Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Körsbärsproblem, päronproblem
          Kay
          Inlägg 21-06-2003, 20:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 772

Har problem med mina kärsbärssträd. De blommade som attan och bildade små kart men sedan torkade kart och blad bara ihop. Bladen längst ut på grenarna har blivit hål i, de är rödaktiga och ramlar av. Några bär blir det över huvud taget inte. Är det någon sorts svamp? Hur skall jag bota detta? Har tillgång till alla klass 1, 2 och 3-medel men vill inte spruta på måfå eller i onödan. Obs. de flesta träd i grannskapet har samma sjukdom - det är inte brist på pollinerare.

Har ett päronträd, Juliet Coloret (eller Coloret Juliet kanske det heter). När jag köpte det i plantskolan fanns det gott om kart på som mognade och smakade bra men sedan, hemma hos mig har trädet bara blommat fint men aldrig givit frukt, Jag misstänker att det inte finns rätt pollengivare i närheten. Jag har ett Williamspäronträd på tomten men kan konstatera träden inte blommar samtidigt. Kan ni hjälpa mig?

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 03:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon