Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > 1år sen, sen jag sa det till mamma
          ninnisky
          Inlägg 08-04-2007, 14:06
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Kram även från mig till en jättego kille smiley_small_hug.gif Var stolt över dig!

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Merlin
          Inlägg 08-04-2007, 15:55
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 046
          Medlem nr: 6 984

Tusen smiley_small_hug.gif från mig med!!! Vågar vara den du är! Det är helt ofattbart att folk överhuvudtaget reagerar på om någon är homosexuell. Det är ju ganska vanligt (tror minst en av tio är homo) Vi är olika individer med olika behov och så har det ju alltid varit och kommer alltid att vara tack och lov yes.gif Leve mångfalden wub.gif

--------------------
          Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel.
          Henry Miller (1891-1980)

Citera
          Castea
          Inlägg 08-04-2007, 16:09
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 2 458
          Medlem nr: 5 087

CITAT (Merlin @ 08-04-2007, 16:55) *
          Det är helt ofattbart att folk överhuvudtaget reagerar på om någon är homosexuell.

För att inte tala om alla konstiga frågor som homosexuella får. T ex "När kom du underfund med att du är homosexuell?"
          Man frågar ju aldrig en heterosexuell samma sak: "När kom du underfund med att du är heterosexuell?"
          Sexualiteten sägs ju vara medfödd, och därmed har man väl rätt bra koll på sina sexuella preferenser redan från början, så att säga...?!

Citera
          lisan
          Inlägg 08-04-2007, 16:29
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 152
          Medlem nr: 9 021

Jag håller fullt och fast med de övriga, var stolt och lev livet.Skickar en jättekram smiley_small_hug.gif

--------------------
          //lisan i Småland zon 4

Citera
          Sailor Pluto
          Inlägg 08-04-2007, 16:49
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 982
          Medlem nr: 8 942

Sug till dej alla vänliga och trevliga ord, det är du värd tummenupp.gif ! Hoppas du får en riktigt bra årsdag!

--------------------

Stolt HBT-kompis
          Angelica i zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo

Citera
          djingis
          Inlägg 08-04-2007, 17:37
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 201
          Medlem nr: 4 731

Mina barn är i den åldern just nu då de funderar på det här med " varför man blir homo".

Jag har vid något tillfälle berättat för dem att för en del homosexuella så har det varit så skuldbelagt och fult att gå efter sina känslor.
          "Tänk om någon sa till mig att det jag känner för er pappa, skulle vara fult och fel, hur skulle det kännas?"

"kärlek är aldrig fel- bara oändlig..........

--------------------
          Camilla i zon 1

"ju fler människor jag träffar på- desto mer tycker jag om min hund"

Citera
          Merlin
          Inlägg 08-04-2007, 17:58
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 1 046
          Medlem nr: 6 984

Nu måste jag bara berätta en sak till för att komplicera det hela lite flirting.gif :
          Jag har ju jobbat som lärare i många år och i vissa årskurser har det varit populärt bland tjejer i tonåren att vara bisexuell.
          Lesbianer däremot mobbades för sin sexualitet men bisexuellt var bara ballt wacko.gif
          Killar däremot fick under inga omständigheter outa sig som bisexuell eller homo - där gällde det att vara straight till 100% annars blev vederbörande utstött.

Jag fattar bara inte dessa attityder!!! Jag har haft tjejer i klassen som låtsades vara bi för att få en häftigare image och killar som var bi eller homo som låtsades vara straighta. Jag har stött på en hel del elever under åren som inte vågade stå för sin sexualitet eller blev förnedrade och mobbade och naturligtvis har jag agerat aktivt mot alla former av dumhet och förtryck mad.gif I det oändliga har vi lärare spelat forumspel och diskuterat, diskuterat och diskuterat....försökt förmedla tolerans och etiska värderingar....men det känns hela tiden som en droppe i havet help.gif

Redigerat av Merlin: 08-04-2007, 17:59

--------------------
          Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel.
          Henry Miller (1891-1980)

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 08-04-2007, 18:30
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Nu kanske vi spårar ur lite men ...........

Bor i en liten håla ,10 000 invånare. För c:a 20 år sedan flyttade vi in i en radhuslänga , fem hus. I ett av husen bodde en ensamstående kille i 30 - års åldern. Han hade ganska många syskon , vill minnas att det var fem, men endast en bror umgicks med honom. Tyckte bra om honom , han var lätt att prata med .

Snart nog så började en del av de andra grannarna att tala om för mig att han var inte som " andra". Hade väl själv förstått att han var homosexuell men det rör varken mig eller min man i ryggen. Som redan andra sagt här så har ingen, säger ingen , att göra med vad man har för läggning om det inte skadar andra på det ena eller andra sättet. En av de kvinnliga grannarna tordes inte släppa ut sin son och uppmanade mig att se efter mina barn, då 4 resp 2 år gamla , eftersom han var " en sådan där". Själv ville hon inte vistas ute på sin altan när grannen var hemma eftersom hon tyckte det var obehagligt om han skulle stå och titta på henne!!!!!!!!

Killen fick nog efter något år av skitsnack och flyttade till Stockholm där han förhoppningsvis smälte in bättre och folk hade annat för sig än att tissla och tassla om hans " läggning".

Vi borde ha kommit längre nu , men det vete sjutton. Vuxna , och som man trodde förnuftiga människor, för över sina fördomar på barnen som tror att det är som mamma och pappa säger.

Tycker nog att det i den här frågan , likväl som i andra där folk betraktas som freaks , är som vår yngste son brukar säga: Det är inte freaksen som har problem det är de som pratar skit om dem som har det.

Linus, om igen , du har all rätt att vara den du är och tänk på att om andra upplever din läggning som ett problem så är det deras problem!

Ha det så gott! smiley_small_hug.gif

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          yenny
          Inlägg 08-04-2007, 18:39
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

smiley_small_hug.gif En kram från mej med! Var stolt över dej själv!

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          flaxss
          Inlägg 08-04-2007, 19:17
          Länk hit: #30

Gäster

tusen tack för allt , det värmer .

kan inte tacka er tillräckligt

Citera
          netaave
          Inlägg 08-04-2007, 19:23
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Kan bara hålla med alla andra här om att det var strongt gjort av dig. Men samtidigt blir jag lite ledsen i ögat över att man behöver det. Varför kan man inte bara få vara den man är utan att behöva förklara och komma ut. g.gif
          Kanske har jag fel men har förstått att du bott hos din mormor och att dom kanske haft lättare att förstå dig?? Knepigt att vara människa ibland.

--------------------

Citera
          Ammoura
          Inlägg 08-04-2007, 19:51
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 167
          Medlem nr: 8 739

Vad svårt det måste varit att få fram orden. Men känner ändå att det inte ska behöva vara det. Vem säger att det är sämre att vara homosexuell? Det viktigaste är ju att man är lycklig och att man hittar någon man mår bra med. Kommer känna likadant när jag får barn, det ska vara helt naturligt vad dom än är. Ska bara få min fördomsfulla sambo att ändra sig också..
          Hoppas du slipper råka ut för allt för mkt otrevligt folk. Var stolt över att du vågar stå för vem du är!

Citera
          zaaritha
          Inlägg 08-04-2007, 20:49
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Så bra att du vågade!
          Bamsekram!
          Ha Det Bra!

Citera
          lottapotta
          Inlägg 08-04-2007, 20:56
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 787
          Medlem nr: 9 442

Jag kom på en sak till... Kanske inte riktigt hör till denna tråd, men vill ändå säga det... flirting.gif
          Tänk så svårt det är idag att finna sann kärlek till och från en annan människa. Vi lever så oerhört mycket utanför oss själva, och tappar bort vilka vi är - eller kanske aldrig ens tar chansen att ta reda på vilka vi verkligen är. Vi ska ha en partner som ser bra ut, som har de rätta kläderna, har ett bra jobb, inga laster, de rätta prylarna m.m. Om någon då kan skatta sig lycklig att finna den "rätte/rätta" (eller åtminstone den rätte just nu... happy.gif ) ska vi då döma ut det bara för att personerna är av samma kön? DET är galet, tycker jag!
          Nä, LÄNGE LEVE KÄRLEKEN! tycker hon som i alla fall FÖRSÖKER leva inifrån och ut, i stället för tvärtom som är så populärt men samtidigt destruktivt...

--------------------
          "Den som sjunger skrämmer bort bekymren."

http://leo-broholmer.bloggplatsen.se/

Citera
          Piccante
          Inlägg 08-04-2007, 21:19
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Mycket klokt har skrivits i denna tråden. Kan egentligen inte tillägga så mycket mer än att det är en märklig värld där vissa måste försvara och förklara sin rätt till kärlek, det lär ju knappast skada någon? Finns så mycket annat som borde uppröra folk mer. Ett klokt citat från en mycket större poet än vad jag är:

CITAT
          ...BUT I'LL STILL WIN OVER YOU,SIR
          CAUSE IF YOU FIGHT LOVE, YOU'RE ALWAYS A LOOSER

Ola Salo/ The Ark

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          catlady
          Inlägg 11-04-2007, 19:50
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 1 475
          Medlem nr: 7 256

Märker att mitt huvud varit lite djupt nere i jorden på sistone, när jag missat denna tråden. Vill bara skicka en stor KRAM! Grattis på komma-ut-dagen Linus! yaay.gif

--------------------
          God odlingslycka!
          Hälsningar från Katarina ute på landet i zon 1

Citera
          vickeva
          Inlägg 11-04-2007, 20:23
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 1 429
          Medlem nr: 2 441

Häftig tråd, puss på dig Linus!!

--------------------

Citera
          Gillan
          Inlägg 11-04-2007, 20:50
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Ja Linus! Jag tillhör tydligen också de anskrämliga som missat din tråd från början blush.gif !

Men jag instämmer helhjärtat i vad de flesta säger här! Var stolt över dig själv och lev som den du är! Det mår både du och din omgivning bäst av kram2.gif kram2.gif ! I vilket fall som helst så är jag stolt över dig tummenupp.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Maggan H
          Inlägg 11-04-2007, 21:14
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

Kramar Linus smiley_small_hug.gif , stå på dig! Visste inte, men det spelar heller ingen roll!
          Vi ses kanske på nästa släktkalas! rolleyes.gif

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-04-2007, 06:52
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Förstår inte riktigt. Visst kan sexualiteten och kärleken vara var och ens ensak men om det är så varför hela tiden skrika ut det egna förhållandet till omgivningen med inlägg och banners i profilen? Jag finner det motsägelsefullt och märkligt. confused.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-06-2026, 13:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon