Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gräs, hur vill de "bo"?, Miscanthus som inte kommer upp
          Järfälla
          Inlägg 15-06-2003, 21:16
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 248
          Medlem nr: 987

Jag har/hade 2 zebragräs (Strictus) + 1 Nishidake som inte kommit igång i år. Förra sommarn var de kanonfina (första sommaren).

Efter prat på plantskolor har jag förstått att vintern har gått hårt åt på vissa sorter, bl a gräs.

Fick inrådan att kolla rötterna. Men jag vet inte hur man kontrollerar rötter - jag tycker de ser fina ut...

Stumparna som jag klippte i april sitter fast "hårt", så det är inte ruttet.

Ev fick de för blött i höstas eller i våras... och frös. Men hur ser man det i så fall???

Någon som har bättre erfarenhet, som vet vad som hänt?
          Är det någon idé att alls spara rötter+stumpar...?
          Hur tar man reda på om de lever?
          Kan de bara var supersega av någon anledning??

Dessa gräs utgjorde en stor och viktig del av rabatten, så nu har jag flyttat dem.

Har grävt ner dem på sandigt läge intill husgrunden. Hörde att någons gräs trivdes kanon i barnens fd sandlåda. Måste de ha ett VÄLDIGT väldränerat läge?!?

Jag älskar verkligen gräs, och de är ju inte billiga... därför är jag mån om att försöka förstå mig på dem bättre! Med er hjälp, tänkte jag... ;-)

Bor i zon 2-3

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 01:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon