Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nu är jag på gång!, Slut på min klagan
          Bee
          Inlägg 27-03-2007, 10:10
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Lite uppdatering ang mina trädgårdsbekymmer som jag beklagade mig över.

- Nu är plommonträdet borta! Det känns helskönt att vara av med det. Vi sparade en liten bit av stammen så vi kan antingen sitta på stubben eller ställa dit en kruka. Nu kan hela gräsmattan få sol plus rabatten på den sidan som tidigare alltid låg i skugga. Sen tänkte jag så lite tusenskönor runt stubben där det ändå inte går att komma åt bra med gräsklipparen.

- Sen har jag - tack så mycket för tipset jag läste om i "jord-forumet"! - varit och köpt en Skurupsborr på ort & ställe. Vi var i Malmö i helgen och då passade vi på att åka över till Skurup. Det var en väldigt intressant människa, han som tillverkar o säljer borret. Vi fick se växthuset där han odlar sina jättepumpor.

Jag har tänkt använda borret i stället för att gräva. Igår provade jag lite och det kommer att funka finfint! Grävde sig ner i leran lätt som en plätt. Det var lite jobbigt att skölja rent det efteråt pga konstruktionen men det är det värt smile.gif Det var ju det här med att gräva som var det största problemet.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera

Inlägg i den här tråden
          Bee   Nu är jag på gång!   27-03-2007, 10:10

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 06:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon