Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Trillingblomma/Bougainvillea, Tappade "alla" blad - nu i maj!
          noora
          Inlägg 01-05-2007, 18:06
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 699
          Medlem nr: 678

Jag köpte en trillingblomma för kanske 2 månader sedan. Den stod då i full blom. Nu har blommorna torkat och fallit av en efter en. Idag rasade även nästan alla bladen. Bladen var fortfarande gröna, jag skulle i alla fall förvänta mig att bladen skulle torka innan de faller av. Är detta normalt?

Jag sökte lite i forumet och hittade flera svar där det stod att det är normalt att bladen faller av på hösten, men nu är det ju första maj och plantan har stått inne i rumstemperatur sedan jag köpte den. Har jag missat med vattningen (kan vara lite slarvig med krukväxterna ibland...) eller är den förvirrad för att den har drivits i blom i februari-mars? Vad ska jag göra med den nu? Jag tänkte ställa ut den på sommaren, men är det bättre att den står lite svalt tills dess? Den kan i så fall få stå under lysrör nere i källaren tillsammans med frösådderna.

--------------------
          Noora - med trädgård i Tullinge, zon 2-3
          Nooras Örtagård - min webbsida om örter

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 22:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon