CITAT (Grå @ 15-06-2008, 09:40)

Mycket snack och lite verkstad..? Att du inte får blåmärken på pekfingertopparna...
Att katthemmen är överfulla med katter är för att det finns katthem. Människan har aldrig varit sen att finna sig i att någon annan tar hand om problemen - likadant är det med hundhemmen utomlands som tjänar pengar på blödiga skandinaver som tror att de gör en insats för att de adopterar en hund från polen och ukraina.
Visst ska folk ta sitt ansvar och kastrera, vaccinera och se efter sina katter, men du förespråkar ju hej vilt att alla katter ska hållas inomhus bara för att du ska få ha dina sketna stolsdynor ifred?
Med tanke på hur många naturliga råttjägare vi har utrotat och jagat bort så lär du knappast få ha dina stolsdynor ifred ändå, när vi kattägare tvingats hålla våra katter inomhus - en vacker morgon i maj när du kommer ut och ska parkera röven i din solstol så har familjen Råtta lagt beslag på dina dynor och använt det som bomaterial, medan familjen sork underminerat hela din gräsmatta så solstolens ben inte har något att stå på och familjen Mus sitter i skafferiet och hånskrattar åt dig medan de tuggar i sig dina kaffekex.
Du är mer beroende av katterna än vad du anar.

Ha ha ja visst förväntade jag mig ett sådant svar.

Får du betalt för att spela clown och amatörpsykolog?
Mina fingertoppar behöver du inte oroa dig för men kanske för korslutning i hjärnkontoret när du ska klura ut alla dina "roliga" kommentarer? Kan tänka mig att du kanske har publik som hyllar dina lustigheter också. Men det bjuder jag på
Jag kan bara konstatera att du återigen (suck) vill få det till att jag vill ha bort alla katter.
"Du är mer beroende av katterna än vad du anar" säger du. Nej jag är inte beroende av
alla katterna som finns här i mitt kvarter. Normalt antal (kastrerade) hade varit okej.
Du hade ingen tanke om varför man inte ser raskatter springandes ute?
Nu kommer du så klart att komma med nya lustigheter och vi kan hålla på och "ordbajsa" i evighet. Så jag lägger ner eftersom du bara är ute efter att göra dig spydig och lustig på min bekostnad. Av respekt för trådskaparen så tycker jag också att det är läga att sluta. kanske någon verkligen
har några tips om hur man ska lösa problemen.
Ha ett bra kattliv! (utropstecken

)
Redigerat av Solstolen: 15-06-2008, 09:00