Jo, så var det ju det här med Anticimex...
Fortsätter denna tråd istället för att starta en ny. Det handlar ju till syvende och sist ändå om samma sak.
Hemma i Småland har jag inte haft några problem med sork de senaste åren. När jag flyyttade dit var det sorkhögar överallt.
När Alfons var valp som försökte Lill-Gulingen till och med lära honom att jaga sork (det är sant!) och lyckades nästan, fast jag fick sätta hejd på det.
Det fungerar inte så bra med en 80 kg's Grand Danois som ska ner i ett sorkhål...
Henrik har haft sorkproblem under en längre tid på sin gård och har försökt med både sorkskrämmor och annat krafs som bara föser runt sorken i trädgården istället.
I fredags flyttade jag upp Lill-Gulingen och Oscar hit. Nu har de spanat av terrängen och funnits sig tillrätta. De har koll på sina matskålar i ladugården och vilka rabatter som är lättkrafsade.
Vi har inte sett några nya sorkhögar här sedan i lördags och imorse levererade Lill-Gulingen sina "head-hunter-troféer" lagom så att jag skulle kunna ta kort på dem innan han plockade bort sin favorit. Näbbmöss äter de ju inte.
Min lilla favoritsädesärla som alltid kommer och tittar när jag gräver bryr de sig inte om. Katterna sover på dagen och jagar på nätterna.
Katter som tillåts vara katter och som får göra det de är bra på är helt oumbärliga. Plockas de bort utifrån kommer folk att ångra sig gruvligt.
Soffkuddar ska man sy, inte avla på.
Lillgulingen_3_080628.JPG ( 84.72k )
Antal nedladdningar: 31
Oscar_080628.JPG ( 69.73k )
Antal nedladdningar: 25
Jaktlycka_080701.JPG ( 90.82k )
Antal nedladdningar: 28
Lillgulingen_på_prispallen.JPG ( 57.89k )
Antal nedladdningar: 23