Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Storseans
          Elanah
          Inlägg 31-03-2007, 20:29
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 194
          Medlem nr: 3 193

Har oxå varit på seans (dock ingen stor) och fått kontakt. smile.gif Orkar inte diskutera vad som är riktigt el inte just nu men det är definitivt en upplevelse!!

--------------------
          kramar Eva

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-04-2007, 19:08
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Rapchic @ 30-03-2007, 13:15) *
          gossen ruda får jag fråga en sak?

om man nån gång i framtiden vetenskapligt sett kan förklara att det finns andar
          att det typ är som många tror nu men man kan förklara hur det är
          (alltså inte det är bara vinden förklaring)
          skulle du då tro på andar?

OM det fanns en vetenskaplig förklaring, ja. Fast jag bedömer risken att jorden plötsligt skulle börja snurra åt andra hållet som större.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 02-04-2007, 07:25
          Länk hit: #83

Medlem

Kände bara för att tillägga en sak. När jag läser inlägg i denna tråden och försöker minnas tidigare inlägg så slår det mig att dom flesta som upplevt positiva saker av mediumbesök är såna som tror på det eller åtminstone är nyfikna. Dvs men har vissa förväntningar på besöket, annars hade man inte gått dit, och då är det lätt att vara mottaglig för tveksamma manipuleringar. Man har helt enkelt sänkt garden. Tomas Tvivlaren eller jag skulle säkert ha en annan uppfattning. Det skulle faktiskt vara roligt att gå en seans men dels skulle jag aldrig betala för det, dels så måste jag vara helt säker på att man inte har kunnat kolla upp mig i förväg.

--------------------

Citera
          Airamya
          Inlägg 02-04-2007, 07:39
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 1 177
          Medlem nr: 3 968

Jag hoppas du får uppleva det någon gång Ruda. Inte nödvändigtvis en seans utan vad som helst som ger dig visshet om att det finns något högre än oss själva, att döden inte är det definitiva slutet, att världen faktiskt är en magisk plats (inte alltid helt igenom logisk).
          Det är en härlig o fantastisk upptäckt. smile.gif

--------------------

"Det finns inget problem som är så litet att det inte går att blåsa upp till orimliga proportioner."
          Citat från Lena:-) här på Odla

Citera
          KarinWikman
          Inlägg 02-04-2007, 07:39
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 122
          Medlem nr: 7 375

Tvivlande Ruda *skrattar*
          Jag kan hålla med dej i ett och annat, men när man står vid baren på en pub och blir tilltalad av ett okänt par som börjar med att säga att jag inte ska bli rädd, men att de vill tala med mej, DÅ är man knappt förberedd och inställd på att få veta något paranormalt. smiley_small_hug.gif

Som jag tidigare skrev så har jag aldrig besökt en seans och kommer aldrig att göra det heller. Jag har aldrig betalt ett öre för att någon ska sia eller tala om något paranormalt för mej.

Jag tvivlar på mycket, speciellt när pengar är inblandade, MEN jag tvivlar aldrig på vad jag själv upplevt, sett, eller hört och jag letar heller inte efter någonting, jag bara ÄR, här och nu, något annat bryr jag mig inte om.

Att det finns massor som vi varken inte förstår eller ser, det har jag accepterat för länge sedan och om någon ger mej en glimt av detta och jag kan få vägledning om jag behöver det vid tillfället, ja, då är jag bara oerhört tacksam och tar det som det kommer, OM det kommer.

Att tvivla är logiskt och mänskligt, djur är inte logiskt tänkande, därför är de mycket mottagliga för paranormala händelser och de flesta har nog någon gång sett en katt eller hund "se" något som du inte kunnat se och även reagerat på märkliga sätt, utan att vi förstått varför.

--------------------
          Puss på söta nosen!

Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 02-04-2007, 07:56
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem nr: 8 660

Jag skulle också gärna vilja gå på en seans.. wink.gif Sist jag försökte kom jag inte in för det var för mycket folk i kön!

--------------------
          Före detta Morinablomman..

Citera
          Gita
          Inlägg 02-04-2007, 11:49
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Det finns dom som tror på horoskop också, själv tillhör jag dem som absolut inte tror varken på horoskop eller medier. Vad är förresten nyttan med att någon påstår sig förmedla budskap från avlidna, att någon t.ex beskriver ett smycke.
          För min del föredrar jag att bära mina kära avlidna inom mig som vackra minnen. För min del tror jag att det är frågan om ett rent manipulerande av människor i vinningssyfte, alltså ganska obehagligt, många vill bedras.
          Gita

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 02-04-2007, 17:38
          Länk hit: #88

Medlem

Det är strålande Gita, du och jag KAN ha samma uppfattning.

Beträffande Karin och din pubupplevelse så borde jag kanske avhålla mig från nån kommentar men eftersom jag är den jag är kan jag inte låta bli. Jag skall ge en möjlig förklaring. Du sitter på en pub i den stad där du bor. Kanske finns det på samma ställe någon annan som känner dig och vet lite om din far och även nån gång har hört hans smeknamn på dig. Denne träffar på honom som utger sig för att vara ett medium och tillsammans beslutar dom sig för ett litet practical joke.

Jag säger inte att det har hänt så här men kanske. Det finns andra möjligheter. Det låter kanske lite långsökt men för mig låter det ännu mer långsökt att din döde far skulle prata med dig genom en helt obekant person. Det är svårt att veta vad som skett runt omkring en själv.

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 02-04-2007, 17:50
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Gossen Ruda @ 02-04-2007, 18:38) *
          Det är strålande Gita, du och jag KAN ha samma uppfattning.

Beträffande Karin och din pubupplevelse så borde jag kanske avhålla mig från nån kommentar men eftersom jag är den jag är kan jag inte låta bli. Jag skall ge en möjlig förklaring. Du sitter på en pub i den stad där du bor. Kanske finns det på samma ställe någon annan som känner dig och vet lite om din far och även nån gång har hört hans smeknamn på dig. Denne träffar på honom som utger sig för att vara ett medium och tillsammans beslutar dom sig för ett litet practical joke.

Jag säger inte att det har hänt så här men kanske. Det finns andra möjligheter. Det låter kanske lite långsökt men för mig låter det ännu mer långsökt att din döde far skulle prata med dig genom en helt obekant person. Det är svårt att veta vad som skett runt omkring en själv.

"Beträffande Karin och din pubupplevelse så borde jag kanske avhålla mig från nån kommentar men eftersom jag är den jag är kan jag inte låta bli. Jag skall ge en möjlig förklaring."

Japp, jag tycker också att du skulle låtit bli. thumbdown.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 02-04-2007, 18:00
          Länk hit: #90

Medlem

CITAT (KarinWikman @ 02-04-2007, 08:39) *
          Att tvivla är logiskt och mänskligt, djur är inte logiskt tänkande, därför är de mycket mottagliga för paranormala händelser och de flesta har nog någon gång sett en katt eller hund "se" något som du inte kunnat se och även reagerat på märkliga sätt, utan att vi förstått varför.

Nja, att framföra att djur på något sätt skulle kunna vara mottagliga för sånt är nog ett önsketänkande. Det är möjligt att jag gör mig ovän med en del djurägare men nån större intelligens finns nog inte hos djuren. Dom kan lära och minnas men inte så mycket mer. Många är dock direkt urblåsta om uttrycket tillåts. Däremot kan nog en del ägare ge dom egenskaper dom inte har.

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 02-04-2007, 18:09
          Länk hit: #91

Medlem

Ruda, du kan säkert mycket om annat men det här begriper du inte nånting av. nono.gif Håller du på så här så börjar jag nog tvivla på din kunskap i övriga ämnen också. Synd! crying.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          evelina
          Inlägg 02-04-2007, 18:18
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 2 991

CITAT (Berith @ 02-04-2007, 19:09) *
          Ruda, du kan säkert mycket om annat men det här begriper du inte nånting av. nono.gif Håller du på så här så börjar jag nog tvivla på din kunskap i övriga ämnen också. Synd! crying.gif

Håller fullständigt med!!! Jag brukar aldrig skriva i sådana här trådar men ibland tycker jag du är fullständigt blåst i huvudet!!

--------------------

Mvh Evelina
          Odlar numera i zon 4
          Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Citera
          lena:-)
          Inlägg 02-04-2007, 18:27
          Länk hit: #93

Medlem
          Antal inlägg: 1 440
          Medlem nr: 3 110

Jag tycker inte alls att Ruda är särskilt blåst i huvet. Isåfall är det många som är blåsta i huvet, vad nu det innebär?

--------------------
          ”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.”
          citat från "farmor Levengood"

Citera
          faith
          Inlägg 02-04-2007, 18:31
          Länk hit: #94

Medlem
          Antal inlägg: 1 040
          Medlem nr: 8 745

Att kalla en annan odlait för blåst i huvudet anser jag vara personangrepp. sad.gif

--------------------

Citera
          evelina
          Inlägg 02-04-2007, 18:43
          Länk hit: #95

Medlem

Jag skriver bara vad JAG tycker efter ha följt Ruda i många år och läst hans uttalanden i många frågor.
          Han kan mycket men ibland vet han ingenting i frågorna anser JAG.

Alla har vi rätt till egna åsikter hoppas jag. Och för mig är han nu blåst.

--------------------

Mvh Evelina
          Odlar numera i zon 4

Citera
          Berith
          Inlägg 02-04-2007, 18:52
          Länk hit: #96

Medlem

Det var ju inte meningen att jag skulle dra igång nånting som kunde resultera i personangrepp. no.gif

--------------------

Citera
          kollba
          Inlägg 02-04-2007, 19:08
          Länk hit: #97

Medlem
          Antal inlägg: 169
          Medlem nr: 8 755

Nu har jag läst igenom hela denna tråd och för min egen del så verkar det vara precis som med religion:
          Har man bestämt sig för att tro - ja då tror man, och logik eller argument från en som inte tror är bortkastad möda.
          För min del anser jag att var och en har rätt att tro vad man vill ävenså Gossen Ruda.
          Att påstå att han inte begriper något av detta, som Berith gör, visar bara att du är fastlåst i dina egna åsikter och inte vill ge andra rätten att ha avvikande åsikt.
          Bottennappet står evelina för när hon kallar Ruda för blåst i huvudet. Dessutom påstår även hon att Ruda "ibland inte vet någonting i frågorna". Innebär det att man är blåst i huvudet och har förlorat rätten att uttala sig i detta forum ?
          Både evelina och Berith påstår att han inte vet något... Men vilken tur då att ni finns här och VET, dvs. uppenbarligen är övertygade om att er tro är den enda rätta, och genom okvädningar försöka hindra tvivlare från att uttala sig.
          Ni borde fan i mig skämmas båda två.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 02-04-2007, 19:12
          Länk hit: #98

Medlem

Jag visste väl att många djurägare skulle reagera när jag kallar deras kelgrisar för urblåsta, men såna tankar uppstår när jag ser svägerskan för sjuttielfte gången lyfta ner katten från bordet där den inte får vara. Eller hundägaren som skriker sig hes efter hunden som totalt ignorerar henne. Fast detta var ett sidospår, låt oss återvända till siarna.

--------------------

Citera
          Bodenblomman
          Inlägg 02-04-2007, 20:15
          Länk hit: #99

Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem nr: 5 864

CITAT (Gossen Ruda @ 01-04-2007, 20:08) *
          OM det fanns en vetenskaplig förklaring, ja. Fast jag bedömer risken att jorden plötsligt skulle börja snurra åt andra hållet som större.

Vad säger egentligen vetenskapen? Vad är egentligen vetenskapen? Hur har man kommit fram till de olika slutsatserna? Vem har gjort det? Vad trodde man på innan det? När NY vetenskap framkommer vad betyder de?
          Det finns alltid många frågor med lite mindre svar, visst är det intressant.

Jag tror inte att man får vara så fyrkantig i sitt tänkande för då skulle vi inte få fram nya vetenskapliga bevis. Vetenskapen skulle inte gå framåt utan nytänkande!

/ Susanne

--------------------
          Susanne

Citera
          evelina
          Inlägg 02-04-2007, 20:32
          Länk hit: #100

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 02-04-2007, 20:12) *
          Jag visste väl att många djurägare skulle reagera när jag kallar deras kelgrisar för urblåsta, men såna tankar uppstår när jag ser svägerskan för sjuttielfte gången lyfta ner katten från bordet där den inte får vara. Eller hundägaren som skriker sig hes efter hunden som totalt ignorerar henne. Fast detta var ett sidospår, låt oss återvända till siarna.

Ja det lyckades du bra med men det var väl kanske meningen. wink.gif

--------------------

Mvh Evelina
          Odlar numera i zon 4

Citera

8 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-06-2026, 18:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon