Är det nån mer än jag som reagerar med ilska när jag läser detta? En sak att ungdomsgäng tänder fyr på sopstationer o dylikt, en anna att polis och brandkår blir bombarderade med stenar när de sedan kommer för att släcka bränderna. Jag har verkligen ingen lust att låta mina skattepengar gå till sånt här som är ren och skär vandalism. Det går inte att skylla detta på nåt annat. Alternativet är väl att man struntar i att bygga upp de nerbrunna byggnaderna så dessa vandaler lär sig orsak och verkan. Så är det med de som krossar busskurer... de tycker det är roligt för varje gång de krossar en ruta där så kommer nån och sätter upp en ny till en kostnad av tiotusentals kronor... Hade de pengarna kommit ur vandalernas ficka så hade det inte varit så kul längre...
Det fanns en tid då jag iaf kunde tycka synd om dessa människor, men detta är något de själva är med och skapar. Att säga att "det är fett att kasta stenar på poliser o brandmän som finns för att hjälpa" tyder på inget annat än total brist på respekt för det svenska samhället.
Vi får väl se vad som händer, hade varit kul att se den nya regeringen komma med lite ideér... det var en av orsakerna till att jag röstade på dem, för att slippa dessa flyktinggetton som växer upp och skapa en bättre invandringspolitik som verkligen vet vad integration är. Integration är inte att fösa ihop folk likt boskap utan det innebär att alla kommuner rika som fattiga skall hysa flyktingfamiljer i proportion till deras storlek och ekonomiska förmåga.... Då hade man sluppit getton likt rosengård, södertälje, fittja osvosv...
/Henrik
|