Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > om ni vann 101 miljoner, vad skulle ni göra då?
          Yin o Yang
          Inlägg 26-04-2007, 12:07
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 113
          Medlem nr: 4 545

Skänka bort en del, sluta jobba och njuta livet tillsammans med min gubbe som just gått i pension kram1.gif . Sedan skulle jag placera en del förnuftigt, slösa på alla bonusbarnbarnen (10 st), resa till alla ställen jag drömt om cool.gif

--------------------
          Marianne, zon 3

När man står med båda fötterna på jorden har man oftast bilen på verkstaden

Citera
          Killensomvillhag...
          Inlägg 26-04-2007, 13:16
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 508
          Medlem nr: 2 423

Jag skulle betala alla lån, få klart alla måsten och tagit ledigt ett år och bara ägnat mig åt barnen på någon bra plats.
          Köpt saker så att vi levt ett rejält bekvämt liv och utbildat mig till möbeldesigner.

Resten av pengarna hade jag låtit arbeta för mig så att jag inte behöver göra någon vinst på mina möbler utan bara kan njuta av att skapa.

Far hade fått en större båt
          Syrran hade fått ett kråkslott i närheten av någon sjö
          Mor hade fått en rejäl relaxavdelning som kan minska reumatismen.

--------------------
          Magister Mundi sum!

Citera
          Azola
          Inlägg 26-04-2007, 13:29
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 446
          Medlem nr: 9 480

smiley_small_hug.gif Köpa ett hus med strandtomt och stor trädgård var det första jag skulle göra!!
          Bygga in vissa delar av tomten så vår Birma och ev. nya kompisar kan springa omkring som de vill.
          Eftersom jag nu får tid så blir det även en Hovawart igen, härlig brukshund att jobba med och en otrolig väktare om man så vill.
          Ge några millioner till mamma och systrar i fickpengaroch naturligtvis köpa dem annat boende om de vill smile.gif
          Fördela ytterligare 10 millioner till katt o hundstallen här i Sverige.
          Ge någon million till andra behövande instanser.
          Köpa ett par -tre bilar, självklart Cadillac Biarritz cabb-57 till mig själv och någon snabb Ferarri till sambon, samt en ny suv för all körning av trädgårdsväxterna smile.gif och det vanliga bilåkandet.
          Bjuda arbetskompisarna på en resa till syd Afrika innan jag säger upp mig på jobbet.
          Placera pengar i fonder, aktier osv. så jag kan leva på räntan resten av livet utan bekymmer...smile.gif

Efter allt detta ska jag bara njuta!!och killa katten under hakan hela dagarna smile.gif

Citera
          Österläge
          Inlägg 26-04-2007, 14:02
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 073
          Medlem nr: 8 205

Hmm... trevliga drömmar... smile.gif Jag skulle börja med att skänka en massa miljoner till fattiga barn, hemlösa osv, för att inte "glömma bort" det.

Sen skulle jag betala alla studielån för mig o fästmannen samt syskon, köpa ett stort o fint hus vid havet med stor trädgård o betala kontant... Även köpa hus/lägenhet till de i min familj som vill ha nytt. Snygga miljöbilar till alla oxå...

Jag skulle sluta söka jobb o istället skaffa familj utan att behöva tänka på ekonomin. Fästmannen kan få välja hur mycket/lite han vill jobba... Våra föräldrar skulle få möjlighet att pensionera sig lite tidigare.

Sen skulle jag bjuda alla vänner på en jättefest, kanske utomlands... Köpa några hus utomlands oxå, Frankrike eller Italien...

Och så skulle jag förstås köpa massa växter o prylar till trädgården och till huset, åka på långa semestrar, njuta av livet... biggrin.gif

Undrar hur långt det skulle räcka egentligen... tongue.gif

--------------------
          Liten trädgård i nordöstra Göteborg, zon 2.

Kika gärna in på min blogg! www.timjanoakleja.wordpress.com

Citera
          Ciczi
          Inlägg 26-04-2007, 18:04
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem nr: 4 113

Ciczi skulle dela med sig till sambon, mor o far samt syster.

Sedan skulle det bli ett stort hus byggt efter eget huvud med stor trädgård till. Huset skulle byggas på miljövänligt sätt och så att det är uppvärmningssnålt. En redig bil som är så miljövänlig som det bara går.... Till huset ska det också finnas mark brevid så att jag kan starta min egen rörelse med tillhörande växthus. Eftersom jag är "rik" (ifantasin) så gör det inget om jag går back för lottovinsten täcker det hela ändå.

Sedan skulle jag köpa mig en vovve, antingen en gårdis eller en labbe eller varför inte båda två. När jag sett om min egen situation (betala lån o sånt annat) så skulle jag skänka pengar till en vän som driver ett träningscentra. Där efter skulle jag börja ge bidrag till världsnaturfonden, röda korset, en stor summa skulle gå till forskning på ALS och liknande sjukdomar, särskillt de som är ärftliga eftersom det finns i min släkt.

Tillslut skulle jag investera klokt så att mina framtida barn och framtida generationer har en fin grund att stå på.

Och sist men inte minst skulle jag köpa mig en egen travhäst för det har jag velat ha sedan jag började med att springa i travstallar och pyssla med hästar som tolvåring.

Ciczi

--------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

"Mest klorofyll vinner!!!"

Citera
          zaaritha
          Inlägg 27-04-2007, 20:38
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Betala skulder!
          Se´n--njuta! flirting.gif

Citera
          Cassandra
          Inlägg 28-04-2007, 05:11
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 188
          Medlem nr: 9 959

CITAT (Berith @ 26-04-2007, 06:31) *
          Nej men så tråkigt det lät g.gif att inte vilja ha pengar man får. Hur gör du med pengar du får i födelsedagspresent då? Hela släkten har skramlat och vill ge dej en stooor hög så du kan köpa dej precis det där som du önskat dej? "Nej tack, jag arbetar ihop mina pengar själv." nono.gif

Ingen har någonsin gett mig pengar i present. Jag skulle inte ta emot det nej.

--------------------
          Zon 4

Citera
          Berith
          Inlägg 28-04-2007, 08:15
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Berith @ 26-04-2007, 06:31) *
          Nej men så tråkigt det lät g.gif att inte vilja ha pengar man får. Hur gör du med pengar du får i födelsedagspresent då? Hela släkten har skramlat och vill ge dej en stooor hög så du kan köpa dej precis det där som du önskat dej? "Nej tack, jag arbetar ihop mina pengar själv." nono.gif
          CITAT (Cassandra @ 28-04-2007, 06:11) *
          Ingen har någonsin gett mig pengar i present. Jag skulle inte ta emot det nej.

Ojdå. Ja antingen är du kräsen, bortskämd eller så har du aldrig fått någonting i present över huvudtaget. dunno.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 18:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon