Medlem
Antal inlägg: 1 730
Medlem nr: 5 838
Jag har beställt: Rosorna 'Flora Danica' och 'Nina Weibull' och också dessa två Röllikor 'Terracotta' och 'Paprika'.
Nu är det så här...för att göra historien kort...jag bor ju i lägenhet och har en rabatt som jag kan utnyttja...denna rabatten sitter ihop med grannens rabatt. Problemet är att de som bodde här tidigare i dessa två lägenheterna var två unga killar som fick för sig att odla potatis i hela rabatten. Nu har jag sagt till bostadsföretaget att de måste komma hit och fixa till rabatterna. Min har jag fixat till något så när men grannens är bara full av ogräs och potatisblast...
Så nu ska de komma och byta ut jorden både hos mig och hos grannen...men vi vet inte riktigt när...nån gång under nästa vecka... Hur gör jag nu då med mina rosor som kom nu?...jag har en annan granne lite längre bort som jag kan få plantera ner dem i så länge...min fråga...går det att göra så?...alltså plantera i grannens rabatt och om en-två veckor flytta över den i min rabatt???
Kan jag göra lika med Röllikan också? Plantera i grannens rabatt och sen gräva upp och flytta dem?...eller är kommer allt att dö för mig?