Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

41 sidor V  « < 23 24 25 26 27 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > JAG BLIR GALEN PÅ KATTER, Hur ska man få ha sin altan och utemöbler mm ifred ???
          Grå
          Inlägg 14-06-2008, 20:35
          Länk hit: #481

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (Solstolen @ 14-06-2008, 21:22) *
          Eh jaha? Är det någon som har ifrågasatt katters existens då? slap.gif

Klappa i pannan en gång till så kanske poletten trillar ner.

Inomhus gör katter ingen större nytta.

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 14-06-2008, 21:03
          Länk hit: #482

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Gör den visst det, bara genom att finnas, människan mår bra av att ha djur runtikringsig happy.gif

Citera
          Grå
          Inlägg 14-06-2008, 21:21
          Länk hit: #483

Medlem

Man kan säkert få kela med anticimexpersonalen också, om man frågar snällt.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 14-06-2008, 21:53
          Länk hit: #484

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Vill absolut inte kela m anticimexare!

Citera
          Bergstedt
          Inlägg 14-06-2008, 22:09
          Länk hit: #485

Medlem
          Antal inlägg: 44
          Medlem nr: 4 718

Jag bor på landet med 2 gamla katter. De får gå ute och de få grannar som vi har har även de katter. Nu har jag plötsligt blivit dödligt trött på alla dessa katthår och halvätna möss som ligger överallt att vi har beslutat oss för att inte ha någon mer katt. Bli inte förskräckta nu, de vi har får leva älskade tills de dör men det kommer INTE in någon ny katt i detta hus. Jag har haft katt i 22 år och denna känsla kom plötsligt för 1-2 år sedan och den finns kvar. Plötsligt förstår jag alla som klagar på katter! En mycket underlig känsla måste jag erkänna.
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  tillsammans.jpg ( 97.72k ) Antal nedladdningar: 17
          Bifogad fil  vad_gor_du.jpg ( 84.99k ) Antal nedladdningar: 18

Citera
          zaaritha
          Inlägg 14-06-2008, 22:26
          Länk hit: #486

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Visst kan jag bli trött på katthår o skräp de drar in----
          men leva utan katt---aldrig!

Citera
          Solstolen
          Inlägg 15-06-2008, 08:27
          Länk hit: #487

Medlem
          Antal inlägg: 78
          Medlem nr: 15 466

CITAT (Grå @ 14-06-2008, 21:35) *
          Klappa i pannan en gång till så kanske poletten trillar ner.

Inomhus gör katter ingen större nytta.

Ah, rolig igen hör jag - en riktig clown med total brist på empati för människor som faktiskt har problem med många lösspringande okastrerade hankatter.

Att katter kan göra nytta är jag den sista att förneka men det kan bli för många också koncentrerat på begränsat område. Om du hade kommit hit och studerat katterna som finns här så skulle du omedelbart reagerat på hur väldigt många av dem ser ut.

Uppseendeväckande många av dem har sår, ärr och trasiga öron efter alla de katt-fighter som äger rum. Om man kan lite om katters revirbeteende så är det inget förvånande med tanke på hur många okastrerade hankatter här finns.

En fråga:

kan du verkligen inte se problemet med alla dessa okastrerade katter? Katthemmen är överfulla med oönskade vuxna katter pga att många ägare till vanliga "bondkatter" inte har lust att lägga pengar på att se till att fler oönskade små liv inte kommer till världen.

En fråga till:

Hur kan det komma sig att man inte ser en massa raskatter springa lösa? Är deras ägare mer rädda om sina djur pga värdet i dem?

På tal om poletter, kanske poletten trillar ner hos dig någon gång om du drabbas av något som andra oansvariga människor åsamkar dig? Behöver nödvändigtvis inte handla om katter.

Med en dåres envishet fortätter du att antyda att jag har något emot katter i det stora hela vilket är helt fel.

Citera
          Solstolen
          Inlägg 15-06-2008, 08:37
          Länk hit: #488

Medlem

CITAT (Snöflinga @ 14-06-2008, 22:03) *
          Gör den visst det, bara genom att finnas, människan mår bra av att ha djur runtikringsig happy.gif

Absolut! Kan inte mer än hålla med dig. yes.gif

Jag älskar verkligen själv katter (speciellt vanliga bondkatter) även om jag inte haft någon själv på många år.

Men det är ju egentligen inte det som denna tråden handlar om, även om vissa gärna vill få det till det.

Trådskaparen startade tråden från början för att ev få hjälp med vad man kan göra för att inte få sina grejor nedpissade, rabatter gödslade med bajs etc.

Enligt min mening är det stora problemet att så många kattägare låter sina telningar vara okastrerade vilket resulterar i revirpissande. Detta är säkerligen inget problem om man bor i ett område där det bara finns ett fåtal katter. Men det finns även stora villaområden där var och varannan skaffar katt som sedan springer ute.

Är de då okastrerade så kan det inte bli annat än problem. sad.gif

Jag skulle önska att även kattägare tvingas att märka sina djur och att om man har lösspringande katter måste man även kastrera.

Citera
          Grå
          Inlägg 15-06-2008, 08:40
          Länk hit: #489

Medlem

CITAT (Solstolen @ 15-06-2008, 09:27) *
          Ah, rolig igen hör jag - en riktig clown med total brist på empati för människor som faktiskt har problem med många lösspringande okastrerade hankatter.

Att katter kan göra nytta är jag den sista att förneka men det kan bli för många också koncentrerat på begränsat område. Om du hade kommit hit och studerat katterna som finns här så skulle du omedelbart reagerat på hur väldigt många av dem ser ut.

Uppseendeväckande många av dem har sår, ärr och trasiga öron efter alla de katt-fighter som äger rum. Om man kan lite om katters revirbeteende så är det inget förvånande med tanke på hur många okastrerade hankatter här finns.

En fråga:

kan du verkligen inte se problemet med alla dessa okastrerade katter? Katthemmen är överfulla med oönskade vuxna katter pga att många ägare till vanliga "bondkatter" inte har lust att lägga pengar på att se till att fler oönskade små liv inte kommer till världen.

En fråga till:

Hur kan det komma sig att man inte ser en massa raskatter springa lösa? Är deras ägare mer rädda om sina djur pga värdet i dem?

På tal om poletter, kanske poletten trillar ner hos dig någon gång om du drabbas av något som andra oansvariga människor åsamkar dig? Behöver nödvändigtvis inte handla om katter.

Med en dåres envishet fortätter du att antyda att jag har något emot katter i det stora hela vilket är helt fel.

Mycket snack och lite verkstad..? Att du inte får blåmärken på pekfingertopparna...

Att katthemmen är överfulla med katter är för att det finns katthem. Människan har aldrig varit sen att finna sig i att någon annan tar hand om problemen - likadant är det med hundhemmen utomlands som tjänar pengar på blödiga skandinaver som tror att de gör en insats för att de adopterar en hund från polen och ukraina.

Visst ska folk ta sitt ansvar och kastrera, vaccinera och se efter sina katter, men du förespråkar ju hej vilt att alla katter ska hållas inomhus bara för att du ska få ha dina sketna stolsdynor ifred?

Med tanke på hur många naturliga råttjägare vi har utrotat och jagat bort så lär du knappast få ha dina stolsdynor ifred ändå, när vi kattägare tvingats hålla våra katter inomhus - en vacker morgon i maj när du kommer ut och ska parkera röven i din solstol så har familjen Råtta lagt beslag på dina dynor och använt det som bomaterial, medan familjen sork underminerat hela din gräsmatta så solstolens ben inte har något att stå på och familjen Mus sitter i skafferiet och hånskrattar åt dig medan de tuggar i sig dina kaffekex.

Du är mer beroende av katterna än vad du anar.

Citera
          Solstolen
          Inlägg 15-06-2008, 08:58
          Länk hit: #490

Medlem

CITAT (Grå @ 15-06-2008, 09:40) *
          Mycket snack och lite verkstad..? Att du inte får blåmärken på pekfingertopparna...

Att katthemmen är överfulla med katter är för att det finns katthem. Människan har aldrig varit sen att finna sig i att någon annan tar hand om problemen - likadant är det med hundhemmen utomlands som tjänar pengar på blödiga skandinaver som tror att de gör en insats för att de adopterar en hund från polen och ukraina.

Visst ska folk ta sitt ansvar och kastrera, vaccinera och se efter sina katter, men du förespråkar ju hej vilt att alla katter ska hållas inomhus bara för att du ska få ha dina sketna stolsdynor ifred?

Med tanke på hur många naturliga råttjägare vi har utrotat och jagat bort så lär du knappast få ha dina stolsdynor ifred ändå, när vi kattägare tvingats hålla våra katter inomhus - en vacker morgon i maj när du kommer ut och ska parkera röven i din solstol så har familjen Råtta lagt beslag på dina dynor och använt det som bomaterial, medan familjen sork underminerat hela din gräsmatta så solstolens ben inte har något att stå på och familjen Mus sitter i skafferiet och hånskrattar åt dig medan de tuggar i sig dina kaffekex.

Du är mer beroende av katterna än vad du anar.

rolleyes.gif Ha ha ja visst förväntade jag mig ett sådant svar. smile.gif

Får du betalt för att spela clown och amatörpsykolog?

Mina fingertoppar behöver du inte oroa dig för men kanske för korslutning i hjärnkontoret när du ska klura ut alla dina "roliga" kommentarer? Kan tänka mig att du kanske har publik som hyllar dina lustigheter också. Men det bjuder jag på smile.gif

Jag kan bara konstatera att du återigen (suck) vill få det till att jag vill ha bort alla katter.

"Du är mer beroende av katterna än vad du anar" säger du. Nej jag är inte beroende av alla katterna som finns här i mitt kvarter. Normalt antal (kastrerade) hade varit okej.

Du hade ingen tanke om varför man inte ser raskatter springandes ute?

Nu kommer du så klart att komma med nya lustigheter och vi kan hålla på och "ordbajsa" i evighet. Så jag lägger ner eftersom du bara är ute efter att göra dig spydig och lustig på min bekostnad. Av respekt för trådskaparen så tycker jag också att det är läga att sluta. kanske någon verkligen har några tips om hur man ska lösa problemen.

Ha ett bra kattliv! (utropstecken whistling.gif )

Redigerat av Solstolen: 15-06-2008, 09:00

Citera
          Grå
          Inlägg 15-06-2008, 09:10
          Länk hit: #491

Medlem

Jag tänker inte citera alla ställen där du förespråkar att katter ska bort, inte bara de som sitter på just din solstol, för jag har fått så mycket skäll för att jag plockar fram citat och överbevisar - jag tror nog du är ganska medveten själv.

Ta gärna och läs igenom tråden en gång till och välkommen tillbaka i diskussionen när du har lite på fötterna.

När det gäller raskatter så kan jag tala för perser, som jag haft själv - de gör ingen större nytta ute heller, för de har gått vilse när de kommit fram till brevlådan än mindre vet de hur en råtta ska lukta och de har ingen chans till avståndsbedömning. Fullständigt odugliga med mindre att man vill använda dem som soffkudde.

Norska skogskatter antar jag räknas till raskatt och dem ser man allt som oftast ute och smyger.

Men jag tänker inte stå till svars för vad andra kattägare gör eller inte gör med sina katter, jag tycker som sagt var bättre om katter än gnälliga gubbar och kärringar. Men att tvinga katter att hållas inomhus är jag tvärt emot för det vore förödande med tanke på råttors förökningsantal och förmåga att ta hand om sitt samhälle.

Citera
          Solstolen
          Inlägg 15-06-2008, 10:56
          Länk hit: #492

Medlem

CITAT (Grå @ 15-06-2008, 10:10) *
          Jag tänker inte citera alla ställen där du förespråkar att katter ska bort, inte bara de som sitter på just din solstol, för jag har fått så mycket skäll för att jag plockar fram citat och överbevisar - jag tror nog du är ganska medveten själv.

Ta gärna och läs igenom tråden en gång till och välkommen tillbaka i diskussionen när du har lite på fötterna.

När det gäller raskatter så kan jag tala för perser, som jag haft själv - de gör ingen större nytta ute heller, för de har gått vilse när de kommit fram till brevlådan än mindre vet de hur en råtta ska lukta och de har ingen chans till avståndsbedömning. Fullständigt odugliga med mindre att man vill använda dem som soffkudde.

Norska skogskatter antar jag räknas till raskatt och dem ser man allt som oftast ute och smyger.

Men jag tänker inte stå till svars för vad andra kattägare gör eller inte gör med sina katter, jag tycker som sagt var bättre om katter än gnälliga gubbar och kärringar. Men att tvinga katter att hållas inomhus är jag tvärt emot för det vore förödande med tanke på råttors förökningsantal och förmåga att ta hand om sitt samhälle.

Den som har lust kan gå tillbaka och läsa mina inlägg. Jag protesterar mot pisset som orsakas till största delen av okastrerade hankatter i mitt område. Men man kan tolka allting på det sätt man bestämmer sig för.

Citera
          skogstroll
          Inlägg 15-06-2008, 11:19
          Länk hit: #493

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

jag kan förstå att folk är irriterade på andras katter, de hör ju inte direkt till den svenska faunan utan är husdjur/råttjägare för ägaren. Att stänga in en katt som varit utekatt är väl knappast nån bra lösning och skaffar man katt bara för att va innekatt ja då får man väl det så länge djuret inte mår dåligt.

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Fenja
          Inlägg 15-06-2008, 12:17
          Länk hit: #494

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Persrar jagar visst!! I natt var min nere på bryggan och jagade nattfjärilar, vid 01.00 kom han in och såg ut så här:

Ursäkta bildkvaliteten men jag hade svårt att sluta skratta! biggrin.gif
          Mvh
          Fenja

Redigerat av Fenja: 15-06-2008, 12:18

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          DragonLady
          Inlägg 15-06-2008, 12:27
          Länk hit: #495

Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem nr: 6 663

Pysse ramlat i drickat rotfl.gif wub.gif
          ....... o ser sådär sur ut som bara en katt kan laugh.gif jaa, dumma fjärilar trostar.gif giggle.gif

--------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

Citera
          Solstolen
          Inlägg 15-06-2008, 12:56
          Länk hit: #496

Medlem

Fenja:

Ha ha ha klockrent! smile.gif Gud vad söt han är....trots en frisyr som är något ...eh ...rufsig giggle.gif

Påminner lite om uppsynen hos min gamla Labrador när han traskade ut på isen i trädgårdsdammen och brakade igenom smile.gif - tyvärr har man ju oftast inte kameran i hugget när det "kuliga" händer.

Citera
          Ingrid Zon3
          Inlägg 15-06-2008, 16:02
          Länk hit: #497

Medlem
          Antal inlägg: 1 228
          Medlem nr: 5 153

Ser ut som om han varit på maskerad, utklädd till golvmopp biggrin.gif
          Han ser ut som han haft en riktig helkväll. Och så skrattar matte! Hmpf!!

--------------------
          Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.

Citera
          embees
          Inlägg 15-06-2008, 17:21
          Länk hit: #498

Medlem
          Antal inlägg: 942
          Medlem nr: 5 956

CITAT (Ingrid Zon3 @ 13-06-2008, 22:50) *
          Jo, och med anledning av det så ser jag den där paragrafen som ett kraftfullt slag i luften.

Jag ringde själv både kommunen och polisen förra året om katter, men av en annan anledning än du. En fertil hankatt uppvaktade en löpande hona (och där har du ett annat delproblem, om det inte fanns löpande honor här hade vi inga okastrerade hanar drällande heller). Han såg så jäkla eländig ut, infekterade ögon, sönderrivna öron, halt... Jag ville inte ens ta i honom för att inte föra ev. smitta till mina (kastrater). Både polisen och kommunen meddelade att de inte tänkte göra något och rekommenderade mig att kontakta ett katthem om jag såg det som nödvändigt. Och de ville förstås veta om han var märkt innan de började agera. Nå, innan vi rett ut detta så var orgierna på garagetaket klara och hankatten försvann.

Om myndigheterna inte ens är benägna att ingripa när ett djur far illa, då är jag rätt säker på hur de ställer sig till rabatter och dynor.

Där har du faktiskt fel! Vi har tre kastrerade honkatter. Den minsta (ett år gammal och kastrerad sedan hon var fem månader) blev våldtagen av grannens okastrerade hankatt, för han tvunget skulle sätta på någon när ingen löpande hona fanns i närheten.
          Alltså! Även om ingen löpande hona finns i närheten så kissas hela vår tomt -med allt vad som finns på den- ner av okastrerade hankatter. Detta är ett MYCKET STORT problem.

--------------------
          ******Majsan-zon 1******
          På kanten till Österlen
          >>>>>>>>><<<<<<<<<

Citera
          Solstolen
          Inlägg 15-06-2008, 19:32
          Länk hit: #499

Medlem

CITAT (embees @ 15-06-2008, 18:21) *
          Där har du faktiskt fel! Vi har tre kastrerade honkatter. Den minsta (ett år gammal och kastrerad sedan hon var fem månader) blev våldtagen av grannens okastrerade hankatt, för han tvunget skulle sätta på någon när ingen löpande hona fanns i närheten.
          Alltså! Även om ingen löpande hona finns i närheten så kissas hela vår tomt -med allt vad som finns på den- ner av okastrerade hankatter. Detta är ett MYCKET STORT problem.

Kära du, det är inte lönt. smile.gif Du kommer bara att få höra att det visst inte kan vara ett problem eller att man får väl tåla lite kattpiss för det finns det som är värre biggrin.gif

Kanske du också får höra att det är ditt ansvar att se till att dina honkatter inte blir påhoppade och att du ska stänga dörrar och fönster.

Men om du envisas med att säga att du vill kunna ha dina katter ifred på din egen tomt så önskar jag dig lycka till - tyvärr är det som att prata med en vägg. crazy.gif

Citera
          embees
          Inlägg 15-06-2008, 19:40
          Länk hit: #500

Medlem
          Antal inlägg: 942
          Medlem nr: 5 956

CITAT (Grå @ 14-06-2008, 20:50) *
          Nix. Ingen förståelse från min sida.
          Katter behövs.

Suck!

Det handlar inte om att katterna skulle behövas eller inte. Jag skulle inte vilja vara utan mina katter och jag har dem inte för att jag behöver dem utan för att jag VILL HA katter i mitt hem.

Det det handlar om är att det driver runt så många okastrerade katter -mest hankatter- som pissar revir.

Jag har också mycket stora problem med några stycken hankatter som har vår tomt som sina inpissade revir. Ibland överlappar de varandra och då slåss de som bara den runt huset.

Är det något som inte behövs så är det okastrerade katter.... punkt slut!

CITAT (Solstolen @ 15-06-2008, 20:32) *
          Kära du, det är inte lönt. smile.gif Du kommer bara att få höra att det visst inte kan vara ett problem eller att man får väl tåla lite kattpiss för det finns det som är värre biggrin.gif

Kanske du också får höra att det är ditt ansvar att se till att dina honkatter inte blir påhoppade och att du ska stänga dörrar och fönster.

Men om du envisas med att säga att du vill kunna ha dina katter ifred på din egen tomt så önskar jag dig lycka till - tyvärr är det som att prata med en vägg. crazy.gif

Ja, jag har bestämt mig för att lösa det på mitt sätt. MEN jag talar inte om HUR!.....!!

--------------------
          ******Majsan-zon 1******
          På kanten till Österlen
          >>>>>>>>><<<<<<<<<

Citera

41 sidor V  « < 23 24 25 26 27 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 18:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon