Medlem
Antal inlägg: 4 878
Medlem nr: 9 054
Kolbullar! Jättegott, men inget jag skulle välja att göra hemma till middag. Däremot om man kommer ut till en kolmila eller liknande där de serverar kolbullar då köper jag. Första gången jag åt det var i Ängersjö i Hälsingland där de har en gammal kolarmiljö, väl värd ett besök. Förra sommaren hade Skog&Ungdom i Katrineholm en kolmila i skogen (tradition sen många år tillbaka) och där kunde man också köpa kolbullar. Smaskens med lingonsylt till! Tyvärr var det sista året, för kommunen är för snål att bidra med en slant så de kunde fortsätta. Det var inte stor summa det rörde sig om så jag säjer BU och bää åt Katrineholms kommun.
--------------------
Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.
Medlem
Antal inlägg: 163
Medlem nr: 1 969
Var på julmarknad på Taxinge slott idag, dom har öppet nästa helg också. Köpte ost från Oviken, havtornsmarmelad och benfri fårfiol (hur ser ett sådant får ut).
Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674
Idag kan jag också vara med, har fastnat framför datorn... Men jag är så trött så jag kan snart inte hålla ögonen öppna och tänker därför gå och lägga mig.
Medlem
Antal inlägg: 3 269
Medlem nr: 12 343
Go kväll på er. Miammammas spindelnät var fascinernade. Klibbigt. I dag har jag varit i stugan o upptäckt att möss tagit sig in. Bläää. Och jag som kröp under huset o tätade i somras.