Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Lyckan är att få sitta och lukta på...
          Katti med torpet
          Inlägg 20-04-2007, 23:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 906
          Medlem nr: 190

...blommorna
          Har just kommit in från växthuet (kl 23.58) efter att ha tillblringat närmare 4 timmar där ute med att toppa, pilla, plocka och bara sitta och njuta. Måste tilläggas att jag har blommande hög vit tobak som fyller luften med en gudomlig doft. Att sticka näsan i en tobaksblomma räcker för att jag skall sitta och le fånigt en bra stund innan jag kommer på nåogn ny syssla som jag kastar mig över innan det ånyo är dags att sätta sig några minuter (stolen är en upp och nedvänd falurödfärgshink...) , smutta på rödvinet, knapra lite på kexet med ost och filosofera en stund.

Behöver jag säga att jag mår bra? Växthus måste vara en av de bästa rekreationsplatser som finns. Tänk att man kan tillbringa nästan 4 timmar på 6 ytterst fullproppade kvadratmeter mitt i natten i 12 graders temp och ändå ha svårt att slita sig, märkligt är det. wub.gif

Nu skall jag i alla fall krypa ner i min säng här ute i torpet, huset är inte så varmt och jag är som vanligt ensam (sambon är på kick-off i Spanien) men en elektrisk bäddmadras gör att sängen är inbjudande och varm. Kommer nog att ligga och fundera en stund över morogndagens övningar innan jag sommnar. Då ska jag gräva upp en rabatt som går längs med södersidan av huset. Den har legat för fäfot i några år och andelen (o)gräs börjar bli obahagligt hög. Skall gräva upp alla växer, Rensa ut alla ogräsrötter, jordförbättra med kogödsel och kompost, sätta ner en gräsmattekant av tryckt virke och däretfter bygga en kant av flätad pil innan det är dags att plantera tillbaka alla växer. Hinner nog bli söndag innan det är klart...
          Natti natti på er!

--------------------
          Odlar i kall zon 3.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 09:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon