Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Så här ligger det till hos mig just nu, vågar jag vänta drygt två veckor med resten?
          Elisabeth P
          Inlägg 23-03-2007, 15:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 593
          Medlem nr: 6 685

Tänkte bara berätta lite hur det ser ut hos mig just nu. Än är det rätt lungt, men mycket är på gång

23 olika sorter står ute för kallstratifiering - Har tänkt att låta dem stå kvar ute p.g.a plastbrist. Hoppas att de gror till våren.
          Campanula thyrsoides är omskolad - det blev 6 små plantor
          14 olka sorter har grott och väntar på omskolning - SNART!!!
          3 olika sorter väntar fortfarande på att gro

Dessutom har jag ett antal fuschior och pelargonier som bör toppas.

Om en vecka drygt åker jag bort en vecka. Tanken är att grannen ska titta till dem, men jag kan inte begära alltför mycket pysslande med mina små utav dem. Jag ska inhandla bevattningsmatta och hoppas att det ska räcka att de ser till dem ett par gånger under veckan.

Sen när jag kommer hem har jag jättemycket kvar. Säkert 40-50 olika sorter som jag vill fröså. Det mesta är perenner men även en och annan ettåring.
          Kan jag så sent eller är det bättre att vänta med dem till nästa år( fast det vill jag inte)?
          Kan man så de flesta ettåringar direkt i rabatt eller kruka ute eller bör de ochså förkultiveras?
          Bör jag omskola före eller efter jag reser?

--------------------
          Elisabeth / Lisa:)

Boråstrakten zon 4-5

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 15:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon