Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kentia skötsel råd
          Sigma
          Inlägg 30-05-2007, 21:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 10 785

Tjena va och köpte växter förra veckan till min lägenhet, 2 st kentia, Howeia forsteriana, förmaks palmer á 800:- smile.gif

På lappen som satt i krukan stog det "Not in direct sunlight, suitable for dark places" , Jag fråga dom hur vida det var ok att ha den 3-4 M från fönstret? inga problem svara dom

Men saken är den när jag surfat runt och letat information på nätet säger ca 60% att den ska stå rätt ljust, med extra belysning vinter tid.
          Vet inte men jag tycker bladen börjar visna, blad topparna börjar bli bruna

Jag vattnar ganska rikligt, några tips på den fronten. Funderar på att trycka ner vattenkristaller i dom men då är dom alltid fuktiga, bra eller dåligt?

Kanske jag som är lite nojig när det är så mycke pengar investerade i dom.
          Men vad säger ni om placering på dessa?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 08:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon