Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Lura perenner att blomma i sommar?, Praktriddarsporre+Mariaklocka blommandes i år?
          kantarell
          Inlägg 13-03-2007, 11:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 57
          Medlem nr: 3 392

Hej!
          Jag och min sambo tänker anlägga en lååång perennrabatt som avgränsning på tomten mot en väg. Idag finns bara en stenkant på ca 30cm och så börjar gräsmattan. Vi vill med denna rabatt skapa mer avskärmning och trivsel och har köpt ett antal fröpåsar för ändamålet. När det gäller tex praktriddarsporre och Mariaklocka (räknar med att den självsår sig och på så vis blir kvar även om enskilda plantor dör) står det att de blommar först andra året. Frågan är om jag kan driva upp småplantor av dessa inomhus nu, lura dem med hjälp av kyl+frys att de upplever en vinter och sedan tina upp dem och på så vis få dem att uppleva sin andra säsong redan i sommar. Vad tror ni? Någon som har erfarenhet av liknande försök?

Det finns förstås ingen här som tycker jag är för otålig? whistling.gif

--------------------
          PS. om du vet namnet på suckulenten i min signaturbild, skicka gärna ett meddelande med det. Det finns en till bild på den på min hemsida DS.
          hemsida: www.hsprodukter.se/mona (sidan innehåller en del av mina växter men även målningar mm)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 01:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon