Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Äppelträd med blöta fötter, -går det att höja upp?
          e_sedell
          Inlägg 19-03-2007, 22:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 001
          Medlem nr: 662

Vi har ett äppelträd som är si så där en 7-8 år, sedan vi satt det. Kronomfånget är inte så imponerande, 140-160 skulle jag tippa. Det är ett "familjeträd" med 4a sorter. Det har växt ganska dåligt skulle jag vilja påstå. Dock så har läget blivit ännu sämre de senaste två åren. Grannen byggde ut huset med en stor ful poolbyggnad. Dräneringen från denna har kopplats ihopp med husets drämering, och allt löper numera ut i vår slänt. (Tidigare gick det till en brunn och vidare till kommunala A-systemet.) Äppelträdet står just nedanför denna slänt och har fått det gräsligt blött om fötterna. Så fort det regnar står det vatten där. Min tanke är att äppelträdet går att på något vis lyfta upp och få under jord eller sand. Efter ombyggnaden har trädet börjat luta också, leran glider antar jag, så det vore bra att fixa till av den anledningen också.

--------------------
          Erik, zon II

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 15:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon