Jag försökte leta bland gamla trådar, men hittade ingen passande så det blir till att skapa en ny.
Jag surfar med Telia ADSL så jag har Telia Säker Surf installerad i datorn, allt enligt Telias direktiv. Datorn är ganska så ny, bara några månader gammal. Nyss så surfade jag på en grafiksida och datorn började bete sig konstigt. Bilden fladdrade och jag stängde ner sajten. Jag har inte surfat på några skumma sidor, men jag har hört att grafiksidor kan vara en källa till att man drabbas av virus i datorn.
Nu har jag satt igång en genomsökning av datorn och den håller på för fullt och söker. Men jag ser redan att den hittat 12 st virus.

Därför frågar jag mig nu om Telia Säker Surf är ett tillräckligt bra program. Någon som vet något som kan berätta?

Annars ska jag nog ringa Telia supporten och ställa frågan till dem, jag känner mig besviken faktiskt. Enligt Telias information, som jag fick när jag installerade deras ADSL, så kan man inte ha fler antivirusprogram än deras. Men nu verkar ju inte deras ge mig 100% trygghet.