Vi gnäller så mycket på arbetsförmedling och a-kassor, så nu ska jag tala om något i mitt tycke mycket positivt.
Jag blir 62 år nästa födelsedag, så ni förstår att arbetsmarknaden inte står med öppna armar och väntar på mig. Under dom 600 dagar jag har haft a-kassa har inte en endaste arbetsgivare kallat mig till intervju, men jag har i alla fall mestadels fått trevliga svar på mina ansökningar.
Nu är dagarna slut och jag förväntade mig att hamna i arbetsgarantin eller vad det heter, men så blir det inte, utan jag har fått 300 a-kassedagar till, utan att jag jobbat en endaste timme. Anledningen till att jag fått nya dagar är att jag drabbades av bröstcancer och var sjukskriven en längre tid och det räknades som att jag jobbade. Inte för att jag är direkt glad över min cancer, men något positivt kom det ut av den i alla fall.
Nu kan jag fortsätta söka jobb och slipper gå på konstiga kurser eller hamna på något jobb som jag inte orkar med. Hur glad som helst är jag för det förnuft som finns på min a-kassa.