Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Dalior en gång till! Vågar jag fråga?
          Margaretha
          Inlägg 03-04-2007, 13:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 057
          Medlem nr: 1 309

De år jag haft dalior har jag planterat dem i krukor ungefär vid den här tiden och låtit dem stå på min inglasade balkong i söder. Temperaturen svänger ju, dag och natt, men frost blir det aldrig.
          De blir alltid - även om jag knipsar av dem flera gånger - förfärligt långa och rangliga. Och ostadiga. Trots stöd.

Jag har läst om dalior på hemsidor, i trädgårdstidningar och här på odla, och jag trodde att jag visste nu, hur jag skulle bära mig åt, men det är så många olika bud!! Sätt i mars eller april. Låt krukorna stå inomhus eller i högst 10-12 grader. Vattna eller vattna inte.
          Jag känner mig lika tveksam som förr. Har bestämt att blir de inte bra i sommar, så blir det inga mer dalior för min del, så det känns ju angeläget att "göra rätt". För jag gillar dem ju!!!

Ni som gör på något speciellt sätt, vill ni dela med er. En gång till! Eller det spelar kanske ingen roll. Dalior kanske är omöjliga helt enkelt!! För mig i alla fall.

Redigerat av Margaretha: 03-04-2007, 13:33

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 01:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon