Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Behöver tips på länk
          Zegra
          Inlägg 04-06-2007, 22:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem nr: 10 585

Var kan jag hitta en sida där jag kan leta på ett blom eller busk- namn och få upp bilder och info om den busken/blomman och gärna varianter av samma sort? Det verkar vara jättesvårt att hitta bilder på olika spireor tx.

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 1)
          Eva 33c
          Inlägg 04-06-2007, 22:50
          Länk hit: #2

Gäster

När jag söker info om växter använder jag google. Först tar jag reda på det vetenskapliga namnet. Kan man det inte så finns det några sätt att ta reda på det; man kan skriva in det svenska namnet i google sökningen och får då oftas några träffar. För det mesta finns det vetenskapliga namnet utskrivet i någon av de träffarna, ofta ser man det utan att behöva öppna länkarna. Man kan också använda Svensk Kulturväxtdatabas och söka på det svenska namnet i databasen så får man fram det vetenskapliga.
          Sedan är det bara att söka på google, om man gör en bild sökning får man (förhoppningsvis) en massa bilder, alla brukar inte vara rätt men de flesta. Man kan söka på bara svenska sidor också ifall man vill vet lite om hur växten trivs just hos oss. Ofta får man upp sidor som man kan spara adresserna till för nya sökningar.
          Så här gör i allafall jag. Men du får nog fler tips.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 01:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon