Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vem äter min odling i källaren, .... bara stammarna kvar.....
          trollehatt
          Inlägg 15-03-2007, 15:44
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 63
          Medlem nr: 6 372

När forumet låg nere gjorde jag den fasansfulla upptäckten.....

Gick glatt ner på morgonen för att se om mina skyddslingar - först förstår jag inte vad jag ser - sen inser jag det fasansfulla!!!!!

Någon j-l har ätit upp i princip alla mina plantor!!! Drakmynta och Tigeröga klarade sig men resten är avknoppat jämns med kronbladen.......... Det står alltså bara spretor av stammar i mina odlingslådor........... I lådan med gräset är det omrört ordentligt, där har det grävts...

Vad kan det vara? Funderade först på råtta eller mus men det syns inte tillstymmelse av rått/mus-skit någonstans........
          Kan det vara iller, mink, ekorre.......... ?? Nån som har något fundering eller varit med om något liknanden? Insekt?

Jag ordnade en "fälla" med strösocker och ris i en sån godislåda som lösgodiset kommer i till affärerna. Där har den varit nu (om det nu är samma..) och snaskat i sig allt ris (mår nog inte bra i magen nu... smile.gif ) Men det var ingen liten mus för det var ingen kvar i lådan. Fotspåren i strösockret tyder på en tass 5 mm stor kanske, svårt att avgöra, kan ju vara "stora trampdynan" jag ser och inte trampdynorna vid klorna.....

Jättekul om nån har en åsikt. Funderar på att köpa en burfälla för att se vad det är.
          Har fixat odlingsbädden nu som är upphöjd på lådor, är dock livrädd att den jäkeln kan hoppa och slå omkull hela min härlighet....

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 07:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon