Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tror du på spöken?
          Tror du på spöken?
          Tror du på spöken?
          Ja, absolut! [ 39 ] ** [49.37%]
          Tveksam [ 14 ] ** [17.72%]
          Nej, verkligen inte! [ 19 ] ** [24.05%]
          Jag tror det när jag är med om det själv [ 7 ] ** [8.86%]
          Totalt antal röster: 78
          Gäster kan inte rösta 
          kollba
          Inlägg 07-03-2007, 22:29
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 169
          Medlem nr: 8 755

CITAT (kira @ 07-03-2007, 10:43) *
          Hur många gånger har vi inte svarat i telefon och just den person vi tänkt på är på tråden....

Jag håller med...
          Det brukar ringa vid 18-tiden på kvällarna och jag tänker: "Det är en sån där jävla försäljare igen..."
          Och jag har oftast rätt...

Citera
          Anma
          Inlägg 07-03-2007, 22:54
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Gossen Ruda @ 07-03-2007, 22:02) *
          Sen en hypotetisk fråga till alla paranormala här. Om ni hade upplevt nånting som ni var övertygade om var något utöver det vanliga och någon sen skulle komma på en naturlig förklaring på upplevelsen, hade ni då trott på denna förklaring eller åtminstone blivit tveksamma?

Inte för att jag ser mig särskilt paranormal, men svara ändå.
          Mitt svar är JA. Det har till och med hänt att jag själv hittat naturliga orsaker. Men det har också hänt att varken jag eller min skeptiker till man eller någon annan heller har hittat orsak till tillexempel ett fotografi som självmant flyttat sig i bokhyllan ett flertal gånger. Så om någon kan förklara det på ett naturligt sätt så var så god. happy.gif
          Det var en av de saker som sutade att hända då jag bad om lugn och ro och "bekräftade" för besökaren att jag uppmärksammat besöken.

Citera
          KarinWikman
          Inlägg 07-03-2007, 23:22
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 122
          Medlem nr: 7 375

CITAT (Gossen Ruda @ 07-03-2007, 22:02) *
          Först ett svar till kira. Nej, jag har aldrig upplevt nånting som inte har haft en naturlig förklaring.

Sen en hypotetisk fråga till alla paranormala här. Om ni hade upplevt nånting som ni var övertygade om var något utöver det vanliga och någon sen skulle komma på en naturlig förklaring på upplevelsen, hade ni då trott på denna förklaring eller åtminstone blivit tveksamma?

Ingen blir gladare än vad jag blir om det finns en naturlig förklaring. Det är en lättnad, när det finns en naturlig förklaring och rädsla och förvirring kan uppstå när det inte går att förklara på naturlig väg.

Det är ingenting som jag går och grubblar på och jag är ALLTID tveksam inför det paranormala, det är absolut inget som faller helt naturligt för mej (som det gjorde för min far)......min hjärna räcker inte till för att förstå, men jag kan försöka att acceptera även det jag inte förstår.

--------------------
          Puss på söta nosen!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 08-03-2007, 07:59
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Tack för era svar. Jag var lite nyfiken bara eftersom det finns andra personer som vänder ryggen åt verkligheten.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Rapchic
          Inlägg 08-03-2007, 09:43
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

CITAT (Gossen Ruda @ 08-03-2007, 07:59) *
          Tack för era svar. Jag var lite nyfiken bara eftersom det finns andra personer som vänder ryggen åt verkligheten.

confused.gif får jag fråga vad du menar

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          kira
          Inlägg 08-03-2007, 14:53
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 199
          Medlem nr: 9 159

SVAR TILL KOLBA.......du har rätt ifråga om försäljare men men jag tror nog at du vet vad jag menar ......personer du känner men inte träffat på länge tänker på dem o vips rrrrrrrrrrrrrrrgggggggggg bravo.gif

Citera
          kollba
          Inlägg 08-03-2007, 15:17
          Länk hit: #47

Medlem

Tyvärr Kira.
          Det kanske har hänt mig ett par gånger under min livstid.
          Räknar man ut hur många gånger per dag man tänker på vissa personer och sen tar hänsyn till hur ofta de ringer upp så är sannolikheten ganska stor för att de skall ringa just när man tänker på dem - ingen övernaturligt med det.

Sen är det säkert så att man, precis när man hör signalen, tänker på vissa personer (i mitt fall försäljare) och sen när det råkar vara någon av dem så minns man i efterhand att "jag tänkte på dig precis när du ringde"...

Citera
          kira
          Inlägg 08-03-2007, 15:25
          Länk hit: #48

Medlem

svar till kollba Jag menar inte personer man har kontakt med dagligen ,kanske personer du inte träffat på flera år eller ens tänkt på.

Citera
          Magdis
          Inlägg 08-03-2007, 15:42
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag tycker det händer väldigt ofta att när jag tänkt på en person jag inte pratat med på kanske ett halvår så ringer hon plötsligt just då. Har även hänt att jag drömt om någon jag inte haft kontakt med på länge o sen dyker den personen upp i nåt sammanhang. Fast jag har aldrig tänkt på det som nåt övernaturligt utan jag ser det bara som sånt som händer då o då. Lite av ett sjätte sinne tror jag faktiskt vi har alla lite till mans. smile.gif

Citera
          kollba
          Inlägg 08-03-2007, 15:59
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (kira @ 08-03-2007, 15:25) *
          svar till kollba Jag menar inte personer man har kontakt med dagligen ,kanske personer du inte träffat på flera år eller ens tänkt på.

Jag tänker ibland på mina gamla ex - men de ringer aldrig laugh.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 08-03-2007, 17:38
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Rapchic @ 08-03-2007, 09:43) *
          confused.gif får jag fråga vad du menar

Jag menar personer som letar efter tecken från andevärlden överallt. Om en sån person kommer gående på en gångbana och nån har tappat en röd näsduk där kommer personen ifråga att direkt tro att det är en ande som lagt näsduken där för att varna och vänder därför och tar en annan väg. Att komma på tanken att nån bara tappat näsduken är helt otänkbart. I såna lägen är nog ett besök på nån psykiatrisk mottagning lämplig.

Beträffande telefonsamtalen från nån man tänkt på så är det trots allt slumpen som spelar in. Man får sätta dom få tillfällena det hänt i relation till alla gånger man tänkt på någon annan som INTE ringt och dessutom alla telefonsamtal där någon man känner ringer trots att man INTE fått nån föraning. Eftersom hjärnan inte minns dessa samtal lika mycket som dom där det hänt är minnet inte att lita på.

Fast jag har en ande som ofta talar om för mig vem som ringer. Helt otroligt egentligen. Hon har ett namn också, Anita! Telia Anita nummerpresentatör. laugh.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Rapchic
          Inlägg 08-03-2007, 18:18
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 08-03-2007, 17:38) *
          Jag menar personer som letar efter tecken från andevärlden överallt. Om en sån person kommer gående på en gångbana och nån har tappat en röd näsduk där kommer personen ifråga att direkt tro att det är en ande som lagt näsduken där för att varna och vänder därför och tar en annan väg. Att komma på tanken att nån bara tappat näsduken är helt otänkbart. I såna lägen är nog ett besök på nån psykiatrisk mottagning lämplig.

Beträffande telefonsamtalen från nån man tänkt på så är det trots allt slumpen som spelar in. Man får sätta dom få tillfällena det hänt i relation till alla gånger man tänkt på någon annan som INTE ringt och dessutom alla telefonsamtal där någon man känner ringer trots att man INTE fått nån föraning. Eftersom hjärnan inte minns dessa samtal lika mycket som dom där det hänt är minnet inte att lita på.

Fast jag har en ande som ofta talar om för mig vem som ringer. Helt otroligt egentligen. Hon har ett namn också, Anita! Telia Anita nummerpresentatör. laugh.gif

ok då förstår ja ... nä man ska ju inte överdriva allt för mkt

ps nån som vill höra spökhistorier...
          min pojkvän berättade just historier från där hans mamma bo smile.gif

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          kira
          Inlägg 08-03-2007, 18:45
          Länk hit: #53

Medlem

<FONT color=#ff0000><FONT face="Arial Black">TACK FÖR ERA ÅSIKTER ANGÅENDE SPÖKEN ,TROR NOG ATT VI ALLA ÄR NOVISER PÅ DETTA OMRÅDE.........NU TACKAR JAG FÖR MIN DEL.......HA DET SÅ BRA

Citera
          Merlin
          Inlägg 08-03-2007, 19:01
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 1 046
          Medlem nr: 6 984

CITAT (Magdis @ 08-03-2007, 15:42) *
          Jag tycker det händer väldigt ofta att när jag tänkt på en person jag inte pratat med på kanske ett halvår så ringer hon plötsligt just då. Har även hänt att jag drömt om någon jag inte haft kontakt med på länge o sen dyker den personen upp i nåt sammanhang. Fast jag har aldrig tänkt på det som nåt övernaturligt utan jag ser det bara som sånt som händer då o då. Lite av ett sjätte sinne tror jag faktiskt vi har alla lite till mans. smile.gif

Det tror jag inte har ett dugg med nåt övernaturligt att göra...klart att du tänker på en person om du inte har hört av vederbörande på ett tag, helt normalt thumbsup.gif
          Angående Gossen Ruda's anmärkning med den röda näsduken och besök på en psykiatrisk mottagning så har han nog rätt om man värderar varje sak som sker som nåt övernaturligt och "tecken". Då lider man nog av vanföreställningar och bör söka vård omedelbart help.gif Nu får Ruda tycka vad han vill om mig *skratt kanske att jag också lider av vanföreställningar sweatingbullets.gif ..... men.....min historia är snarlik Karin Wikman's - det är inte lätt att ha paranormala förmågor - i mitt fall dessutom obehagliga sådana. Jag ser helt enkelt personers död innan personen ens vet att han/hon har insjuknat vilket är en stor belastning för mig! Däremot kan jag inte se sånt som omfattar min egen familj det verkar som om jag blockerar då rolleyes.gif Jag avskyr detta och försöker få ett slut på det så jag tränar mig att kanalisera förmågan åt ett mer vettigt håll.....Jag skyltar aldrig med detta tvärtom, det är ju sånt man inte berättar för andra unsure.gif Dom enda som vet är min familj och några få vänner och så ni på odla förståss tongue.gif men ni känner mig ju bara genom forumet giggle.gif

Redigerat av Merlin: 08-03-2007, 19:02

--------------------
          Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel.
          Henry Miller (1891-1980)

Citera
          Rapchic
          Inlägg 08-03-2007, 19:07
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (Merlin @ 08-03-2007, 19:01) *
          Det tror jag inte har ett dugg med nåt övernaturligt att göra...klart att du tänker på en person om du inte har hört av vederbörande på ett tag, helt normalt thumbsup.gif
          Angående Gossen Ruda's anmärkning med den röda näsduken och besök på en psykiatrisk mottagning så har han nog rätt om man värderar varje sak som sker som nåt övernaturligt och "tecken". Då lider man nog av vanföreställningar och bör söka vård omedelbart help.gif Nu får Ruda tycka vad han vill om mig *skratt kanske att jag också lider av vanföreställningar sweatingbullets.gif ..... men.....min historia är snarlik Karin Wikman's - det är inte lätt att ha paranormala förmågor - i mitt fall dessutom obehagliga sådana. Jag ser helt enkelt personers död innan personen ens vet att han/hon har insjuknat vilket är en stor belastning för mig! Däremot kan jag inte se sånt som omfattar min egen familj det verkar som om jag blockerar då rolleyes.gif Jag avskyr detta och försöker få ett slut på det så jag tränar mig att kanalisera förmågan åt ett mer vettigt håll.....Jag skyltar aldrig med detta tvärtom, det är ju sånt man inte berättar för andra unsure.gif Dom enda som vet är min familj och några få vänner och så ni på odla förståss tongue.gif men ni känner mig ju bara genom forumet giggle.gif

å hjälp va läskit hoppas att du klara att (eh) kanalisera den (eller va man ska säga)

--------------------

Citera
          Airamya
          Inlägg 08-03-2007, 19:20
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 1 177
          Medlem nr: 3 968

Den här tråden gick från spöken o andar (eller vad man nu vill kalla dessa energier) till att handla om kanalisering, clairvoyance och det paranormala i allmänhet. Intressant.

Men det går fortfarande inte att komma ifrån att vi inte bara är en kropp och ett psyke, utan vi är något mer. Man vet idag att det är fullt möjligt att lämna kroppen och resa utanför den. Sedan finns det olika teorier om hur detta går till och exakt vad det är som lämnar kroppen, men att detta något har ett medvetande är helt klart.
          DET är väl intressant, eller hur? shy.gif
          Hur vet man då detta? Jo, det har gjorts en del studier på detta fenomen, bl a på Monroeinstitutet i USA men även runt om i världen på olika universitet, då man bl a låtit en person (som är van vid s.k själsresor, även kallat UKUer = UtUrKroppen-upplevelser) ligga på en säng/brits el.dyl. och ställt en skärm framför. På andra sidan skärmen har man placerat olika saker och sedan bett personen berätta vad man placerat där. Dessa försök har varit mycket lyckade och kan ej förbises.
          Frågan var detta medvetande tar vägen efter döden har ingen ännu lyckats ge ett klart svar på (om man inte räknar de massor som haft s.k. NDUer (=NäraDödenUpplevelser) men deras upplevelser kan även förklaras via syrebrist o annat.

Så här finns ett brett spektrum att filosofera över och skaffa sig den uppfattning som passar var o en bäst smile.gif
          Men UKUer brukar räknas till paranormala fenomen och de går inte att bortförklara. De är ett faktum.
          Boooooh alien.gif

Redigerat av Airamya: 08-03-2007, 19:21

--------------------

"Det finns inget problem som är så litet att det inte går att blåsa upp till orimliga proportioner."
          Citat från Lena:-) här på Odla

Citera
          Rapchic
          Inlägg 08-03-2007, 19:26
          Länk hit: #57

Medlem

jag hade nåra kompisar som kunde inte det men nått liknande
          dom var sp bra kompisar så att om den ena såg på ett kort
          (utan att den andra såg det) så kunde den andra gissa rätt vilket kort det var
          men dom sa det var ansträngande

--------------------

Citera
          KarinWikman
          Inlägg 08-03-2007, 20:03
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 122
          Medlem nr: 7 375

CITAT (Merlin @ 08-03-2007, 19:01) *

Denna förmåga hade min far också. Han led själv inte av att "veta", men min mor blev ständigt upprörd, när han utan förvarning tittade på klockan och sa att "den eller den" personen dog just nu.

Vi bodde på landet och det var ju människor som vi kände väl, en del till synes helt friska människor, som dog i en hjärnblödning, hjärtinfarkt, eller i en olycka just då.

Far visst också när han själv skulle, som han sa, "gå hem till Gud" han dog 1958 endast 52 år gammal i en hjärtinfarkt.

Fars stor problem var att han var strängt religiös och detta med ett "sjätte sinne" stämde inte med hans tro.
          Dessutom kunde han stämma blod, det upplevde jag själv vid flera tillfällen. Detta var ju förenat med svart magi och oheligt enligt hans tro, så han led verkliga kval ibland.

Jag känner verkligen med dej Merlin, det är ingen lätt uppgift att bära en sådan "gåva" och själv är jag glad över att jag inte har ärvt min far i detta fallet.

Det är mycket långt mellan detta som du berättar och att leta efter paranormala saker, i allt som sker, personligen så tror jag inte att någon, med någon som helst "gåva," ser på livets skeende så, man blir nog, som jag tidigare skrev, enbart lättad, NÄR det visar sig finnas en helt naturlig orsak till vad som händer. sweatingbullets.gif

--------------------
          Puss på söta nosen!

Citera
          Rapchic
          Inlägg 08-03-2007, 20:06
          Länk hit: #59

Medlem

karin vad är stämma blod?

--------------------

Citera
          Merlin
          Inlägg 08-03-2007, 20:38
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 1 046
          Medlem nr: 6 984

CITAT (Rapchic @ 08-03-2007, 20:06) *
          karin vad är stämma blod?

Stämma blod betyder att man kan stoppa blödningar. Förr var det ofta äldre personer som tillkallades för att stoppa en stark blödning genom exempelvis handpåläggning och böner...

Det här med att se personers död har jag fått efter min farmor (som dessutom förutsåg sin egen död på dagen) och min far som kunde se andra personers död och så jag som inte kan se nära anhörigas sjukdom och död men däremot andra personers. Jag har fått lite råd angående kanalisering av en bekant som jag har anförtrott mig åt och som är healer. Tack och lov skrattade hon inte åt min historia utan tyckte inte alls att den var anmärkningsvärd sweatingbullets.gif Hon rådde mig att försöka finna ro genom kanalisering...det funkar tyvärr endast delvis men jag jobbar som sagt på det unsure.gif Minns en gång när vi var på semester och träffade en grupp personer och far så till oss efter att personerna hade gått att "så synd att xx kommer att dö snart" XX fick inte ens uppleva nästa dag utan dog helt plötsligt och oväntad under natten unsure.gif .

Redigerat av Merlin: 08-03-2007, 20:39

--------------------
          Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel.
          Henry Miller (1891-1980)

Citera

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 02:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon