Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Årets första huggorm
          Gossen Ruda
          Inlägg 18-04-2007, 14:38
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Beträffande albinism så betyder det att djuret ifråga inte kan bilda det svarta färgämnet melanin. För exempelvis däggdjur inklusive människan som bara har melanin betyder det färglöshet. Andra djurgrupper kan ibland bilda andra färgämnen så en albinistisk orm kan fortfarande vara röd. Detta skrivet med en viss osäkerhet för det var ett tag sen jag studerade frågan.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Morbid
          Inlägg 19-04-2007, 06:32
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 227
          Medlem nr: 7 105

CITAT (Stinis @ 18-04-2007, 11:36) *
          CITAT MORBID "Jag har sett rätt många huggormar, men aldrig en som ens påminner om den där!! Har du sett den i år också? Förmodad hona med albinistiska gener.." (Hmmm... hur gör ni dom där citaturklippen??)

Kan albinistiska gener "komma fram" även om den inte är albino? Kan det vara så med andra djur oxå?

Nä, har inte sett den i år... men jag ska ut å leta!! biggrin.gif
          Hur beter man sig bäst på ormtjusningsjakt?? crazy.gif Ska man smyga för att inte skrämma bort dom eller ska man klampa lite så man ser/hör om de rör sig? Något annat att tänka på?

Nja.. Det är mer som Gossen Ruda skriver.. En gen som är dålig på att producera ett visst ämne eller inte kan producera ämnet alls. Så det är mer en brist än vad det är ett tillskott av något annat. I detta fall melanin. Brist på melanin, gör att de övriga färgerna som finns i andra gener träder fram mer..

Gener och ormar finns det mer om här. (Engelsk sida..)

Ormjakt bedrivs med fördel ett par timmar efter solens uppgång. Smyga är kanske inte helt nödvändigt, då ormar är döva. Däremot känner de vibrationer i marken, så man bör gå försiktigt. Se till att din skugga inte faller framför dej, då hinner ormarna reagera på den, innan du hunnit fram.

--------------------
          ** Miqe **

user posted image

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 26-05-2007, 13:33
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

I dag såg jag en liten huggorm. Det var tur att min promenadkompis var uppmärksam o reagerade annars hade jag nog trampat på den. Strax innan hade jag missat en pinne som fastande i skon så...

Ormen blev lika rädd som vi o vända på tvärten o ringlade ner i diket den kom ifrån.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-06-2025, 09:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon