CITAT (Snöflinga @ 02-10-2007, 23:42)

Undrar hur trovärdig du är ... först gör du ett inlägg om att "du har läst" att det är si och så

I nästa ändrar du det till att det är någon som sagt till din sambo att det är så

Kanske en bra id'e att kolla opp vad som gäller innan man påstår saker

Varför skall en hänvisning till en tryckt tidning vara så svår att kontrollera och varför skulle jag hitta på vad de skriver i en namngiven tidning om arbetslösa vs svampplockning?????
Förstår att man måste vara övertydlig här.
Trovärdig??
Ta och leta upp ett ex av kommunals tidning KA Septembernumret 2007 och du kan själv läsa den tryckta texten. Finns på bibliotek och hos medlemmar i kommunals fackförbund.
Nu ÖVERTYDLIG förklaring så att ALLA kanske förstår hur det kan bli så som det blev:
1. Sambon pratar med kund som säger att hon (kunden) läst om arbetslösa o svampplockning.
2. Sambon kommer hem och berättar för Tobe3 om detta under gemensamma kvällsmiddagen.
3. Tobe3 ute med Hund och träffar granne och pratar bla om a-kassa o svampplockning.
4. Grannen som är med i kommunal går in och hämtar sitt ex av tidningen KA för att själv läsa texten.
5.
Tobe3 får också
LÄSA om svampplockande och A-kassa hos grannen.
6. Tobe3 skriver på Odla småprat om det han läst.
7. Myosotis undrar i inlägg
om det är sant.
8. Gör ett nytt inlägg om hur Tobe3 först fick reda på det och ger också
källhänvisning.
-----------------------------------------------------
Lämnar nu på morgonen Sverige för ett par dagar så jag kan inte bemöta eventuella frågor om inlägg skrivna av mig. Återkommer på lördag om det skulle vara mer oklarheter.