Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hundfråga, LahsaApso/Cockerspaniel
          Inga från Närke
          Inlägg 08-03-2007, 21:27
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

CITAT (Anki på Öland @ 07-03-2007, 23:10) *
          Ringer liten varningsklocka - vill ha ett hem utan småbarn - vad händer när barnbarnen kommer och hälsar på?? Är den rädd så den biter?? Tänk på att fråga varför hon ville ha ett hem utan barn. Och avvaktande mot karlar - vad betyder det? Fråga varför den är det! Har någon varit elak mot den?
          Har den fyllt 1 år - annars kommer väl en ny försäkring snart. Fråga om det också.
          Anki

Vet inte riktigt hur ni läser inläggen men priset är 6000,00 och i det ingår en ny försäkring för 1 år framåt, vet-besiktning och en spruta som ska tas nu vid 1 årsåldern som jag skrev i tidigare inlägg. Vil vi lösa försäkring själva så är priset 4000,00.
          Hon är inte rädd för barn, ägaren vill ha en familj utan små barn så den kan ägna tiden till hunden, för finns det småbarn menar hon att det inte finns så mycket tid.
          Detta med karlar vet hon inte riktigt men det får vi ju se när vi besöker dem på lördag hur det är med den saken.

När det gäller priser på både hund och katt är det väl bra att det inte går att köpa för 1 krona som förr för så köpte ju både kleti och pleti och när man tröttnade kastade man ut dem bara för de var ju inte så dyra. Nu tänker man till innan man köper eftersom det är dock lite mycket pengar man lägger ut. Men jag tycker det har gått för långt personligen. Vore rasrena hundar lite billigare så var det flera som köpte och då fanns ingen marknad för blandraser.
          Får se hur det går på lördag skall testa öppna munnen och ta i tassarna för t.ex. kloklippning m.m. bl.a. lite olika tester.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Kvarnvik
          Inlägg 09-03-2007, 21:05
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 152
          Medlem nr: 7 603

Det är ju modet som styr priset, jag såg en chihuahua-blandning på blocket igår för 20 000! Risken är då att man dessutom får en sjuk insmugglad hund från Polen och riskerar att vi får in en massa sjukdomar till Sverige, tex rabies och dvärgbandmask. Detta för att hippa tjejer ska ha en "handväskehund". Vem tänker på att det kanske inte är jättesmidigt att ha med sig hunden på jobbet eller att den faktiskt blir drygt tio år.
          Jag har en jakthund efter välmeriterade föräldrar, han kostade 8000:-, det tycker jag är ett rimligt pris för en renrasig hund.
          Jag tycker att det är tragiskt att det produceras så mycket blandraser nuförtiden. Om man tittar på blocket så finns det precis hur mycket hundar som helst, väldigt många av dem är omplaceringshundar och större delen av dem är blandraser. Det känns som om blandraserna är de nya sommarkatterna, slit och släng.
          Om man ska diskutera priser på hundar så är det lite synd att det faktiskt finns folk som betalar så bra för blandraserna, för om det inte fanns några pengar i det skulle det inte vara så intressant att para till höger och vänster... För inte är det tjuvparningar i alla fall.

Detta är inte någon kritik mot ditt blandisköp, jag tycker att det verkar ganska seriöst. Det är också helt ok för mig att se till att "tjuvparningarna" får vettiga hem, eller att man blandar med eftertanke. Men tex en blandning med bordercollie/Rottweiler kan faktiskt bli rent farlig med borderns vallinstinkt och rottisens vaktinstinkt.

Vill du ha en hund som hårar lite ska du välja en strävhårig eller en pudel, de hårar inte mycket.

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 10-03-2007, 18:34
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Nu har vi varit på besök hos hunden men det var inte kärlek vid första kontakten. Hon var väldigt avvaktande så vi fick inte klappa henne trots att vi hade godis med.
          Vi ska fundera över helgen och eventuellt träffa henne en gång till och ha henne hos oss men jag tror inte att det blir något p.g.a. av att hon var så avvaktande.
          Det fanns 2 till vuxna hunder + 2 valpar och den vi var intresserad av hade varit hos en bekant ett tag när en av tikarna fick valpar och där hade det hänt något, de hade tydligen svårt med spriten och när matte fick höra det så hämtade hon hem henne omgående.
          Vi provade att gå ut med henne en stund men hon ville inte lämna deras tomt så matte + de andra 2 vuxna fick följa med och då blev det fart.
          Vi skall ta oss en riktig funderare och som sagt kanske träffa henne ensam för de andra hundarna var jättefina och de ville ha uppmärksamhet också, en av dem satt i mitt knä nästan hela tiden och de 2 små söta valparna som var 8 veckor var hur gulliga som helst och ville också sitta i knä, men inte den vi var intresserad av. Tyvärr var de små tingade annars hade det blivit en av dem istället.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Anma
          Inlägg 10-03-2007, 19:34
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Det verkar som att hunden är väldigt osäker och avvaktande mot främlingar. Det kan bli bra om ni får hem den några dagar, men det är så svårt att veta hur en rädd och osäker hund är egentligen, när den är trygg...

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 21-03-2007, 01:09
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

Nu vet jag inte om det är aktuellt fortfarande men undrar om du har varit inne på Svenska wheatenterrierklubbens hemsida och tittat på omplaceringar? SWTK
          Såg i och för sig att de som låg inne just nu har legat inne ett tag, men det kan ju vara värt att kolla. smile.gif

Sedan har du Villa Ekbackens kennel i Vintrosa som har såväl wheaten som norwich och jack russel. De är så pass stora och "kända" att de kanske vet någon som har omplaceringar av någon av raserna.

Lycka till! blomma.gif

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2026, 14:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon