Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Förslag på växter mot norr
          stina
          Inlägg 11-06-2003, 07:49
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Entrésidan på vårt fritidshus är jättetråkig och jag skulle behöva hjälp. Entrén ligger mot norr och har en utbyggnad (hall och toa) som ser ut som en låda. Den har snedtak och framför huset är det en singelgång. Det ser väldigt fyrkantigt och sterilt ut och nu har jag funderingar på att be maken bygga en trälåda utan botten längs med hela utbyggnaden. Den är 4 meter lång och jag tänkte mig ca 50 cm bred och 40 cm hög. Jag kan tyvärr inte gräva någon rabatt för det är jättestenar under marken. Jag får väl bygga av tryckimpregnerat virke så det inte ruttnar bort direkt.

Nu behöver jag råd om växter. Huset är rött med vita knutar. Växterna måste alltså tåla norrläge (men det är skyddat mot blåst). Hade tänkt mig några olika slags funkior om det fungerar men skulle också vilja ha något lite högre som blommar. Ljusa blommor tycker jag är fint i norrläge. Dessutom skulle jag vilja ha något som hänger ner över kanten på några ställen för att mjuka upp lådan.

Ni som har så mycket idéer, kan ni hjälpa mej? Huset ligger i Sörmland (zon 3)

/Stina

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 17:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon