Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> kombinera ettåringar /perenner?
          soulfire
          Inlägg 19-03-2007, 20:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 97
          Medlem nr: 7 106

hej

jag tänkte så lite ettåringar i sommar mellan mina perenner medan mina perennerplantor "växer till sig".
          En hel del av mina ettåringar bla Pionvallmo ska direktsås.
          Jag var inte så nöjd med mina direksådder förra året precis - det var inte mycket som kom upp och de blev hiskeligt sena.

Nu undrar jag: kan jag så mina ettåringar i fönstret och sätta ut?- de skadas väl inte av det?Jag känner att jag skulle ha lite mer kontroll då confused.gif

-Jag har en stor rund kulle som rabatt där jag ska ha:
          olika gräs, stäppsalvia, axveronika, vit och blå höstvädd, vit och blå storklocka, svart akleja, svart/blå iris, rosa mjölkklocka, vit och rosa brudslöja, nätnäva, potentilla, nattviol, tremastarblomma, vit och rosa kärleksört
          - temat är vit, blå-lila, rosa och svart.

(fiiiint hoppas jag!)

saken är att jag vill ha fjädervallmo och svart och rosa pionvallmo som ska dyka upp som bollar här och var.
          Vad tror ni om det?

jag sår även grekisk lövkoja, röd bladmynta, vit akleja-swn white, vit /grön riddarsporre-green twist som jag tänkte placera ut.
          (och massa olika tobaksplantor men dem får jag nog ha i krukor... och reseda och....)

tror i att det kommer bli några problem med kombinationerna ettåringar-perenner?
          finns det något särskilt som jag ska tänka på?

en annan sak att oroa sig för är hur jag ska våga gräva där nu när jag har satt 100 tulpanlökar där whistling.gif

uj vad kul!

hela påsken kommer jag stå med jord upp till axlarna sweatingbullets.gif

--------------------
          toktomt på österlen zon 1 och 2

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 12:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon