Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Torrfoder, Vilket bör man välja?
          Merlin
          Inlägg 01-06-2007, 19:32
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 046
          Medlem nr: 6 984

Vi ger vår skogis Hills torrfoder för utekatter. Sen får han Whiskas eller Pussi som "godis" ibland wub.gif . Han får även färsk fisk, kyckling utan ben och rått nötkött, oftast hela bitar. I början gillade han det inte alls (han var katthems-katt och inte riktigt van vid "äkta vara"). Nu bara äääälskar han den maten, men det gäller att hålla ut när dom konstrar och matvägrar under övergångstiden crying.gif .....En rå äggula varannan vecka håller pälsen glansigt och gärna lite kallpressad olivolja lite då och då....
          Det funkar även att blanda ut maten med lite kokt råris eller kokt vete men i små mängder. I många länder i Europa finns särskilda affärer för katter och hundar som säljer färskt kött - har tyvärr inte sett någon sån i Sverige. Där kan man köpa vilka köttblandingar som helst, man säger bara vad man vill ha och dom skär köttet eller mal det framför ögonen på en 000.gif . Kvaliten brukar vara mycket bra! Kanske en marknadslucka i Sverige laugh.gif ???

Redigerat av Merlin: 01-06-2007, 19:33

--------------------
          Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel.
          Henry Miller (1891-1980)

Citera
          ifibi
          Inlägg 02-06-2007, 09:21
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 307
          Medlem nr: 4 025

Jag anser int heller att det blir dyrare att köpa ett foder från djuraffäre/ veterinär. Jag tycker att det går åt mindre mängd och det är drygt.

Jag köper Royal Canin till mina två katter och en påse (persian 30) på 4 kilo kostar 349 och det räcker i 2 2/2- 3 månader. Nu har jag köpt en 10 kilossäck och den kostade lite mer än 500 och lär ju räcka minst ett halvår. Jag köper deras rasfoder, de övriga tror jag är lite billigare.

Redigerat av ifibi: 02-06-2007, 09:23

--------------------
          Bohuslänsk orkidenörd!

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 13:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon