Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Många väljer Allt om trädgård, Hur skall vi locka hit dem?
          Christa
          Inlägg 08-03-2007, 12:57
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (Betty @ 08-03-2007, 09:41) *
          Jag förstår inte riktigt din underrubrik Christa. Vi är många som är medlemmar i både AoT's och Odlas forum. Jag tycker de båda kompletterar varann, mångfald är bra. Skulle inte vilja vara utan nåt av dem - även om jag knappt skriver nåt på AoT.

Jag skrev det därför att det är så dött i trädgårdsdelen här nu. Jag vet i och för sig inte om det brukar vara så på vintern. Själv har jag väldigt svårt att få överblick över det som avhandlas i Allt om Trädgård.

Inga tydliga rubriker bara en massa textrader under varandra. Att varenda inlägg i trådarna läggs som en textrad innebär ju att man inte ser så många trådar på varje sida.

Att man sedan inte kan läsa hela tråden utan måste klicka på varenda inlägg är ju görbesvärligt!

Här i odla är det ju mycket lättare att se rubrikerna även om det blivit svårare än vad det var i den gamla versionen.

När det gäller bråk så var ett bråk i Allt om trädgårds forum det första jag fick se när jag tittade in där.

Jag har inget emot mångfald men jag skulle önska lite mer aktivitet i trädgårdsavdelningen här.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-03-2007, 13:19
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Efter diskussionen om nybörjare som ställer för simpla frågor kanske många väljer att ligga lågt tyvärr. Säkert kommer det att bli mer fart snart igen.

För övrigt håller jag med Betty.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          pejori
          Inlägg 08-03-2007, 13:24
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Christa @ 08-03-2007, 12:57) *
          Jag skrev det därför att det är så dött i trädgårdsdelen här nu. Jag vet i och för sig inte om det brukar vara så på vintern. Själv har jag väldigt svårt att få överblick över det som avhandlas i Allt om Trädgård.

Inga tydliga rubriker bara en massa textrader under varandra. Att varenda inlägg i trådarna läggs som en textrad innebär ju att man inte ser så många trådar på varje sida.

Att man sedan inte kan läsa hela tråden utan måste klicka på varenda inlägg är ju görbesvärligt!

Här i odla är det ju mycket lättare att se rubrikerna även om det blivit svårare än vad det var i den gamla versionen.

När det gäller bråk så var ett bråk i Allt om trädgårds forum det första jag fick se när jag tittade in där.

Jag har inget emot mångfald men jag skulle önska lite mer aktivitet i trädgårdsavdelningen här.

vänta du...det kommer med värmen och solen thumbsup.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Jejja
          Inlägg 08-03-2007, 13:28
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 598
          Medlem nr: 3 031

Jag är med i båda men skulle inte vilja välja mellan dem. Jag vill ha kvar båda! De har sina för- och nackdelar bådatvå.

Om man gör sig bekant med inställningarna på AoT så upptäcker man att det egentligen inte är så besvärligt som många säger. Du behöver till exempel inte klicka på varje svar i en fråga, utan kan välja "inga trådar" så får du upp alla svaren på en lång lista efter varandra istället. Men är man ovan tar det förståss en stund att hitta alla finesser, precis som det är för alla odlaiter just nu...

På tal om bråk: på ställen där en mängd olika människor samlas, som i ett forum, är det så gott som oundvikligt att man kommer i meningsskiljaktigheter med varandra ibland. Vi tycker olika och många vill berätta just vad de tycker om något. Självklart kan inte alla bara hålla med. Det enda man måste komma ihåg, är att man ska respektera människan bakom dataskärmen lika mycket som man respekterar en oliktänkande man möter på gatan.

Redigerat av Jejja: 08-03-2007, 13:31

--------------------
          Jejja, zon 6

Citera
          vickeva
          Inlägg 08-03-2007, 22:42
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 1 429
          Medlem nr: 2 441

Odla närmar sig 10 000 medlemmar... jag vet inte om jag tycker att vi ska locka hit fler... däremot är det ju kul om det blir mer skrivet på trädgårdssidan... Och jag tänker inte låta mig skrämmas av någon som tycker att nybörjare ställer dumma frågor, hoppas att ingen annan gör det heller.

--------------------

Citera
          Fenja
          Inlägg 08-03-2007, 22:52
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

CITAT (vickeva @ 08-03-2007, 22:42) *
          Odla närmar sig 10 000 medlemmar... jag vet inte om jag tycker att vi ska locka hit fler... däremot är det ju kul om det blir mer skrivet på trädgårdssidan... Och jag tänker inte låta mig skrämmas av någon som tycker att nybörjare ställer dumma frågor, hoppas att ingen annan gör det heller.

Så vitt det går att se i de trådar som det pratats om "att nybörjare ställer dumma frågor" i så är det faktiskt INGEN som skrivit så. Utom vissa som läst och hävdat den tolkningen. Dessutom har Erik betonat att han INTE menade så och förklarat sig. Är det inte dags att sluta hacka om det där nu?
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          renate
          Inlägg 08-03-2007, 22:53
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

Jag är lika mycket på båda forum och trivs med det.Jag läser bara det som intresserar mig,en del avdelningar här har jag aldrig varit inne.
          Valfrihet är bra.

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 08-03-2007, 23:40
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Kan någon vara så snäll och tala om adressen till A o T

Tackar på förhand.

ingrid

Citera
          RibesRubusVitis
          Inlägg 09-03-2007, 01:06
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 2 134
          Medlem nr: 6 842

www.alltomtradgard.se

Citera
          Eva St
          Inlägg 09-03-2007, 01:33
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 2 514
          Medlem nr: 58

Jag är också inne på båda forumen men skriver nog mer i Odla än AoT. Men visst är det väl bra att det finns valfrihet. Trädgårdsforum kan det väl aldrig bli för mycket av eller???

--------------------
          Skjut inte upp till i morgon vad du kan ha nöje av idag.

Mitt album

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2026, 02:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon