Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > 1år sen, sen jag sa det till mamma
          cic
          Inlägg 12-04-2007, 08:05
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

CITAT (Gossen Ruda @ 12-04-2007, 07:52) *
          Förstår inte riktigt. Visst kan sexualiteten och kärleken vara var och ens ensak men om det är så varför hela tiden skrika ut det egna förhållandet till omgivningen med inlägg och banners i profilen? Jag finner det motsägelsefullt och märkligt. confused.gif

Gossen.. Ibland kan man faktiskt bara låta en tråd vara. Vad är det du vill ha sagt?

Linus. Jag har inte skrivit i den här tråden innan.. Jag tycker du är modig. Har vänner vars familjer inte acceperar deras val. Själv hade jag inga problem att komma ut som bisexuell. Varken familj eller vänner. Det är så olika det där. Det kommer alltid finnas dom som ifrågasätter andra människors lv, men skit i det..

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 12-04-2007, 09:56
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Gossen Ruda @ 12-04-2007, 07:52) *
          Förstår inte riktigt. Visst kan sexualiteten och kärleken vara var och ens ensak men om det är så varför hela tiden skrika ut det egna förhållandet till omgivningen med inlägg och banners i profilen? Jag finner det motsägelsefullt och märkligt. confused.gif

hur tro du det känns att smyga och dölja sig själv VA !!! just det ja det vet du inte , det är så kallat naturligt för 'dig' . men på ett forum behöver jag inte smyga behöver inte dölja mig själv vilket känns bra att få vara den man är där för 'skriker jag ut det' , fast när man SKRIKER på ett forum ANVÄNDER MAN STORA BOKSTÄVER , men jaja skrika och skrika .

jag blev lässen på mamma nu inte för så nyligen då jag frågade hur detta året hade varit och när vi skulle gå vidare att berätta , mamma va stressig så allt blev fel och jag blev lässen . jag pratade med mormor och hon sa hennes sida vet ( mormor hade berättat för dom ( VET du hur roligt och underbart det kändes att inte behöva smyga för dom och dom vet vem mitt riktiga jag är . lika dant här kan jag va mig själv .

Redigerat av flaxss: 12-04-2007, 09:57

Citera
          Alba
          Inlägg 12-04-2007, 10:50
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Åh Linus jag bli så ledsen när jag hört hur du ibland måste kämpa för att få vara dig själv.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen....du är stark och modig. Men ibland kan det vara jobbigt att vara stark och modig, när människor inte förstår eller inte vill förstå.

Kram till dig Linus.
          smiley_small_hug.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-04-2007, 11:06
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Varje människa väljer själv sin väg genom livet, eller borde åtminstone få göra det. Vad jag inte får ihop är en önskan att betraktas som alla andra samtidigt som man tydligt talar om att man inte är det. Skrika kanske inte var rätt ord.

Jag tycker det är tråkigt att du inte kommer överens med dina föräldrar men det kanske löser sig med tiden.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          LadyG
          Inlägg 12-04-2007, 11:21
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Alternativet skulle vara att inte säga något, leva på som vanligt i sin lilla värld och ge föräldrarna en överraskning när han kommer hem med sin hjärtans kär.

Det handlar om att omvärlden har svårt att acceptera folk som de är utan att behöva älta och bråka om det som är avvikande eller i deras ögon främmande. Det handlar inte om något behov av att trumpeta ut att man är annorlunda - alla är annorlunda på något vis.

Så länge vi har ett samhälle som är trångsynt och småsint blir människor tvungna att "motivera sig" och "förklara sig" när de egentligen borde fått leva och finnas precis som alla andra.

Rätta mig om jag har fel Flaxss!

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Pia L
          Inlägg 12-04-2007, 11:43
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Men Gossen Ruda, det är väl klart att Linus ska betraktas som alla andra, han ÄR ju precis som alla vi andra.
          Han är en växtintresserad människa, precis som alla ni andra här, det enda som skiljer honom från dom flesta andra är att han gillar killar istället för tjejer.
          En enda liten detalj skiljer honom från dom flesta av oss, annars är han som vilken människa som helst med alla kroppsdelarna på rätta ställena, det är väl självklart då att han ska betraktas som alla oss andra.
          Att han är homosexuell är upp till honom om han VILL berätta eller inte, men det kan underlätta många gånger om omgivningen är medveten om det.

Jag tycker att det är strongt gjort av dig Linus att prata om det så obehindrat som du gör, för det är så det ska vara.

Lite OT, min yngsta son bor tillsammans med en homosexuell kille, inte för att han själv är homosexuell, utan för att dom är kompisar och trivs tillsammans, för att kompisen är just det....precis som alla andra människor, en människa wub.gif
          Stor kram till dig Linus!!

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          Piccante
          Inlägg 12-04-2007, 12:03
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Gossen Ruda @ 12-04-2007, 12:06) *
          Varje människa väljer själv sin väg genom livet, eller borde åtminstone få göra det. Vad jag inte får ihop är en önskan att betraktas som alla andra samtidigt som man tydligt talar om att man inte är det. Skrika kanske inte var rätt ord.

Jag tycker det är tråkigt att du inte kommer överens med dina föräldrar men det kanske löser sig med tiden.

Jo vi väljer ju själva vår väg genom livet. Har varit en medveten strategi från min sida hela tiden att leva som heterosexuell och vänsterhänt.

Tycker nog att man lägger alldeles för stor vikt vid personers läggning om man tycker att det i sig gör att de inte kan betraktas "som alla andra". Visst ska vi unna andra personer att få känna stolthet över sig själva när de har tagit mod till sig och överkommit den oro man kan känna inför att öppna sig för sin omgivning speciellt när man kan stöta på negativa reaktioner.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 12-04-2007, 12:04
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

tack igen alla för otroligt fina och värmande inlägg smiley_small_hug.gif

sen ett liv där man smyger och döljer sig själv är inte roligt , tänk att inte gå på kalas med den man gillar eller att ha fina middagar eller att inte gifta sig och alla andra för den delen tjatar och tror man är singel . och man är rädd att vistas i stan om nån man känner ur släkten skulle gå o fram å undra speciellt om man ser ut att vara ihop . m.m. det kanske låter löjligt men dom som inte behöver dölja vet inte hur det är . klart man vill va som alla andra när en del säger man är äcklig eller onormal eller slut som människa .och att jag säger eller skriver denna tråd på forumet och har kommit ut här är en bit av att alla vet jag är så och jag är stolt över det och här kan jag va mig själv och jag är glad för det att ha den känslan dom vet och behandlar mig som en människa .och även normal och som alla andra människor .

Citera
          snillan
          Inlägg 12-04-2007, 13:43
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 134
          Medlem nr: 9 213

Angående att vilja visa vem man är !

Jag tror att det är så här: Det är inte lätt att vara homosexuell i vår värld , och även om man "kommer ut" till 100% och talar om för alla att man är homo, så får man ändå försvara sig och bli ifrågasatt för sin läggning vid olika tillfällen i livet, just för att alla inte kan acceptera andra som de är.

Om man dessutom av olika anledningar inte kan eller av hänsyn till andra, får "komma ut" till 100% utan måste fortsätta att till viss del dölja sin läggning, då tror jag att man i de forum och med de vänner som accepterar en som man är, vill visa vem man är just för att det inte spelar någon roll för de vännerna, det är så skönt att kunna stå för den man är helt öppet och känna att det är OK, och för att man fått lov att dölja det under så många år tidigare.....

Hej Flaxx blomma.gif

Du vet att jag blev väldigt glad när jag såg din pride-logga när jag var nybliven medlem i detta forum, och jag blev väldigt nyfiken på vem du var som person, av dina inlägg att läsa så verkar du vara en fantastiskt gullig kille, som också verkar mycket omtyckt på detta forum.

Jag vet ju inte hur ditt år har varit, men jag är glad att du tagit steget ut, och fokusera på de människor som är glada för din skull och som respekterar dig för den du är som person, för det har ju inte ändrats, du är ju samma människa idag som för ett år sedan förhoppningsvis bara lite lyckligare, eftersom du tagit detta steg. De i din omgivning som inte kan acceptera din läggning, får du försöka att strunta i eller välja bort om du mår dåligt av deras inställning.

smiley_small_hug.gif
          Snillan

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 12-04-2007, 15:11
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Jättekram till dig Flaxx smiley_small_hug.gif
          Förstår inte varför människor skall se ned på dem som är annorlunda eller
          har en annan läggning än dom flesta, alla är vi ju medmänniskor som mår bäst av att
          bry oss om andra
          Hoppas att du får många fina år och att du skall komma överens med dina föräldrar,
          det är ju trots allt skönt att ha den egna familjens stöd

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-09-2025, 03:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon