Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Vissen Orkidé
          niho
          Inlägg 26-06-2003, 06:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 22
          Medlem nr: 503

Jag köpte en brudorkidé i vinter och den har blommat konstant sedan dess. Jag har gett den vatten vart 10:nde dag genom att sänka ner den en stund i vatten. Den verkade trivas och fick fler blommor och rötter. Plötsligt en dag hade alla blommorna vissnat ner och ramlade ner. Hade jag den för soligt? Vad ska jag gör nu? Tar det länge innan det kommer nya blommor?
          H:Nina

Citera
          Kana
          Inlägg 26-06-2003, 07:40
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 202
          Medlem nr: 947

De blommar imte för evigt utan mina verkar ibland bestämma sig för att de blommat färdigt för den här gången och gör sig då av med alla blommorna. Jag fortsätter att ta hand om dem som jag brukar (dvs oftast inte alls) och efter ett tag kommer det en ny blomstängel eller två och nya blommor. Det tar olika lång tid hur lång tid det tar tycker jag men det kanske beror på saker som ljus och så?

K.

--------------------
          Har lämnat balkongen för 9000 kvadrat brännässlor och sly. Wish me luck!

Citera
          Tuva
          Inlägg 03-07-2003, 08:25
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 37
          Medlem nr: 1 823

Jag vattnat aldrig mina orchideer genom så kallad sänkning. Jag tar vanligt kranvatten och vattnar dom lite då och då. Orchidee näring får de alltid under Blommningen. Att dina blommor vissnar betyder nog att den har blommat klart och går i så kallat viloläge. Sköt om den som vanligt så kommer den nog i gång i gen det har mina gjort. wub.gif

Lycka Till

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2025, 21:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon