Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

41 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > JAG BLIR GALEN PÅ KATTER, Hur ska man få ha sin altan och utemöbler mm ifred ???
          160kvm stort hus
          Inlägg 22-05-2007, 10:05
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 857
          Medlem nr: 3 016

Ett alternativ om man har mycket problem med lösspringande katter är att fånga in dom och lämna in dom på närmsta katthem alt polisstation. ( om man nu inte kan prata med sina grannar... )

De kostar en summa att få ut sin katt igen och efter ett par gånger så kanske kattägaren lär sig hålla reda på sina katter.

Och de katter som är förvildade hämtar ju ingen ut och då omplaceras de i ett nytt hem. Förhoppningsvis lite mer kärleksfullare denna gång och slipper svälta ihjäl när vintern kommer...

Katter äter både harungar och rådjurskid. Plus att deras skit inte fungerar som gödsel.....

Annars tycker jag att katter är jättetrevliga, har själv haft ett par st. Men jag vill inte ha dom i mina rabatter eller på mina dynor eftersom sambon är tokallergisk....

Fast jag klarar mig ganska eftersom jag har hund.

Mvh G

--------------------
          Bygger upp en ny trädgård i zon 3 ( Näshulta, Eskilstuna )

(Bytt sign från 16kvm stor balkong)

Citera
          dahla
          Inlägg 25-05-2007, 10:19
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 1 504
          Medlem nr: 6 154

Nu är det som tur är nya regler på gång för katter. I tätbebyggda områden kommer det bli samma regler för katter som det är för hundar vilket innebär krav på koppel.

Citera
          Airamya
          Inlägg 25-05-2007, 11:09
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 1 177
          Medlem nr: 3 968

CITAT (16kvm stor balkong @ 22-05-2007, 11:05) *
          Katter äter både harungar och rådjurskid.

Mvh G

Nu blev jag förvånad! Äter katter rådjurskid????!!! En liten katt kan väl knappast fälla ett kid?

--------------------

"Det finns inget problem som är så litet att det inte går att blåsa upp till orimliga proportioner."
          Citat från Lena:-) här på Odla

Citera
          Tezzla
          Inlägg 25-05-2007, 11:48
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (Airamya @ 25-05-2007, 12:09) *
          Nu blev jag förvånad! Äter katter rådjurskid????!!! En liten katt kan väl knappast fälla ett kid?

Har aldrig någonsin hört talas om katter som fäller rådjurskid och äter upp dem cool.gif Kanske Stor Balkong tänker på lo? flirting.gif

Redigerat av Tezzla: 25-05-2007, 11:49

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Rosa Alba
          Inlägg 25-05-2007, 12:47
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 38
          Medlem nr: 9 625

CITAT (anders83 @ 23-04-2007, 21:36) *
          Hej!

är kattägare själv och jag håller fullständigt med dom som ser katter som ett problem! nu är det faktiskt så att som kattägare får man ta sitt ansvar!
          tycker det är oförsvarbart att man inte har koll på sina djur!

jag har själv min katt ute men mina grannar vet om att han är en utekatt och peppar peppar så gör han sina behov i skogen=)

men jag har även meddelat att skulle han ställa till med beskymmer så tar jag det och får helt enkelt ha honom som innekatt punkt slut!!

övriga människor ska inte behöva ta in sina dynor eller lägga ut fy medel i buskarna och lägga ner en massa pengar pga av andras djurval,

dessutom är det faktisk koppeltvång på katter i bostadsområden precis som det är för hundar så man har egentligen ingen rätt att släppa lös sin katt, nu säger jag ju lite emot mig själv men i och med att jag kommit överens med mina grannar tycker jag att detta är helt ok! och jag skulle faktiskt inte se ner på någom om dom skulle ha ihjäl min katt för jag tar risken och släpper ut den

så jag tycker faktiskt att ni andra kattägare får ta erat ansvar och komma överens med era grannar och höra vad dom har att säga annars så får ni faktiskt ha era katter inne! eller flytta ut på landet

"och jag skulle faktiskt inte se ner på någon om dom skulle ha ihjäl min katt" vad är du för en psykopat?

Och var ska man få ha sina katter då? Jag kan tala om att syrrans katt höll på att begå självmord för att hon inte fick gå ut.. samma sak med min hankatt. Så djurplågeri är bättre än lite hår på en jävla dyna?

Och hur ska man plötsligt stänga in en katt som varit utekatt hela sitt liv?

Redigerat av Rosa Alba: 25-05-2007, 12:49

Citera
          råse-marie
          Inlägg 25-05-2007, 12:59
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 1 182
          Medlem nr: 3 210

CITAT (Bovine @ 19-05-2007, 17:34) *
          Ja jisses, stackars, stackars, stackars dig..., var du tvungen å ta fram en trasa OCH en roll... å ja tycker sååå synd om dig....
          rotfl.gif

tack kram1.gif

Citera
          Rosa Alba
          Inlägg 25-05-2007, 13:02
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 38
          Medlem nr: 9 625

Har en granne som börjar konversationer med "ska dom va här?" eller "det börjar lukta ganska illa här", vilket jag inte ser som något vänligt bemötande. Har tre katter som är supergosiga, älskar att puffa på folk. Det va just detta en av mina kissar höll på med när grannen undrade om dom verkligem måste va på deras tomt, såg verkligen jobbigt ut med en katt som ville gosa...

Sen en annan gång sa han till min svärmor när hon satt i trädgården på en stol och solade att det luktade illa hos dom. Kanske bättre att tala med mig om det? Hur kan människan va så säker på att det är just någon av mina katter när grannarna har katter också? Jag frågade förut om dom gjort något hos dom, svaret va nej. Så jag förstår inte riktigt problemet då... Hade så trevliga grannar förut, nu har man riktiga gnällkärringar som inte pratar med mig om saken på ett normalt sätt heller.

Sen vill jag säga att när man har katter så bör man kastrera dessa, aå dom inte pissar på dynor. Det är jag i alla fall säker på att mina aldrig gjort.

Citera
          dahla
          Inlägg 25-05-2007, 20:44
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 1 504
          Medlem nr: 6 154

CITAT (Rosa Alba @ 25-05-2007, 13:47) *
          Och hur ska man plötsligt stänga in en katt som varit utekatt hela sitt liv?

Hundägare får ha sina hundar i lina eller hundgård ifall dom vill ha hundarna ute. Du kommer väl få bygga en kattgård så dina sötnosar inte kan störa dina grannar.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 25-05-2007, 20:50
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

När jag bodde i stan kunde vi inte ha fönstren öppna ens på övervåningen då det fanns utskjutande tak som katterna klättrade runt på. I mitt fall var det marsvinen som låg risigt till, efter att ha hittat en katt i buren med tre paralyserade marsvin som tog hela kvällen att få ordning på vågade vi inte chansa. Jag älskar katter, men det är synd att kattägare kan vara liiite väl oförstående inför andras problem.

/ Wilma

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 26-05-2007, 15:33
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (dahla @ 25-05-2007, 11:19) *
          Nu är det som tur är nya regler på gång för katter. I tätbebyggda områden kommer det bli samma regler för katter som det är för hundar vilket innebär krav på koppel.

Varifrån har du hört eller sett det confused.gif

Citera
          TantGredelin
          Inlägg 26-05-2007, 17:41
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 275
          Medlem nr: 8 249

Alla ni som vill ha kontroll på katterna. Hur gör ni med riktigt vilda djur, skator och andra kråkfåglar skiter och gräver upp och har sönder dynor när ni inte ser på. Ska vi skjuta av dem så att ni kan ha era dynor framme dygnet runt? Hur stort kan problemet vara? Jag hade två ölburkar i min kompost härom dagen. Den är placerad tolv meter från närmaste tomtgräns. Snubbeltråd mot oönskade besökare kanske, eller fällor? Och det händer att en räv passerar och - ve och fasa- kanske blir kissnödig och där kan vi tala om lukt. Och vilda ormar - hur ser ni på det? Inte så kul om det blir ett ormbo i sandlådan. Gnäll inte så himla mycket, det finns värre problem än grannens katter. Ta hand om era grejer istället, och njut av att bo på marken där det oväntade kan inträffa!
          Bild av en katt som sover ute, har halsband så att ingen sandlådeägare ska tro att den är vild!

Bifogad fil  DSC01151.JPG ( 21.83k ) Antal nedladdningar: 38

--------------------
          "Jag är en fri människa och en fri människa gräver hur djupt hon vill"(Torgny Lindgren)

Citera
          Fenja
          Inlägg 26-05-2007, 18:10
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

CITAT (TantGredelin @ 26-05-2007, 18:41) *
          Alla ni som vill ha kontroll på katterna. Hur gör ni med riktigt vilda djur, skator och andra kråkfåglar skiter och gräver upp och har sönder dynor när ni inte ser på. Ska vi skjuta av dem så att ni kan ha era dynor framme dygnet runt? Hur stort kan problemet vara? Jag hade två ölburkar i min kompost härom dagen. Den är placerad tolv meter från närmaste tomtgräns. Snubbeltråd mot oönskade besökare kanske, eller fällor? Och det händer att en räv passerar och - ve och fasa- kanske blir kissnödig och där kan vi tala om lukt. Och vilda ormar - hur ser ni på det? Inte så kul om det blir ett ormbo i sandlådan. Gnäll inte så himla mycket, det finns värre problem än grannens katter. Ta hand om era grejer istället, och njut av att bo på marken där det oväntade kan inträffa!
          Bild av en katt som sover ute, har halsband så att ingen sandlådeägare ska tro att den är vild!

Bifogad fil  DSC01151.JPG ( 21.83k ) Antal nedladdningar: 38

Kanske har luftfartsverket ansvar för fåglarna? Markägaren får väl hägna in både sina smultron, ormar, rävar och rådjur eller?!! naughty.gif Du har SÅ RÄTT i det du skriver!! wub.gif Skönt att se ett förnuftigt inlägg i debatten! biggrin.gif
          Mvh
          Fenja

Redigerat av Fenja: 26-05-2007, 18:11

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          zaaritha
          Inlägg 26-05-2007, 18:44
          Länk hit: #73

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

CITAT
          Katter äter harungar o rådjurskid[quote !
          Men--vad är detta för dumheter?

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 26-05-2007, 22:21
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Har jag inte rätt att inte tycka om katter likaväl som jag inte kan förvänta mig att alla skall älska mina hundar?? Har inte folk rätt att vara katträdda likaväl som endel är hundrädda?? Varför måste jag tycka om katter bara för att du gör det??
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          anncharlotte
          Inlägg 26-05-2007, 22:33
          Länk hit: #75

Medlem
          Antal inlägg: 411
          Medlem nr: 3 745

Jag har 5 katter, och för mej är det helt självklart att jag ska se till att katterna inte springer lösa i vårt område. Både för katternas egen skull och för våra grannars skull.
          Mina grannar har inte valt att ha katt och ska inte behöva ha dom i sin trädgård eller inne i sitt hus, vilket antagligen hade hänt om dom fått springa fritt, för det är väldigt sociala katter jag har, som älskar att prata med alla människor dom möter och som gärna hade gått och hälsat på lite här och var.
          För katternas skull så vill jag inte att dom ska bli påkörda eller råka ut för fientliga djur eller människor, vilket risken är stor för, för en lösspringande katt.
          Eftersom vi inte har så stor trädgård så valde vi att hängna in tomten, hade det varit en större tomt hade det blivit en kattbur istället. jag kan inte förstå att katter anses vara det enda husdjur som man som ägare inte har ansvar för att se till, utan man kan låta springa hur som helst.

Citera
          TantGredelin
          Inlägg 26-05-2007, 23:01
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 275
          Medlem nr: 8 249

Ingen måste tycka om katter, men tycker ni om råttor, då?
          Har ni nån gång tänkt på hur många råttor som rör sig kring våra hus när vi inte är där, kan bli 30 cm med svans, klättrar upp och nosar runt, drar omkring i sandlådor och kring grillar, mellan grönsaksplantor och smultron. Det finns ungefär lika många råttor som människor, men i villaområden är det säkert flera, eftersom överlevnaden är enklare. De flesta lösgående katter tar möss och råttungar, en del tar till och med stora råttor. Det är väl bra.

--------------------
          "Jag är en fri människa och en fri människa gräver hur djupt hon vill"(Torgny Lindgren)

Citera
          Cassandra
          Inlägg 27-05-2007, 08:58
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 188
          Medlem nr: 9 959

Tack och lov har vi inga problem med katter här. Hundar däremot. Lösspringande på kolonilotterna.

--------------------
          Zon 4

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 27-05-2007, 11:53
          Länk hit: #78

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (TantGredelin @ 27-05-2007, 00:01) *
          Ingen måste tycka om katter, men tycker ni om råttor, då?
          Har ni nån gång tänkt på hur många råttor som rör sig kring våra hus när vi inte är där, kan bli 30 cm med svans, klättrar upp och nosar runt, drar omkring i sandlådor och kring grillar, mellan grönsaksplantor och smultron. Det finns ungefär lika många råttor som människor, men i villaområden är det säkert flera, eftersom överlevnaden är enklare. De flesta lösgående katter tar möss och råttungar, en del tar till och med stora råttor. Det är väl bra.

Det finns råttgift och råttfällor som är minst lika effektiva som kattor crazy.gif Vad jag alltid förundrat mig över är hur kattägare, som ju ser sina kissar som älskade familjemedlemmar, låter dem springa vind för våg i vägrika områden ... där de löper stor risk att bli överkörda fear.gif Det vore ju som om föräldrar lät sin 3-åring leka utan tillsyn intill en motorväg sad.gif

Citera
          Fenja
          Inlägg 27-05-2007, 12:12
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Ja råttgift är ju nice, mera kemikalier till alla!! Råttorna dör av törst eftersom de inte kan dricka, det ödet önskar jag inte ens dem... Sedan finns ju alltid risken att lekande treåringar som inte är på motorvägen hittar det och stoppar i sig... det är betydligt onyttigare än lite kattskit!!
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Tezzla
          Inlägg 27-05-2007, 12:23
          Länk hit: #80

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (Snöflinga @ 27-05-2007, 12:53) *
          Vad jag alltid förundrat mig över är hur kattägare, som ju ser sina kissar som älskade familjemedlemmar, låter dem springa vind för våg i vägrika områden ... där de löper stor risk att bli överkörda fear.gif Det vore ju som om föräldrar lät sin 3-åring leka utan tillsyn intill en motorväg sad.gif

I och för sig gillar jag inte jämförelsen mellan katter och barn, men men...

Jag håller med dig i det du skriver om att släppa ut katter hur som helst. Jag förstår inte heller hur man kan göra det. Men alla som bor i hus släpper ju inte ut sina katter vind för våg. Jag själv bor i villa och har gjort en stor inhägnad i trädgården. Det känns som den bästa lösningen såsom det ser ut där jag bor. Inte mycket trafik, men grannar som ser katter som ohyra, tyvärr. Bodde jag bättre skulle jag med största sannolikhet låta mina katter gå fritt. Varför? Jo, för har man väl sett hur katter mår av det fria livet så vill man ge sina katter det. Sedan vet jag att katter som aldrig smakat på utelivet kan leva helt tillfredsställande liv de också, men en katt som får gå ute, ta en råtta då och då, slumra under hallonbuskarna och se världen genom sina naturliga kattögon mår BRA.

Redigerat av Tezzla: 27-05-2007, 12:23

--------------------
          Odlingzon 2

Citera

41 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 14:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon