Igår skulle jag och grannfrun äntligen på premiär på Rångedala plantskola och åkte dit glada i hågen. Det blev ingen planskola utan en skrotad bil istället
Stod still och blinkade åt vänster vid infarten till plantskolan, 2-3 bilar passerade till höger om mig (2-filig väg med bred väggren) och sen bara small det till. En BMW med två unga killlar i körde in i oss bakifrån. De skyllde på mig och påstod att jag inte blinkat och att jag tvärnitade framför dem. Vet att det inte var så för det har vittnen sagt och dessutom så hade ju de 2-3 bilarna som körde förbi innan honom kört in i mig först om det varit så. De hade precis varit och hämtat sin BMW för 20 minuter sedan på bilfirman och jag förstår att de var upprörda med ny bil och allt men enligt vittnen så körde de fort och de måste varit ouppmärksamma eftersom de inte såg att vi stod still. Nåväl, skuldfrågan får polisen utreda.
Känns bara så onödigt och tråkigt. Jag och min man hade tänkt behålla denna bil, sälja våran andra och köpa en ny. Nu får vi köpa 2 nya bilar istället. Går inte att renovera denna, den är så att säga helkörd!
Tråkigt när man var sååå nära plantskolan också (vi bor i Jönköping/Gränna så vi har ju en bit dit), nu blev det inga nya pioner på rea och jag som så gärna hade velat se hur det såg ut där. Nu får vi boka om en utflykt dit men vi måste vänta tills vi har en ny bil (hon har inget körkort så jag måste köra). Nästa gång svänger jag inte vänster där utan kör till Borås och vänder om det behövs så jag slipper den farliga vänstersvängen.
Jag och grannfrun klarade oss bra som tur är, stel och öm i nacken och höfterna men det skulle vi vara sa läkarna. Vi hade väldig tur sa alla, det hade kunnat gå betydligt värre. De i andra bilen hade nacksmärtor och ont efter bilbältet. Ingen blev i alla fall allvarligt skadad och det är ju bra.
Såhär ser bilen ut numera...