Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Getingarna - Dammsugaren 0 - 5000, Hur vi blev av med getingar
          hansochnellie
          Inlägg 15-04-2007, 00:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 9 783

Vi, jag och min pojkvän, skulle städa på vinden en regnig höstdag.
          Slänga så mycket som möjligt då vi tänkt att inreda vinden framöver.
          Efter några timmars jobb så kom vi till ett hörn i rummet, precis jämte ett fönster.
          Där bodde DOM!
          Det var det största getingbo vi nånsin sett.
          Det surrade lite kring öppningen.
          Tror dom fortfarande var lite morgontrötta eftersom vi startat tidigt på morgonen.
          Vi funderade på hur vi skulle bli av med detta enorma bo.
          På kvällen sökte vi efter tips på hur andra gjort för att bli av med stora getting bo.
          Det var då min kille såg att flera hade använt dammsugaren för att helt enkelt suga ut getingarna från deras bo.
          -Skulle aldrig komma på frågan att använda dammsugaren för att bli av med alla monster.
          Jag gillar att dammsuga, har precis köpt en ny värsting, Siemens VSO någonting för 2500 kronor.
          Ett jäkla sug I min (vår) nya maskin, en inte för att suga ut en massa getingar.
          Vi pratade om detta hela lördagskvällen.
          Men efter en lång disskution fick jag ge mig.
          Hade inget bättre förslag att komma med än dammssuga ut dom, då det verkade relativt riskfritt för oss själva.
          På morgonen dagen därpå gick Hans (min pojkvän) upp på vinden med min jättefina dammsugare som han skulle använda som en utrotningsmaskin.
          Jag var fortfarande arg som ett bi (!) men försökte hålla god min.
          Denna dag så gick vi upp än tidigare I förhoppning att getingarna skulle sova.
          Fortfarande lite halvlungt kring öppningen.
          En och annan geting flög ut och in i boet.
          Kanske vaktgetingar?
          Hans var ivrig med att komma igång.
          Han hade med sig en förlängningssladd så att vi ström fram till dammsugaren.
          Jag försökte en sista gång med att det inte var någon bra ide, det här med dammsugaren.
          Kanske skulle dom bli jättearga på oss och sticka oss sönder och samman.
          Kanske skulle dom flyga ut från maskinen när vi stängde av den?
          Hans lyssnade inte på mig utan startade dammsugaren.
          Den startade tyst och fint då jag tydligen använt mig utav lägsta suget senast.
          Hans förde snabbt slangen mot boet och sög rappt bort dom getingarna som verkat vaktat boet.
          Jag hörde hur det rasslade i dammsugarslangen när dessa, kanske 10 getingar sögs in via slangen.
          Grymt sätt att dö tyckte jag, insugna i min bästa dammsugare!
          Men nu ökade Hans suget till högsta effekt och ignoreradee mig helt och hållet.
          Nu tjöt det verkligen vid dammsugarslangen.
          Vi hade bytt till ny påse precis innan utrotningen så suget var skoningslöst.
          Nu jävlar sa Hans.
          Nu skall dom få se.
          För säkerhets skull så satte Hans på munstycket med borst på.
          Han sa att när han för munstycket till öppningen på boet skulle dom som av någon anledning missa suget fångas in på nytt då borsten tryckets mot boet.
          Vi anade inte vilken seger dammsugaren skulle ta mot detta samhälle på flera 1000 getingar kanske.
          Hursomhelst så förde nu Hans dammsugarmunstycket mot boet.
          Nya vaktgetingar hade precis patrullera.
          Helt orädda för dammsugaren.
          Big misstake!
          Deras saga blev all med några svoppande ljud samt lite rassel i slangen på väg ner till graven (daammsugarpåsen)
          Dags för nådastöten!
          Nu tryckte Hans munstycket mot boet.
          Vi hörde hur getingarna försvann från boet via dammsugarslangen.
          Dom hade inte en chans.
          Suget från dammsugaren var för mycket.
          Alla sögs upp på mindre än 1 minut.
          Vid ett tillfälle så sögs så många getingar in i slangen samtidig så att det stockade sig kring sugöppningen.
          Men dammsugaren var på sitt bästa humör.
          Dammsugaren gick upp i varv, och efter någon sekund blev vakuumet för stort för dom små fäna och det hoppade och for i dammsugarslangen när även denna geting klump försvann ner i dammsugarpåsen.
          Nu var sagan all för detta bo.
          Inte en geting som hördes surra i sitt forna hem.
          Men nu kom vi tills nästa problem.
          Var getingarna döda?
          Dammsugaren stod fortfarande igång, nu på lägsta sugeffekt då det borde räcka för att dom inte skulle kunna flyga ut genom slangen.
          Vi lossade på dammsugarslangen, fortfarande med dammsugaren på på lägsta sugeffekt.
          Påsen var i princip jättefull.
          Vi såg att dom levde, bakbundna av suget men vid liv.
          Ökade till full sugkraft och satte handen för öppningen i cirka 10 sek.
          Tittade igen.
          Nu tagna av syrebrist...
          Vi gjorde om det.
          Ökade suget till max och satte handen för öppningen, lite längre denna gång.
          Nu var dom än mer tagna.
          Stängde av dammsugaren, slet ut dammsugarpåsen och stängde “locket” till påsen.
          Hans hade kommit på en ide.
          Vi skickar dom in i bastun sa han skämtsamt...
          Han menade vår vedpanna som stod på.
          Snabbt så hamnade dammsugarpåsen i vår vedpanna, och jag tror att jag hörde att dom där inne skrek....
          Men det kanske var inbildning?
          Hans hade nu fått en eegen dammsugare.
          För aldrig att jag ville använda den igen till mitt vardagliga städ.
          Utan diskussion fick Hans snabbt och enkelt åka och köpa mig en ny dammsugare.
          Även nu en Siemens då jag tycker den är jättebra.
          Hans tycker oxå om sin nya leksak.
          Så fort det kommer in en objuden gäst i huset så springer han och hämtar dammsugaren och dammsuger bort dom.
          Flugor, myror, bananflugor och inte minst spindlar sugs glatt bort från vårt hem.

Jag hoppas att Hans är nöjd och att vi slipper enorma getingbon i framtiden (eller kanske vill jag suga bort stora samhällen ytterligare en gång med vår domedagsmaskin... smile.gif
          Men jag måst säga att det var lite kul att se och höra hur dammsugaren snabbt och brutalt tog hand om våra oinbjudna gäster.

Nu skall jag faktiskt börja med helgens dammsugning.

Jag hoppas nästan att jag stöter på någon geting/humla som jag kan dammsuga upp med min nya dammsugare.
          Blev nästan lite beroende framkallande ljud att höra hur dammsugaren surplar i sig dom små liven smile.gif)

Nellie

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 16:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon