Susanne Alfvengren som sjöng "bättre med ensam ensamhet än ensamhet när man är två"? Jag håller med till 100%!

Ja, jag håller med. Men jag ser en viss skillnad i att vara singel och ensam oxå.
          En singel lever ett liv med andra människor utan att ha något direkt förhållande och kanske trivs med det.
          Men en person som är "ensam" lever nog inget roligt liv alls...

Grattis till mitt första inlägg på odla!

Citera
          Biggan_
          Inlägg 12-07-2008, 19:53
          Länk hit: #656

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (AndersKbg @ 12-07-2008, 20:14) *

Grattis, Hej och Välkommen hit! rose.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Pia L
          Inlägg 12-07-2008, 22:09
          Länk hit: #657

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Jag levde i ett ganska känslokallt förhållande i nästan 23 år varav dom sista 9 åren i total avsaknad av sex eller närhet, ensam i tvåsamhet rättare sagt.
          Jag fick nog och tog ut skilsmässa, jag hade tänkt mig att leva ensam i minst ett år framöver för att få känna smaken av friheten, men ack vad jag bedrog mig, den första man jag träffade via en datingsida visade sig vara den rätta och vi firar ett år i morgon.
          Han är inte alls vad jag trodde mig vilja ha rent utseendemässigt, men sättet är HELT rätt, arbetsam, vi hjälps åt i trädgården och bara senaste månaden så har vi åstadkommit tre stora rabatter, en stentrapp i slänten och vattenfall med damm och fontän.
          Om vi är sambo eller särbo är jag osäker på, jag är hemma i min lägenhet ca 6 dagar i månaden och hos honom resten av tiden.
          Allt känns bara toppen, jag önskar bara att jag träffat honom mycket tidigare och tagit ut skilsmässa för minst 10 år sedan.
          Man ska aldrig, ALDRIG, känna sig åtsidosatt av sin älskade, då har man inte det vesäntligaste gemensamt och det är då bättre att gå vidare och finna sin fortsatta lycka på annat håll.
          Hellre ensam i ensamhet än ensam i tvåsamhet.

Redigerat av Pia L: 12-07-2008, 22:10

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          pejori
          Inlägg 12-07-2008, 22:31
          Länk hit: #658

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (AndersKbg @ 12-07-2008, 20:14) *
          Ja, jag håller med. Men jag ser en viss skillnad i att vara singel och ensam oxå.
          En singel lever ett liv med andra människor utan att ha något direkt förhållande och kanske trivs med det.
          Men en person som är "ensam" lever nog inget roligt liv alls...

Välkommen hit till odla säger jag med tummenupp.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 12-07-2008, 23:02
          Länk hit: #659

Medlem

CITAT (Pia L @ 12-07-2008, 23:09) *
          Jag levde i ett ganska känslokallt förhållande i nästan 23 år varav dom sista 9 åren i total avsaknad av sex eller närhet, ensam i tvåsamhet rättare sagt.
          Jag fick nog och tog ut skilsmässa, jag hade tänkt mig att leva ensam i minst ett år framöver för att få känna smaken av friheten, men ack vad jag bedrog mig, den första man jag träffade via en datingsida visade sig vara den rätta och vi firar ett år i morgon.
          Han är inte alls vad jag trodde mig vilja ha rent utseendemässigt, men sättet är HELT rätt, arbetsam, vi hjälps åt i trädgården och bara senaste månaden så har vi åstadkommit tre stora rabatter, en stentrapp i slänten och vattenfall med damm och fontän.
          Om vi är sambo eller särbo är jag osäker på, jag är hemma i min lägenhet ca 6 dagar i månaden och hos honom resten av tiden.
          Allt känns bara toppen, jag önskar bara att jag träffat honom mycket tidigare och tagit ut skilsmässa för minst 10 år sedan.
          Man ska aldrig, ALDRIG, känna sig åtsidosatt av sin älskade, då har man inte det vesäntligaste gemensamt och det är då bättre att gå vidare och finna sin fortsatta lycka på annat håll.
          Hellre ensam i ensamhet än ensam i tvåsamhet.

Ja, Pia, jag tycker att du har så rätt, så rätt....
          Varför ska man behöva vara så "efterklok"...?

Livet är här och nu. Det pågår hela tiden.... Vill vi vara "med" eller stå utanför och "se på" medan det pågår....?

Du verkar ha gjort ett bra val! Önskar dig All Lycka.
          (Hör av dig om du ska "hemöver", kom in på en fika vettja...)

Mvh/Sussie.

Citera
          Grå
          Inlägg 13-07-2008, 08:54
          Länk hit: #660

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (Pia L @ 12-07-2008, 23:09) *

Så där kan väl jag också känna ibland, men då får man tänka att livserfarenheter formar människan och för 10 år sedan kanske inte Henrik och jag var alls rätt för varandra och det hade gått åt pipsvängen om vi träffat varandra då.
          Likaså har alla "idioter" man stött på hjälpt en att sålla ut och ta reda på vem det verkligen är man vill ge sitt liv till.

Citera

46 sidor V  « < 31 32 33 34 35 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-06-2026, 07:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon