Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Dyra reservdelar
          Ingela_67
          Inlägg 08-05-2007, 07:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 185
          Medlem nr: 2 888

Köpte för två år sedan ett klarvattenspaket hos Willab för drygt 3000 kr..har fungerat jättebra.. rolleyes.gif men nu när jag skulle köra igång den så visade det sig att glashöljet som sitter runt UV-lampan har gått sönder och UV-lampan likaså -cry-.gif . Ringde Willab och jovisst, det finns reservdelar...nytt glashölje för 340 kr (ett ca 12 cm runt glashölje) + ny UV-lampa för dryga 300 kr. Summa totalt 650 kr + frakt och postförskottsavgift. Är hutlöst dyrt tycker jag för två glasbitar angry.gif UV-lampan kan jag förstå att den kostar lite mer..men ett glashölje som sitter som skydd..nä, det accepterar jag inte. Funderar skarpt på att strunta i klarvattenspaketet i sommar och sälja det i stället.... confused.gif
          // Ingela.

--------------------
          " För en myra är daggen som en översvämning."

Citera
          koidåren
          Inlägg 11-05-2007, 15:06
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 6 206

Glashöljet är inte vanligt fönsterglas utan kvartsglas som släpper igenom UV-ljus (vanligt fönsterglas släpper inte igenom UV-ljus lika mycket) därför är det ganska dyrt. UV-lampans normala hållbarhet är en säsong, den tappar i effekt även om den fortfarande lyser på samma vi som lysrören i ett solarie coolgleam.gif !
          Kolla upp med andra säljare också om reservdelspriser innan du ger upp men priserna du angett tycker jag verkar normala.

Citera
          TobbeGarden
          Inlägg 11-05-2007, 18:37
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 112
          Medlem nr: 1 005

Ja dom e inte billiga reservdelarna . Mvh Tg

--------------------
          Tobbeg

Citera
          Ingela_67
          Inlägg 12-05-2007, 19:06
          Länk hit: #4

Medlem

Min personliga åsikt är att prissättningen inte är "normalt"...det är ockerpriser vill jag påstå. I Danmark och Tyskland kan man få tag på samma delar för under halva priset som de tar i Sverige. Varför ska då vi betala så höga priser??? Antar att det beror på att just dammar och dess tillbehör är så "poppis".

// Ingela.

--------------------

Citera
          TobbeGarden
          Inlägg 15-05-2007, 08:06
          Länk hit: #5

Medlem

Kollade på en Tysk sida med engelsk text , det var mycket bätre priser än våra Svenska säljare . Dom skickar hit det också . Ska nog lägga min nästa beställning där .Det var stora pengar att spara. Mvh Tobbe

--------------------
          Tobbeg

Citera
          Ingela_67
          Inlägg 15-05-2007, 11:57
          Länk hit: #6

Medlem

CITAT (TobbeGarden @ 15-05-2007, 09:06) *
          Kollade på en Tysk sida med engelsk text , det var mycket bätre priser än våra Svenska säljare . Dom skickar hit det också . Ska nog lägga min nästa beställning där .Det var stora pengar att spara. Mvh Tobbe

Jo, varför ska man betala mer än vad man behöver confused.gif Jag kommer att bojkotta de svenska firmorna så länge de ligger så högt i pris..och om alla gjorde det..så skulle priserna sänkas..det är jag säker på..men finns efterfrågan då går priserna upp.

// Ingela.

--------------------

Citera
          Einar
          Inlägg 15-05-2007, 22:18
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 10 442

Det gör du rätt i. Glöm inte att bojkotta dem även nästa gång du behöver något stort, som är dyrt att frakta, eller när du behöver rådgivning inför ett köp. Garantiärenden måste ju också bli mycket enklare.
          Näthandel kan ofta vara kortsiktigt bra för ekonomin, men på lång sikt döden för lokal service.

Mvh,
          Einar

Citera
          Ingela_67
          Inlägg 16-05-2007, 08:44
          Länk hit: #8

Medlem

CITAT (Einar @ 15-05-2007, 23:18) *
          Det gör du rätt i. Glöm inte att bojkotta dem även nästa gång du behöver något stort, som är dyrt att frakta, eller när du behöver rådgivning inför ett köp. Garantiärenden måste ju också bli mycket enklare.
          Näthandel kan ofta vara kortsiktigt bra för ekonomin, men på lång sikt döden för lokal service.

Mvh,
          Einar

Finns inte många företag som bjuder på frakten...utan den får man snällt betala nästan överallt. Om den lokala servicen vill överleva och behålla sina kunder så kan de ju locka sina köpare med billigare priser..och inte lägga på 100% på sina priser som de gör idag. Jag gynnar absolut mina lokala handlare så länge de håller sig på rimliga prisnivåer..men tyvärr är jag inte så rik att jag kan betala hur mycket som helst när det går att köpa samma saker för halva priset på andra ställen.

// Ingela.

--------------------

Citera
          TobbeGarden
          Inlägg 19-05-2007, 08:07
          Länk hit: #9

Medlem

Självklart ska man utnyttja den lokala sevicen, men priserna styr . Frakten är dessutom inte dyrare , jag jämförde en svensk sida och en tysk samma villkor bara 600 kr billigare levererat och klart från den tyska. Mvh Tobbe .

--------------------
          Tobbeg

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 10:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon