Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

41 sidor V  « < 31 32 33 34 35 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > JAG BLIR GALEN PÅ KATTER, Hur ska man få ha sin altan och utemöbler mm ifred ???
          Betty
          Inlägg 18-06-2008, 08:56
          Länk hit: #641

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Svaret är enkelt: Läs Grås inlägg på föregående sida (ovanför Gillans inlägg).

Redigerat av Betty: 18-06-2008, 08:57

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Tezzla
          Inlägg 18-06-2008, 08:59
          Länk hit: #642

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (Solstolen @ 18-06-2008, 09:31) *
          Dessa två punkter skulle faktiskt hjälpa till att sansa situationen på vissa platser betydligt.

Kastrering = inga oönskade kattungar som säljs för 1 kr och som sedan hamnar på katthemmen i mängder. Dessutom luktar pisset mycket mindre från hankatterna och de blir inte lika benägda att vandra iväg långa sträckor med alla de risker det innebär för kissen själv.

Märkning= Om katten kommer bort är det lättare för upphittaren att finna ägaren vilket jag tycker varje kattägare borde inse. Dessutom om katten ställer till med något "jäkelskap" så kan man hitta ägaren och diskutera ansvarsfråga, vilket i princip är omöjligt nu.

Två enkla åtgärder som inte inskränker allt för mycket på kattens fria liv enligt mig. smile.gif

Tack för svar!

Dessa två saker håller jag absolut med dig om, det är en självklarheter att man märker och kastrerar sina katter. Det är dessutom något som gynnar katten, som stärker dess "värde" om man kan kalla det så.

MEN, detta är ju ändå inget som har så värst mycket med problemet lösspringande katter i sig att göra. Även kastrerade och märkta utekatter kommer att spatsera i andra människors trädgårdar och de kommer förmodligen att kissa i rabatterna. Det som de flesta i denna tråd ser som ett problem är just att katterna rör sig på deras tomter och altaner, det handlar alltså inte om katterna är okastrerade och ickemärkta utan att de överhuvudtaget rör sig i ens trädgård.

Om man då hojtar om att lagen måste föräääändras!!!! så undrar jag HUR. Vad är det man vill ska förändras? På vilket sätt? Ja, jag behöver inte upprepa frågorna i mitt inlägg ovan...

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Tezzla
          Inlägg 18-06-2008, 09:06
          Länk hit: #643

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 18-06-2008, 09:43) *
          Tycker solstolen "tjatat" om vad hon anser vara en bra lösning ett otal gånger på dom senaste 20 sidorna - ett mycket bra förslag tycker jag också.
          Finns det sen någon speciell lag på att man måste tycka om katter?? Det kan ju vara så enkelt också, att man inte gillar katter och därför inte vill ha dom hos sig!
          Anki

Solstolens förslag kommer ju dock inte gynna dig eftersom din önskan är att katterna håller sig borta från dig och din trädgård. För att det ska gå i upfyllelse så måste ju lagen ändras till att det blir förbjudet att överhuvudtaget ha katter lösa. Jag antar att det är det du vill? I så fall kan du väl försöka svara på de frågor och funderingar jag ställde lite högre upp smile.gif

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          TantGredelin
          Inlägg 18-06-2008, 09:10
          Länk hit: #644

Medlem
          Antal inlägg: 275
          Medlem nr: 8 249

Tack Betty, jag hade missat den repliken. Jag tar tillbaka min konspirationsantydande fråga! blush.gif Ursäkta Grå, får väl köpa en tvål eller nåt som kompensation...

--------------------
          "Jag är en fri människa och en fri människa gräver hur djupt hon vill"(Torgny Lindgren)

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-06-2008, 09:10
          Länk hit: #645

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Anki på Öland @ 18-06-2008, 09:43) *
          Tycker solstolen "tjatat" om vad hon anser vara en bra lösning ett otal gånger på dom senaste 20 sidorna - ett mycket bra förslag tycker jag också.
          Finns det sen någon speciell lag på att man måste tycka om katter?? Det kan ju vara så enkelt också, att man inte gillar katter och därför inte vill ha dom hos sig!
          Anki

Ja Anki jag har också sett solstolens "tjat" om lösning men uppriktigt hur skulle det vara genomförbart? Ska bara innekatter kunna få ungar? Ska man kunna få dispens? Ska det gälla alla katter oavsett var och hur man bor? Hur ska det kunna kontrolleras? Det finns massor med frågetecken och dessutom är det inte samma problem överallt. Går det att reglera detta i den lokala ordningsstadgan kanske?

Nej självklart kan man inte begära att alla ska älska katter och jag har full förståelse för dom som har problem trots att jag aldrig upplevt något liknande en del beskriver i den här tråden. Bodde jag i ett tätbebyggt område skulle jag självklart kastrera min katt om jag hade någon men frågan är ju hur man kommer åt alla dom som struntar i att göra det.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 18-06-2008, 09:19
          Länk hit: #646

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Tezzla @ 18-06-2008, 10:06) *
          Solstolens förslag kommer ju dock inte gynna dig eftersom din önskan är att katterna håller sig borta från dig och din trädgård. För att det ska gå i upfyllelse så måste ju lagen ändras till att det blir förbjudet att överhuvudtaget ha katter lösa. Jag antar att det är det du vill? I så fall kan du väl försöka svara på de frågor och funderingar jag ställde lite högre upp smile.gif

Antag inte, läs bara vad jag skriver. Jag har aldrig sagt att jag inte gillar katter! Det var bara en tanke till varför somliga kanske inte vill ha katter springande hos sig och speciellt inte inomhus. Var då lagen som solstolen föreslog och katten var märkt kunde man prata med ägaren och var katten kastrerad märkte han förhoppningsvis inte på diverse ställen runt hus, verandor och sittgrupper - och gjorde han det så luktade det inte lika illa. Och även då kunde man ta reda på ägaren genom märkningen.
          ANki

CITAT (Stintan43 @ 18-06-2008, 10:10) *
          ............................ är det inte samma problem överallt. Går det att reglera detta i den lokala ordningsstadgan kanske? .........................

Narturligtvis måste ju lagar kunna vara olika i tättbebyggt område och på landsorten! Det är väl inte något konstigt!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Solstolen
          Inlägg 18-06-2008, 09:23
          Länk hit: #647

Medlem
          Antal inlägg: 78
          Medlem nr: 15 466

CITAT (Tezzla @ 18-06-2008, 09:59) *
          MEN, detta är ju ändå inget som har så värst mycket med problemet lösspringande katter i sig att göra. Även kastrerade och märkta utekatter kommer att spatsera i andra människors trädgårdar och de kommer förmodligen att kissa i rabatterna. Det som de flesta i denna tråd ser som ett problem är just att katterna rör sig på deras tomter och altaner, det handlar alltså inte om katterna är okastrerade och ickemärkta utan att de överhuvudtaget rör sig i ens trädgård.

Ok, det finns säkert de som absolut inte gillar katter alls eller inte vill ha dem i sin trädgård/hus etc av andra skäl.

Min svärmor har t ex problem med att hon inte vågar ha sin Birma ute i sele i trädgården och kortare stunder gå in för att kanske bara hämta något. Sist hon gjorde det flög en stor hankatt på hennes kisse och resultatet blev ett dyrt veterinärbesök som blev några till eftersom kattens ena öga blev svårt skadat. Skulle du frågat henne så hade hon bestämt sagt att hon INTE vill ha katter lösa.

Men jag tycker att många här har gjort det klart att det är det stinkande pisset som är huvudproblemet.

Du har helt rätt i att katter kommer att fortsätta pissa och använda allas trädgårdar som genomfartsled. Men jag har själv haft hankatter och min erfarenhet av dem är att pisset inte luktar lika jäkligt och de är inte lika benägda att markera.

Visst kan markering förekomma ändå men det skulle säkerligen bli bättre. Min gubbes gamla mormor tog hand om en hankatt som skvätte både ute och inne. Vi hjälpte henne med att få iväg katten till kastrering han skvätter inte alls på samma sätt längre och det luktar inte apa.

Om man märker katterna och inför kastrering så tror jag dessutom att man får bort många olämpliga kattägare- de som skiter i kattens välbefinnande. De vill inte lägga ner några större summor på sina djur och vill förhoppningsvis inte riskera böter.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-06-2008, 09:31
          Länk hit: #648

Medlem

Tror nog vi är överens Anki, frågan är om solstolen m.fl. är det eftersom jag tycker de svar jag sett varit ganska generella och förenklade.

--------------------

Citera
          Solstolen
          Inlägg 18-06-2008, 09:37
          Länk hit: #649

Medlem

CITAT (Stintan43 @ 18-06-2008, 10:31) *
          Tror nog vi är överens Anki, frågan är om solstolen m.fl. är det eftersom jag tycker de svar jag sett varit ganska generella och förenklade.

Jag förstår inte hur mitt svar kan anses generellt och förenklat?

Hur menar du att jag ska svara då?

Det vet väl du lika bra som jag att när en lag kommer så täcker den inte upp precis alla situationer som uppkommer utan det finns alltid utrymme för olika tolkningar av en lag.

Det är därför vi har t ex rättsväsendet som ska bl a hjälpa till att lösa tvister och olika lagtolkningar.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-06-2008, 09:46
          Länk hit: #650

Medlem

CITAT (Solstolen @ 18-06-2008, 10:37) *
          Jag förstår inte hur mitt svar kan anses generellt och förenklat?

Hur menar du att jag ska svara då?

Det vet väl du lika bra som jag att när en lag kommer så täcker den inte upp precis alla situationer som uppkommer utan det finns alltid utrymme för olika tolkningar av en lag.

Det är därför vi har t ex rättsväsendet som ska bl a hjälpa till att lösa tvister och olika lagtolkningar.

För att slippa upprepa så kan du läsa ovan i mitt svar till Anki kl 10:10 där jag ställt en del frågor just beroende på att jag tycker dina svar är för generella dvs du skriver att utekatter ska kastreras. Men du kanske kan svara på dom frågorna.

--------------------

Citera
          Betty
          Inlägg 18-06-2008, 09:55
          Länk hit: #651

Medlem

Jag förstår inte varför så många kattägare inte ens försöker hjälpa till att ge katten ett bättre rykte.
          "Katthatarna" lär ju inte bli färre av att höra kattägare som envist hävdar katters rätt att kissa var de vill med orden "Vi har lagen på vår sida, påverka lagstiftarna i stället, våra katter har rätt att kissa var de vill".

Varenda kattägare känner väl till att hankatter har könslukt i urinen och att de revirmarkerar. Den fräna lukten försvinner om man kastrerar hankatten. Dessutom skulle hankatten fara mindre illa om han inte hade kvar könsdriften, jag tänker då på t.ex. slagsmål och ibland långa strapatslika och riskfyllda vandringar i sökandet efter parningsvillig honkatt. Honkatter löper flera gånger per år och om man inte använder dem i avel så borde man lämpligen sterilisera/kastrera dem för att slippa oönskade ungar.

Varför chipmärker inte kattägare sina katter, varför kastrerar inte kattägare sina lösspringande katter, varför låter de katterna springa vind för våg och riskera att bli överkörda, förgiftade och skadade på olika sätt? Varför är dom inte mer rädda om sina katter? Tycker de inte att deras katter är värda det?

--------------------

Citera
          Fenja
          Inlägg 18-06-2008, 10:33
          Länk hit: #652

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Gillan, jag tycker att du ska kräva att luftfartsverket slutar vara så hänsynslösa och tar sitt ansvar för fåglarna! wink.gif

Det finns idag en lag som säger att alla hundar ska vara registrerade hos jordbruksverket, vet någon överhuvudtaget hur stort mörkertalet oregisterade är där? Vad är det som får någon att tro att det skulle vara annorlunda med katter? Hur många skulle dessutom kunna/orka fånga in katten som anklagas för att pissa på dynorna och transportera den till en veterinär eller polis för att skanna och få fram en eventuell ägare? Lagar som inte går att följa upp efterlevnaden av på ett kostnadseffektivt sätt brukar tas bort, som den med att gå mot röd gubbe...
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Solstolen
          Inlägg 18-06-2008, 10:52
          Länk hit: #653

Medlem

CITAT (Stintan43 @ 18-06-2008, 10:46) *
          För att slippa upprepa så kan du läsa ovan i mitt svar till Anki kl 10:10 där jag ställt en del frågor just beroende på att jag tycker dina svar är för generella dvs du skriver att utekatter ska kastreras. Men du kanske kan svara på dom frågorna.

Ok då kör vi! smile.gif

Ska bara innekatter kunna få ungar?

Jag tror inte det är så många avelskatts-ägare i tätbebyggda område som riskerar alla de timmar och pengar de lagt ner på att åka land och rike runt på kattutställningar och dyligt. Jag känner personligen två uppfödare och de har inte sina katter vind för våg.

De har ordnat stora inhängnader och är mycket noga med att deras avelsresultat inte spolieras av att katterna kommer ut och parar sig med vilken katt som helst. Innebär också en stor skaderisk som kan sudda ut åratals arbete med att få fram en speciell katt.

För dem som "bara" har katt för sällskaps skull så tycker jag att man får kastrera om katten ska gå lös ja! Vill man inte det får man inhängna sin tomt. Pest eller kolera kanske ja. Men detta är min åsikt - du får gärna ha din smile.gif

Ska man kunna få dispens?

Jag gillar dispenser, som jag nämnt tidigare så kan inte en lag vara heltäckande och det kan även finnas fall som "trillar mellan stolarna" och som kommer i kläm. Så givetvis måste det finnas plats för undantag om det behövs.

Ska det gälla alla katter oavsett var och hur man bor?

Jag tycker nog inte det nej. Om vi tar Grå med sina två skogsgårdar smile.gif, så är jag ganska säker på att hon dels tar hand om sina djur och verkligen bryr sig om dem. Det råder det absolut inget tvivel om och jag misstänker utifrån Grå:s inlägg att gårdarna inte ligger i så speciellt tätbebyggt område heller.

Att en lag skulle gälla även henne är lite väl fånigt. Hur man ska bedöma var det är relevant eller ej vet jag inte riktigt. Kanske det är här en dispans skulle vara på sin plats? smile.gif Men det är sådant som lagskrivarna måste fundera på.

Man kan kanske också tänka sig att varje kommun får rätt att bestämma i någon sorts lokalt regelverk? Om det är stora problem i en viss tätbebyggd kommun så ska det inte drabba en annan kommun där allt är frid och fröjd.

Hur ska det kunna kontrolleras?

Hu ja! Det lär väl knappast bli så att vi får "kattpoliser" eller liknande så det blir väl i så fall veterinärer som kanske rapporterar om katter som inte är märkta.

När det tex nyligen infördes en lag om att alla hästar ska ha ett pass där en behörig person har intygat hästens identitet så skaffade man samtidigt inte "hästpoliser". Man förutsätter att de flesta hästägare "lyder" men man har viss kontroll genom att veterinärerna rapporterar om de finner hästar utan pass.

Vidare så kommer det antagligen en ny lag relativt snart om att alla hästar dessutom ska chipmärkas.

Finns så klart de som aldrig tar sin katt till vterinären men så är det ju alltid - alla kommer man inte åt men kanske det är många som vill hjälpa till att hålla koll? wink.gif

CITAT (Fenja @ 18-06-2008, 11:33) *
          Det finns idag en lag som säger att alla hundar ska vara registrerade hos jordbruksverket, vet någon överhuvudtaget hur stort mörkertalet oregisterade är där? Vad är det som får någon att tro att det skulle vara annorlunda med katter?
          Fenja

Nej, det vet man inte. Det finns alltid folk som inte följer lagen men ska man för den sakens skull strunta i att överhuvudtaget ha lagar?

Jag tycker givetvis också att man ska kunna kontrollera att lagar efterföljs. Men det finns vissa saker man kan göra, t ex låta veterinärerna kolla och de katter som aldrig blir vaccinerade eller får vård vid sjukdom - ja dem kanske andra kan ha ett öga på.

Nä nu ger jag mig (för denna stunden wink.gif) för jag ska stappla mig ut i bilen och köra dottern till pållen.

Där finns det hästar, fåglar, katter, hundar, igelkottar, grodor, ormar, spindlar etc etc och det fungerar fint eftersom det finns en balans. smile.gif

Citera
          Tezzla
          Inlägg 18-06-2008, 10:53
          Länk hit: #654

Medlem

Begreppet "vind för våg" används ganska flitigt i denna tråd. Jag är nyfiken på vad ni menar med vind för våg? Hur bedömer ni att en katt springer vind för våg?

smile.gif

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Solstolen
          Inlägg 18-06-2008, 11:03
          Länk hit: #655

Medlem

CITAT (Tezzla @ 18-06-2008, 11:53) *
          Begreppet "vind för våg" används ganska flitigt i denna tråd. Jag är nyfiken på vad ni menar med vind för våg? Hur bedömer ni att en katt springer vind för våg?
          smile.gif

Arrgh! Hann inte lämna datorn smile.gif

Som vanligt svarar jag för mig själv:

Vind för våg för mig är när man inte bryr sig om att ens fundera på var katten är någonstans. Katten kan vara borta länge men man bara rycker på axlarna och tycker att "katter klarar sig alltid. Man köper sin katt för 1 kr och sen varken vaccinerar man eller försäkrar den. Om katten försvinner tycker man "synd" ....och skaffar en ny. Blir den sjuk har man inte råd att ta den till veterinären och den får antingen självläka eller dö.

Det finns många sådana människor. Tror dock inte att ni som är här och diskuterar så hett för kattens rättigheter tillhör den skaran.

Den skaran skulle inte ens bry sig om att gå in här och diskutera sad.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 18-06-2008, 11:09
          Länk hit: #656

Medlem

CITAT (Tezzla @ 18-06-2008, 11:53) *

smile.gif

När jag använder orden "vind för våg" menar jag: När kattägare släpper ut katten och låter den lämna tomten/lägenheten för att ströva fritt i omgivningarna utan ägarens uppsikt.

På den punkten anser jag att kattägare borde ha samma skyldighet som hundägare att ha uppsikt och kontroll över sitt djur.

Jag tycker att det borde ligga i kattägarens eget intresse att katten inte far illa t.ex. riskerar att bli påkörd, förgiftad, skadad m.m. och att den inte heller stör andra människor genom att t.ex. gå in i annans hem eller revirmarkera på annans egendom.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-06-2008, 11:38
          Länk hit: #657

Medlem

Tack för svaren Solstolen. Nej raskatter kan vi väl lämna därhän eftersom det som regel inte är sådana som ställer till problem liksom att diskussionen inte heller gäller varken hästar eller hundar även om man skulle kunna önska en attitydförändring även hos en del häst- och hundfolk men det är en annan diskussion.

Själv tycker jag bara att det är trist att det finns människor som inte tar ansvar för sina katter och kastrerar dom om man bor så att grannar störs av dem. Det borde vara en självklarhet.

--------------------

Citera
          embees
          Inlägg 18-06-2008, 12:30
          Länk hit: #658

Medlem
          Antal inlägg: 942
          Medlem nr: 5 956

CITAT (Tezzla @ 18-06-2008, 08:37) *
          Men allvarligt talat, Grås fråga är intressant och befogad. En del här menar att lagen ang. katter borde ändras, men på vilket sätt vill ni att den ska ändras? Vad ska den innehålla? Vad ska ev. plockas bort? Man kan inte bara ändra en lag för att den "är dålig", man måste ha något bättre att komma med också.

Ska alla katter hållas inne? De katter som vistas ute får bara göra det i rastgård eller koppel? Får man ha löplina till katten? (något som har skadat och dödat många katter) Finns det katter som kan få "dispens" för dessa regler? Kanske katter som bor i en stuga mitt i skogen eller katter på ladugårdar? Kan man få dispens om man bara har ett fåtal grannar som alla tycker det är okej om katten spatserar över deras altan? Hur ska isåfall denna dispens utfärdas?

Och, viktigast av allt, hur gör man med katter som menatalt inte klarar av att leva begränsat inom fyra väggar och i rastgård? Såna katter som utvecklar diverse beteendestörningar om de inte får hoppa runt på egen tass ibland? För såna katter finns definitivt, jag har haft ett par stycken som förmodligen skulle ha dött (mentalt och fysiskt) om de hade spärrats in. Ska vi avliva dessa djur? Medicinera dem? Vad ska vi göra?

Vad är ett värdigt kattliv? Hur många av kattens egenskaper och instinkter kan man plocka bort/förändra/justera utan att katten förlorar sin "status" som katt?

Många funderingar men nog borde väl någon som menar att den nuvarande lagen är så dåligt kunna ge sig på ett försök att åtminstone svara på några av frågorna.

Ska det ändras i lagen om hur man håller katt så bör det vara klart och tydligt.

Mitt förslag är; att alla katter inom tättbebyggda samhällen som har möjlighet att gå ut, de måste vara kastrerade -både honor och hanar. De måste också vara chipmärkta. (Tättbebyggda måste definieras t ex som liten namngiven ort med x antal hus)
          Påträffas katt som ställer till problem för andra människor får denna katt infångas och scannas för att se vems den är. Är den inte chipmärkt bör den avlivas efter x antal dagar om ingen gör anspråk på den.

Klart och koncist.

Vill någon avla så måste katten hållas i hägn eller inomhus. Precis som man gör med hund.

--------------------
          ******Majsan-zon 1******
          På kanten till Österlen
          >>>>>>>>><<<<<<<<<

Citera
          Carl
          Inlägg 18-06-2008, 12:38
          Länk hit: #659

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Hi!
          Kul att se att ett hett ämne blir minst 33 sidor. Tror inte att ena eller den andra sidan kan omvända den andra. Om man är så lätt störd som vissa verka vara. Så får man väl flytta ut i skogen som Grå.Menar inte att grå är lättstörd. Om man flyttar så blir man snart varse om det finns annat som kan störa en som rådjur sokar harar osv som älskar små blomster knoppar. Satan också finns det djur här också!! kastera dom!! Förbjud dom!! Sätt chips i örat på dom osv. Då flyttar vi in till stan lugnt och skönt! Satan vad bilarna luktar och låter. Förbjud dom!! Var har dom här och göra!Kan dom inte köra någon annanstans! Satan nu har min blomma fått spinn! Förbjud spinn! Satan grannen spolar på muggen. Kan han inte skita på dagen! Det var andra gången denna vecka!! Vidrigt. Det är inte lätt att vara lätt störd !!

Citera
          embees
          Inlägg 18-06-2008, 12:54
          Länk hit: #660

Medlem
          Antal inlägg: 942
          Medlem nr: 5 956

CITAT (Tezzla @ 18-06-2008, 09:59) *
          Tack för svar!

Dessa två saker håller jag absolut med dig om, det är en självklarheter att man märker och kastrerar sina katter. Det är dessutom något som gynnar katten, som stärker dess "värde" om man kan kalla det så.

Om man då hojtar om att lagen måste föräääändras!!!! så undrar jag HUR. Vad är det man vill ska förändras? På vilket sätt? Ja, jag behöver inte upprepa frågorna i mitt inlägg ovan...

Hur kan du få det till att de flesta i denna tråd har problem med att katterna rör sig fritt?
          Jag tror faktiskt inte det är många som bryr sig om att andras katter rör sig över deras tomter. Kan inte påstå att det irriterar mig förrän okastrerad kattkisslukt når min näsa. Så varför är det då så många här som tycks tro att detta med att de rör sig fritt är det största problemet?

Problemet rör sig nästan uteslutande om okastrerade katter pissar ner överallt. Det luktar fruktansvärt illa och då blir det ett problem.

Kastrerade katters kiss luktar inte en bråkdel så illa som okastrerades därav skillnaden! Och om nu en kastrerad katt skulle markera så luktar det knappt och ännu mindre om det är i rabatten för då krafsar de flesta katterna över sitt toabesök iaf.

Lagen behöver förändras! Läs mitt inlägg ovan.

CITAT (Carl @ 18-06-2008, 13:38) *
          Hi!
          Kul att se att ett hett ämne blir minst 33 sidor. Tror inte att ena eller den andra sidan kan omvända den andra. Om man är så lätt störd som vissa verka vara. Så får man väl flytta ut i skogen som Grå.Menar inte att grå är lättstörd. Om man flyttar så blir man snart varse om det finns annat som kan störa en som rådjur sokar harar osv som älskar små blomster knoppar. Satan också finns det djur här också!! kastera dom!! Förbjud dom!! Sätt chips i örat på dom osv. Då flyttar vi in till stan lugnt och skönt! Satan vad bilarna luktar och låter. Förbjud dom!! Var har dom här och göra!Kan dom inte köra någon annanstans! Satan nu har min blomma fått spinn! Förbjud spinn! Satan grannen spolar på muggen. Kan han inte skita på dagen! Det var andra gången denna vecka!! Vidrigt. Det är inte lätt att vara lätt störd !!

Sedan när började vi hålla rådjur, harar, sorkar osv som husdjur?

--------------------
          ******Majsan-zon 1******
          På kanten till Österlen
          >>>>>>>>><<<<<<<<<

Citera

41 sidor V  « < 31 32 33 34 35 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2026, 01:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon